ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
autokinito-smartcar-texnologia
Φώτο: Shutterstock

Γκαζώνουν για νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κολοσσοί του τομέα τεχνολογίας

Από την ιαπωνική SONY και την Amazon, ως την Apple που βλέπει καθυστερήσεις στο δικό της εγχείρημα, οι κορυφαίες εταιρείες τεχνολογίας επιχειρούν είσοδο στον πολλά υποσχόμενο τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και τα αυτοκινούμενα οχήματα, δεν διεγείρουν μόνο την φαντασία των αυτοκινητοβιομηχανιών αλλά και των εταιρειών τεχνολογίας, καθώς η επιτυχία της Tesla έχει ανοίξει την όρεξη των περισσότερων, απειλώντας τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Είναι χαρακτηριστικό πως, μετά από μια ακόμη χρονιά σημαντικών κερδών, οι μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες θέλοντας να διευρύνουν την πηγή εσόδων τους, προαναγγέλλουν την είσοδο τους στην αυτοκινητοβιομηχανία είτε μέσω συνεργασιών, ή και με την δημιουργία δικών τους ηλεκτρικών οχημάτων.

Αν και στο πρόσφατο παγκόσμιο συνέδριο τεχνολογίας, CES οι αυτοκινητοβιομηχανίες έκλεψαν την παράσταση, καθώς παρουσίασαν τα φουτουριστικά οχήματα της νέας εποχής, οι τεχνολογικοί κολοσσοί έθεσαν το στίγμα τους, καθώς ανακοινώθηκαν σημαντικές συμφωνίες με αυτοκινητοβιομηχανίες που περιλαμβάνουν την ανάπτυξη λογισμικού, ενώ η αυτόνομη οδήγηση παραμένει το «Άγιο Δισκοπότηρο» για τις εταιρείες.

Αν και η αγορά εξακολουθεί να περιμένει το πρώτο αυτοκίνητο που θα υπάρξει εξ’ ολοκλήρου από μια τεχνολογική εταιρεία, (σ.σ. εξαιρουμένης της Tesla) οι μεγάλοι τεχνολογικοί παίκτες προς το παρόν «δοκιμάζουν τα νερά» με συμφωνίες για ανάπτυξη λογισμικού στα καινούρια αυτοκίνητα. Παράλληλα ενισχύουν το brand τους μέσα από το λογισμικό που προσφέρουν, ενώ συνεχίζουν να κερδίζουν σημαντικά ποσά και κατά τη διάρκεια της χρήσης ενός αυτοκινήτου.

Ήδη πολλά αυτοκίνητα έχουν στον βασικό τους εξοπλισμό προγράμματα όπως το CarPlay που επιτρέπει στους οδηγούς να χρησιμοποιούν το πρόγραμμα Apple Music και Apple Maps, αλλά και εφαρμογές εκτός Apple. Για παράδειγμα η Ford έχει πραγματοποιήσει μια σημαντική συμφωνία με την Android (Google) δίνοντας τη δυνατότητα σε οδηγούς να χρησιμοποιούν την εφαρμογή Alexa.

Αναγνωρίζοντας το γεγονός ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν βλέπουν με καλό μάτι την περαιτέρω είσοδο των εταιρειών τεχνολογίας στα… χωράφια τους, η Microsoft έχει τονίσει με κάθε τρόπο πως η ίδια αποτελεί έναν ουδέτερο πάροχο λογισμικού, αποκλείοντας αυτόνομη κάθοδο σε αυτόν τον κλάδο τα επόμενα χρόνια.

Sony και Amazon μπαίνουν στο παιχνίδι

Την περασμένη εβδομάδα, η ιαπωνική Sony ανακοίνωσε πως εξετάζει την είσοδό της στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων, στοχεύοντας να αξιοποιήσει την ισχυρή της θέση στην ψυχαγωγία αλλά και τους αισθητήρες με σκοπό να διαδραματίσει έναν πιο σημαντικό ρόλο στην κινητικότητα της επόμενη γενιάς.

Η Sony Mobility που θα δημιουργηθεί, θα έχει ως στόχο να κάνει την καλύτερη χρήση των τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης και ρομποτικής, με τον ιαπωνικό τεχνολογικό γίγαντα να «διερευνά μια εμπορική κυκλοφορία» ηλεκτρικών οχημάτων, όπως δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος της Sony, Kenichiro Yoshida κατά την διάρκεια της εμπορικής έκθεσης τεχνολογίας CES στις ΗΠΑ. Ο Yoshida αποκάλυψε ένα πρωτότυπο SUV όχημα, με την ονομασία VISION-S02 που χρησιμοποιεί την ίδια πλατφόρμα ηλεκτρικού οχήματος με το κουπέ VISION-S 01 που είχε ανακοινωθεί το 2020 και έχει ξεκινήσει δοκιμές σε δημόσιους δρόμους στην Ευρώπη.

Τόνισε επίσης πως ο ιαπωνικός κολοσσός με εφόδια την τεχνογνωσία σε συνδυασμό με την ανάπτυξη τεχνολογιών όπως το cloud και το 5G βρίσκεται σε πλεονεκτική θέση σαν εταιρεία δημιουργίας ψυχαγωγίας που θα αναδιαμορφώσει την κινητικότητα. Δεν πρέπει να ξεχνάμε εξάλλου πως η Sony εξακολουθεί να διαθέτει ένα οπλοστάσιο προηγμένης τεχνολογίας σε τομείς όπως οι αισθητήρες που είναι κρίσιμοι για την αυτόνομη οδήγηση.

Βασισμένη στις τεχνολογίες που έχει αναπτύξει η ίδια και τις γνώσεις της τεχνολογίας επικοινωνιών και ασφάλειας που διαθέτει, η Sony έχει αναδείξει την απομακρυσμένη λειτουργία ως μία σημαντική τεχνολογία εν όψει της εισόδου στην εποχή της αυτόνομης οδήγησης. Για να το πετύχει αυτό, η εταιρεία διεξήγαγε δοκιμές οδήγησης συνδέοντας την Ιαπωνία και τη Γερμανία μέσω δικτυών 5G και εργάζεται με τους συνεργάτες της για την επιτυχημένη μετάδοση και έλεγχο της επικοινωνίας χρησιμοποιώντας το σύστημα τηλεματικής που είναι εγκατεστημένο στο VISION-S 01.

Ταυτόχρονα και η Amazon έχει ανακοινώσει πως θα συνεργαστεί με την αυτοκινητοβιομηχανία Stellantis, που δημιουργήθηκε από την ένωση των Fiat Chrysler και Peugeot για την ανάπτυξη αυτοκινήτων και φορτηγών που θα διαθέτουν το λογισμικό του τεχνολογικού κολοσσού ενώ η Stellantis θα δημιουργήσει ηλεκτρικά φορτηγά που θα κατευθυνθούν στο δίκτυο παράδοσης της Amazon.

Η συμφωνία αυτή ενδυναμώνει τις προσπάθειες της Amazon για να αποκτήσει μεγαλύτερο αποτύπωμα στον κλάδο των μεταφορών, ενώ βοηθά και την Stellantis να γεφυρώσει το χάσμα με την Tesla στην ανάπτυξη οχημάτων με εξελιγμένες λειτουργίες ψυχαγωγίας που συνδέονται σε πλατφόρμα cloud.

Η Amazon και η Stellantis ανακοίνωσαν ότι θα συνεργαστούν για την ανάπτυξη λογισμικού για το ψηφιακό πιλοτήριο στα οχήματα του ομίλου που θα προσφέρει υπηρεσίες ενημέρωσης και ψυχαγωγίας και αναμένεται να έχει κυκλοφορήσει μέχρι το 2024. Επιπλέον, η αυτοκινητοβιομηχανία έχει ανακοινώσει πως θα χρησιμοποιήσει και την τεχνολογία Alexa της Amazon για λειτουργίες φωνητικού ελέγχου, όπως πλοήγηση, συντήρηση οχημάτων, αγορές ηλεκτρονικού εμπορίου και υπηρεσίες πληρωμών.

Ο Διευθυντής Λογισμικού Stellantis, Yves Bonnefont, δήλωσε επίσης πως η χρήση του λογισμικού Android για τα οχήματα της «θα εξελιχθεί με την πάροδο του χρόνου». Η Amazon θα βοηθήσει επίσης τη Stellantis να επιταχύνει την ανάπτυξη νέων ψηφιακών προϊόντων και να αναβαθμίσει το παγκόσμιο εργατικό δυναμικό της Stellantis, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία πασχίζει να ανταποκριθεί στις υψηλές απαιτήσεις που έχει δημιουργήσει η Tesla με την ταχύτατη ανάπτυξη λειτουργιών για τα αυτοκίνητα και τις συνδρομητικές υπηρεσίες που παράγουν έσοδα.

Ως μέρος της συνεργασίας, η Stellantis θα χρησιμοποιήσει την Amazon ως τον «προτιμώμενο πάροχο cloud» για να παρέχει το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας και την υπολογιστική ισχύ που θα χρειάζονται τα μελλοντικά της οχήματα. Η Stellantis είχε συμφωνήσει τον Μάιο και με την εταιρεία Foxconn για τη δημιουργία μιας κοινής εταιρείας που θα παρέχει εξελιγμένες τεχνολογίες σε όλη την αυτοκινητοβιομηχανία.

Χάνει... λάδια το πρότζεκτ της Apple

Την ίδια στιγμή που όλο και περισσότερες εταιρείες τεχνολογίας δείχνουν διάθεση να μπουν στην κούρσα των ηλεκτρικών οχημάτων και της αυτόνομης οδήγησης, η Apple μένει πίσω στον ανταγωνισμό, καθώς τους τελευταίους μήνες περισσότερα είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το πρότζεκτ Titan παρά καταγράφεται πρόοδος.

H Apple φέρεται να έχει ήδη παρουσιάσει σχέδια και εικόνες από το ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θέλει να κυκλοφορήσει, ωστόσο αυτό δεν πρόκειται να βρεθεί στους δρόμους πριν το 2025, με την εταιρεία να μην εγκαταλείπει τα σχέδια για τη δημιουργία ενός ηλεκτρικού οχήματος με δυνατότητες αυτόνομης κίνησης.

Τον Σεπτέμβριο η αποχώρηση του Νταγκ Φιλντ που κατευθύνθηκε στη Ford «κατέβασε ταχύτητα» στο project, θέτοντας ερωτηματικά για την πρόοδο που έχει καταγράψει το πρότζεκτ της Apple στην ανάπτυξη τεχνολογίας και εμπειρίας που χρειάζεται για να μπει στον συναγωνισμό της αυτοκινητοβιομηχανίας. Σημειώνεται πως η αποχώρηση του Φιλντ, ήταν η τέταρτη παραίτηση στελέχους από το πρότζεκτ στα επτά χρόνια που έχει ξεκινήσει η προσπάθεια της Apple.

Μέχρι τα τέλη του 2020 η Apple φαινόταν να σημειώνει πρόοδο και προσπάθησε να προχωρήσει σε συμφωνίες με αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες για την κατασκευή εξαρτημάτων, παραγωγή και άλλες συνεργασίες. Όμως από τις αρχές του 2021, το πρότζεκτ έδειχνε να «χάνει λάδια» καθώς, παρά το γεγονός ότι υπήρχαν αναφορές πως το Apple Car θα μπορούσε να μπει σε παραγωγή μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, καταγράφονταν διαρροές που ανέφεραν ότι το όλο εγχείρημα βρίσκεται ακόμα σε πολύ πρώιμο στάδιο.

Επιπλέον και τα αποτελέσματα που κατέγραψε το Τμήμα Μεταφορών της Καλιφόρνιας από τις δοκιμές σε δημόσιους δρόμους το 2020 έδειξαν πως η αξιοπιστία της τεχνολογίας που έχει αναπτύξει η Apple βρίσκεται πολύ πίσω σε σχέση με αυτή που έχουν αναπτύξει η Cruise της General Motors και η Waymo.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Το ιστορικό λάθος των Γερμανών με την τεχνολογία ντίζελ

Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες μπαίνουν καθυστερημένα στην κούρσα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και προχωρούν σε μαζικές απολύσεις, αφού αφιέρωσαν τεράστιους πόρους στην τεχνολογία του ντίζελ.
Musk, Tesla, ilektrika autokinita
ΔΙΕΘΝΗ

Πόλεμος τιμών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όχημα με 35.000 δολ. φέρνει ο Μασκ

Τα μεγάλα περιθώρια κέρδους της αξιοποιεί η Tesla για να αυξήσει τα μερίδιά της στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ τον Μάρτιο θα παρουσιάσει ένα νέο μοντέλο, προσιτό σε περισσότερους. Αναμένεται απάντηση από τις καθιερωμένες βιομηχανίες.