ΓΔ: 1802.06 1.27% Τζίρος: 343.02 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:17
Ηλεκτρικό αυτοκίνητο φόρτιση
Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο φορτίζει σε δημόσιο σταθμό φόρτισης στο κέντρο πόλης.

Στα plug in υβριδικά αυτοκίνητα επικεντρώνονται οι βιομηχανίες αυτοκινήτων

Τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα αποτελούν το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας, μειώνοντας τους ρύπους και προωθώντας την ηλεκτροκίνηση, με τους Κινέζους να διακρίνονται ήδη με ανταγωνιστικά νέα μοντέλα.

Τα plug in υβριδικά αυτοκίνητα είναι η κατηγορία που στοχεύει να εξελίξει τα επόμενα χρόνια η αυτοκινητοβιομηχανία, δίνοντας λύση τόσο στη μείωση των εκπομπών ρύπων όσο και στη διάδοση των ηλεκτρικών. 

Μάλιστα, στον χορό των πωλήσεων σε αυτήν την κατηγορία μπαίνουν και οι Κινέζοι, οι οποίοι τα πάνε περίφημα και έχουν βγάλει στην κυκλοφορία αξιόλογα μοντέλα.

Όλα ξεκίνησαν το 1997, όταν το Toyota Prius ήταν το πρώτο υβριδικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής στον κόσμο, το οποίο έδειξε τον δρόμο της υβριδικής τεχνολογίας. Τότε είχε ηλεκτρική αυτονομία που δεν ξεπερνούσε τα 2 χιλιόμετρα. 

Από τότε τα πράγματα άλλαξαν, η υβριδική τεχνολογία έκανε άλματα και σήμερα υπάρχουν μοντέλα που ξεπερνούν τα 100 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας. Ωστόσο, υπάρχει και μοντέλο που υπόσχεται ακόμη και 200 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας. Σήμερα, η πλειοψηφία των υβριδικών αυτοκινήτων δίνει αυτονομία κοντά στα 60 χιλιόμετρα, που είναι γενικά ο μέσος όρος των χιλιομέτρων που διανύει καθημερινά ένας Ευρωπαίος πολίτης.

Καθώς η τεχνολογία των μπαταριών βελτιώνεται και οι κανονισμοί εκπομπών ρύπων γίνονται αυστηρότεροι, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης διαρκώς συρρικνώνονται, καταγράφοντας όλο και λιγότερες πωλήσεις. 

Ένα plug in υβριδικό αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά ως ηλεκτρικό μέσα στην πόλη. Με αυτόν τον τρόπο οι εκπομπές ρύπων είναι μηδενικές και το κόστος μετακίνησης πολύ λιγότερο σε σχέση με τα υγρά καύσιμα. Υπάρχει μεγάλη μερίδα καταναλωτών που έχοντας ένα plug in υβριδικό αυτοκίνητο το χρησιμοποιεί όπως ένα ηλεκτρικό, έχοντας όμως την άνεση του κινητήρα εσωτερικής καύσης για μεγαλύτερες αποστάσεις. 

Αντίθετα, σε περίπτωση που το συγκεκριμένο plug in δεν έχει ηλεκτρική ενέργεια, τότε η κατανάλωση καυσίμου είναι μεγαλύτερη του κανονικού, καθώς έχει το επιπλέον βάρος της μπαταρίας. Το σίγουρο είναι ότι οι κατασκευαστές προωθούν τα υβριδικά μοντέλα ως γέφυρα μεταξύ των κινητήρων εσωτερικής καύσης και των ηλεκτρικών αυτοκίνητων και τα τελευταία χρόνια η κατηγορία έγινε ιδιαίτερα αγαπητή.

Στη Νορβηγία, όπου ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των αυτοκινήτων είναι ηλεκτρικό, τα plug in είναι ιδιαίτερα αγαπητά. Το ζήτημα είναι αν τα plug in υβριδικά αυτοκίνητα μπορούν να προσπεράσουν τα ηλεκτρικά, τα οποία γνωρίζουν πολύ μεγάλη αύξηση πωλήσεων, κυρίως λόγω των πολιτικών και των επιδοτήσεων από πολλές ευρωπαϊκές χώρες. 

Καθώς η τεχνολογία των μπαταριών συνεχίζει να εξελίσσεται, είναι βέβαιο ότι τα plug in οχήματα θα συνεχίσουν να επεκτείνουν την ηλεκτρική αυτονομία τους, καλύπτοντας όλο και περισσότερες καθημερινές ανάγκες.

Παραμένουν ακριβότερα από τα αμιγώς συμβατικά οχήματα, ενώ τα διπλά συστήματα μετάδοσης κίνησης μπορεί να είναι λιγότερο αξιόπιστα και να απαιτούν περισσότερη φροντίδα από ένα όχημα με μόνο ένα σύστημα μετάδοσης κίνησης. 

Συνδυάζοντας τους δύο κόσμους (ηλεκτροκίνηση και κίνηση με υγρά καύσιμα) τα plug in υβριδικά οχήματα μπορούν να αποτελέσουν το κίνητρο για να προσελκύσουν μεγάλη μερίδα ατόμων που θέλει να έχει τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης, αλλά παράλληλα και τη σιγουριά ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης για τα μακρινά ταξίδια.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Škoda Enyaq SUV αυτοκίνητο
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Αυτοκίνητο: Η Skoda παρουσίασε τα νέα Skoda Enyaq RS και Skoda Enyaq Coupe RS

Η Skoda παρουσίασε τις κορυφαίες εκδόσεις RS στην οικογένεια Enyaq. Τα νέα Skoda Enyaq RS και Skoda Enyaq Coupe RS είναι τα μοντέλα παραγωγής της τσεχικής αυτοκινητοβιομηχανίας με την ταχύτερη φόρτιση και επιτάχυνση.
αυτοκίνητο
BUSINESS LIFE

Έτοιμο να σπιντάρει στους ευρωπαϊκούς δρόμους το Ariya NISMO της Nissan

Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που συνδυάζει όλα τα πλεονεκτήματα του Ariya e-4ORCE 87 kWh με μια σειρά από σημαντικές μηχανικές αναβαθμίσεις για να προσφέρει μια ακόμα πιο συναρπαστική οδηγική εμπειρία.
ΔΙΕΘΝΗ

Βυθίζεται η μετοχή της Mercedes Benz από τον «εφιάλτη της Κίνας»

Ο γερμανικός κολοσσός έχει να αντιμετωπίσει το δύσκολο μακροοικονομικό περιβάλλον της Κίνας καθώς και την στροφή των καταναλωτών σε εγχώριες μάρκες αυτοκινήτων που διαθέτουν πιο προηγμένη ψηφιακή τεχνολογία.
ΔΙΕΘΝΗ

Νέα κινεζική εταιρία ηλεκτρικών αυτοκινήτων κάνει απόβαση στην Ευρώπη

Η Leapmotor που έρχεται με δυο μοντέλα στην ευρωπαϊκή αγορά μέσω των καναλιών διανομής της Stellantis, ήταν η τέταρτη μεγαλύτερη κινεζική εταιρεία νέων ενεργειακών οχημάτων στην Κίνα σε πωλήσεις τον φετινό Ιούνιο.
ΔΙΕΘΝΗ

Επιβραδύνεται η ζήτηση μεταχειρίσμενων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη

Παρά την οριακή άνοδο των πωλήσεων καινούριων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, η ζήτηση για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθεί να είναι μειωμένη, εξαιτίας των υψηλών τιμών και της χαμηλής αυτονομίας.