Μετά από περίπου τριάντα χρόνια θα αρχίσει και πάλι η κατασκευή αυτοκινήτων στην Ελλάδα, όμως τώρα τα οχήματα που θα βγαίνουν από το εργοστάσιο δεν θα παίρνουν βενζίνη, αλλά θα μπαίνουν στην πρίζα. Η γερμανική εταιρεία Next.e.Go Mobile φέρνει στην Ελλάδα ένα νέο ηλεκτροκίνητο μίνι αυτοκίνητο πόλης που θα έχει μεγαλύτερο χρόνο ζωής και χαμηλότερο κόστος σε βάθος χρόνου.
Η γερμανική e.GO ανακοίνωσε πως οι Έλληνες καταναλωτές σύντομα μπορούν να ξεκινήσουν τις προπαραγγελίες για το e.GO Life από το εργοστάσιο της Γερμανίας, το οποίο βρίσκεται ήδη σε παραγωγή, και τα αυτοκίνητα αναμένεται να παραδοθούν μέχρι το τέλος του 2022. Το μοντέλο e.Go Life που θα κατασκευάζεται και στην Ελλάδα έχει τιμή πώλησης στη Γερμανία 26.500 ευρώ, ενώ στην Ελλάδα μαζί με την κρατική επιδότηση αναμένεται να στοιχίζει 20.000 ευρώ.
Με αυτονομία στα 171 χιλιόμετρα και τελική ταχύτητα 122χλμ./ώρα το e.Go Life, αποτελεί ένα μοντέλο, που όπως ανέφερε και ο καθηγητής Ούλριχ Χέρμαν, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας, απευθύνεται σε εκείνους που κινούνται εντός του αστικού ιστού και θέλουν να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων. Η αυτονομία του εκτός πόλης φτάνει τα 125 χιλιόμετρα, κάνοντας το δύσκολο να το προτιμήσει κάποιος σαν βασικό αυτοκίνητο μετακίνησης.
Είναι ένα μίνι ηλεκτρικό αυτοκίνητο με κίνηση στους πίσω τροχούς εν αντιθέσει με τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ έχει ισχύ 77 ίππων και επιταχύνει από τα 0 στα 50 χλμ/ωρα σε 4,3 δευτερόλεπτα. Οι διαστάσεις του φτάνουν τα 3,348 μ. μήκος και 2,2 μ. μεταξόνιο, με το βάρος του να φτάνει συνολικά τα 1.490 κιλά με το μέγιστο βάρος που μπορεί να φορτώσει να είναι τα 261 κιλά.
Σύμφωνα με τα στελέχη της γερμανικής εταιρείας, το στιβαρό χωροδικτύωμα από αλουμίνιο και το ανθεκτικό εξωτερικό πολυμερές αμάξωμα προσδίδουν στο e.GO Life ικανοποιητική ασφάλεια, σημαντικά μεγαλύτερο κύκλο ζωής και χαμηλότερο συνολικό κόστος ιδιοκτησίας. Πίσω από το σχεδιασμό του αυτοκινήτου βρίσκεται η θρυλική ιταλική οικογένεια σχεδιαστών Spada, γνωστή για μερικά από τα πιο εμβληματικά σχέδια εδώ και πολλές δεκαετίες για λογαριασμό των Aston Martin, Ferrari, Maserati, Abarth, Fiat και Lancia.
Ευρύχωρο, με τέσσερα καθίσματα, υψηλότερη θέαση και έξυπνο σχεδιασμό μπαταρίας που είναι 374V και έχει δυνατότητα 21.15 kWh, το e.Go Life μπορεί να φορτιστεί σε συμβατικές πρίζες, όπου για πλήρη φόρτιση χρειάζεται 9,5 ώρες ή σε standard 11Kw wall box σε περίπου 2 ώρες θα είναι στο μισό η μπαταρία, με βιώσιμο και οικονομικό τρόπο, ενώ για πλήρη φόρτιση θα χρειαστεί 5,7 ώρες.
Εκτός από το e.Go Life, η γερμανική εταιρεία θέλει να κυκλοφορήσει μια ακόμη έκδοση με την ονομασία e-Cross που θα έχει αυτονομία 200 χλμ και θα πιάνει τα 125 χλμ/ώρα και το e.Go Sport που θα φτάνει τα 135 χλμ/ωρα, ενώ περιλαμβάνονται και δυο ακόμα εκδόσεις (πενταθέσιο και επταθέσιο) που αναμένεται να κυκλοφορήσουν το 2024.
Η e.GO σύντομα θα ξεκινήσει και το roadshow της στην Ελλάδα, που θα περιλαμβάνει εκθέσεις αυτοκινήτων και δραστηριότητες σε κεντρικά σημεία της πόλης. Στα σημεία έκθεσης, οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να δουν το αυτοκίνητο, να πραγματοποιήσουν test-drive και να υποβάλλουν την προπαραγγελία τους.
To distrupt της e.Go στην κατασκευή αυτοκινήτων
Η επένδυση της Next.e.Go στη χώρα μας, όπως έχει ανακοινωθεί, μπορεί να απασχολήσει άμεσα 1.000 εργαζόμενους και έμμεσα άλλους 5.500 ενώ θα υποστηρίζεται από ένα Campus Τεχνολογίας και Καινοτομίας που θα δημιουργηθεί και θα συνδέει την επιστημονική και τεχνολογική έρευνα με την παραγωγή. Σε αυτό το πλαίσιο, η γερμανική εταιρεία προχωρεί σε συνεργασία με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης για την διασύνδεση με το τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης καθώς θέλει να συνεργαστεί με ελληνικές ομάδες. Παράλληλα θα ξεκινήσει και την λειτουργία γραφείου πωλήσεων και εξυπηρέτησης, με τα πρώτα οχήματα της εταιρείας να αναμένονται στην Ελλάδα από τον Ιούλιο του 2022.
Όπως τονίζει ο κ. Χέρμαν η γερμανική εταιρεία θέλει να φέρει ένα νέο μοντέλο στην παραγωγή αυτοκινήτων, σημειώνοντας πως τα μικροεργοστάσια (minifactories) που σχεδιάζει η Next e.Go έχουν μικρότερη γραμμή παραγωγής έχοντας σαφώς μικρότερο οικολογικό αποτύπωμα και είναι περισσότερο βιώσιμα οικονομικά. Ειδικότερα ανέφερε πως τα μεγάλα εργοστάσια που έχουν οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες χρειάζεται να παράγουν περισσότερα από 100.000 αυτοκίνητα κάθε χρόνο για να είναι οικονομικά βιώσιμα, ενώ με το μοντέλο παραγωγής που ακολουθεί η e.Go χρειάζονται μόλις 10.000 οχήματα ετησίως για να επιτευχθεί ο ίδιος στόχος.
Η παραγωγική δυναμική του εργοστασίου όπου θα επενδυθούν περί τα 100 εκατ. ευρώ και θα αδειοδοτηθεί με τη διαδικασία fast track, αναμένεται να είναι στις 2.000 μονάδες ετησίως αρχικά, ενώ αν εξελιχθεί καλά η ανάπτυξη της εταιρείας στη χώρα μας, η παραγωγή θα μπορεί να φτάσει και τα 20.000 οχήματα. Το μικρό και ευέλικτο εργοστάσιο που θα δημιουργηθεί θα περιλαμβάνει την παραγωγή μεταλλικών εξαρτημάτων, την εξωτερική θερμοδιαμόρφωση, την τελική συναρμολόγηση των οχημάτων και τον ποιοτικό έλεγχο.
Σε πορεία ανάπτυξης μετά την αίτηση πτώχευσης
Η e.GO Mobile ιδρύθηκε το 2015 από τον καθηγητή Γκίντερ Σουχ και απασχολεί σχεδόν 500 εργαζόμενους και θεωρεί πως μπορεί να τα βάλει με τους ισχυρούς του κλάδου μέσω ενός διαφορετικού μοντέλου παραγωγής.
Παράλληλα με τις διεργασίες για την δημιουργία εργοστασίου στην Ελλάδα, η γερμανική εταιρεία κατασκευάζει ακόμα ένα εργοστάσιο στη Βουλγαρία, με την επένδυση να υπολογίζεται πως θα είναι μεγαλύτερη από αυτή που θα γίνει στη χώρα μας και αναμένεται να συνδεθεί με την ελληνική μονάδα παραγωγής. Ο καθηγητής Ούλριχ Χέρμαν ανέφερε πως μια εταιρεία για να μπορεί να αποτελέσει παίκτη της αγοράς θα πρέπει να έχει τουλάχιστον πέντε με έξι εργοστάσια παγκοσμίως, με την Next.e.Go να κοιτάει σε Ελβετία και Μεξικό, ενώ άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να μπορεί να δημιουργηθεί και δεύτερο μικροεργοστάσιο σε κάποια χώρα.
Η e.Go στο παρελθόν είχε αντιμετωπίσει οικονομικά προβλήματα λόγω καθυστερήσεων στις παραδόσεις του e.Go Life, που είχαν αποτέλεσμα τον Μάρτιο του 2020 να υποβάλλει αίτηση πτώχευσης, με την ND Group να έρχεται να δώσει λύση αποκτώντας το πλειοψηφικό πακέτο της εταιρείας και να μετονομάζεται σε Next.e.Go. Μέχρι τώρα η εταιρεία έχει συγκεντρώσει 310 εκατ. ευρώ κεφαλαίων, ενώ ο κ. Χέρμαν ανέφερε πως ενδέχεται η εταιρεία να εισαχθεί στο Χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης.