Στην τελική ευθεία μπαίνει η είσοδος των σχολείων στην εποχή της οπτικής ίνας, καθώς βρέθηκαν τα κονδύλια για να προχωρήσει η δράση Fiber to the School που στοχεύει να ενισχύσει την προσπάθεια της χώρας να κλείσει το χάσμα ταχυτήτων που την χωρίζει με την υπόλοιπη Ευρώπη.
Όπως ανέφερε ο υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Κ. Πιερρακάκης κατά τη διάρκεια του EmTech Europe «βρήκαμε τα κονδύλια, οπότε θα προχωρήσει η δράση και σε συνεργασία με τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Παπαστεργίου», επισημαίνοντας ωστόσο ότι «υπάρχει ένα τεράστιο ζήτημα με την προμήθεια ειδών πληροφορικής».
Σύμφωνα με τον κ. Πιερρακάκη, «ήδη κάποια σχολεία έχουν οπτική ίνα, κάποια adsl 100 ή 200 Mbps», όμως αποτελεί ένα μεγάλης κλίμακας και πολύπλοκο έργο, παρόλα αυτά τα προβλήματα αναμένεται να επιλυθούν και να τρέξει η δράση μιας και βρέθηκαν τα κονδύλια.
Παράλληλα, ο υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, έκανε αναφορά στα προβλήματα που έχουν καταγραφεί και στο ΣΥΖΕΥΞΙΣ ΙΙ, τονίζοντας πως έργα τέτοιου μεγέθους παίρνουν χρόνια να ολοκληρωθούν και μπορεί οι απαιτήσεις να έχουν αλλάξει όταν πλέον παραδοθούν.
Το έργο που θα περάσει τα σχολεία στην οπτική ίνα
Το έργο Fiber to the School με προϋπολογισμό 250 εκατ. ευρώ στοχεύει στο να αποκτήσουν όλα τα σχολεία πρόσβαση σε ταχύτητες υψηλών ταχυτήτων με στόχο να αναβαθμίσουν την εκπαιδευτική διαδικασία. Η κυβέρνηση το είχε προαναγγείλει τον Φεβρουάριο του 2023 ωστόσο δεν είχε μπει στο Ταμείο Ανάκαμψης όπως ήταν ο σχεδιασμός.
Η δράση προβλέπει τη σύνδεση με internet υψηλών ταχυτήτων για περισσότερα από 11.000 σχολεία της χώρας αλλά και την δημιουργία δομημένης καλωδίωσης στις διδακτικές αίθουσες των σχολικών κτιρίων ώστε να κάνουν χρήση αυτού οι μαθητές.
Στόχος είναι πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση να αποκτήσουν πρόσβαση σε ταχύτητα σύνδεσης στο διαδίκτυο 1 Gbps, μέσω δικτύου οπτικών ινών ή με ασύρματες τεχνολογίες, η οποία θα είναι άμεσα αναβαθμίσιμη σε 10 Gbps και θα μπορεί να προσφέρει περισσότερες επιλογές σε καθηγητές, δασκάλους και μαθητές για εφαρμογές της τεχνολογίας στην εκπαιδευτική διαδικασία.