ΓΔ: 1403.5 0.42% Τζίρος: 9.26 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:03:30 DATA
Φώτο: Shutterstock

Θα μισθώνουν μηνιαίως τις μπαταρίες για ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Αυτοκινητοβιομηχανίες και εταιρείες leasing σχεδιάζουν να εφαρμόσουν πρόγραμμα μηνιαίας μίσθωσης μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Το υψηλό κόστος απόκτησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αλλά και τα περιθώρια βελτίωσης σε χωρητικότητα, ισχύ και διάρκεια των μπαταριών αναγκάζουν κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες και εταιρίες leasing να εφαρμόζουν έναν πρωτοποριακό πρόγραμμα προώθησης πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μηνιαία μίσθωση των μπαταριών.

Με δεδομένο ότι σήμερα οι μπαταρίες αποτελούν το πιο ακριβό τμήμα του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, στο μέλλον θα δίνεται η δυνατότητα σε πελάτες να αποκτήσουν ξεχωριστά το σασί με τη μηχανή και ξεχωριστά -με χρηματοδότηση- τη μπαταρία. Στην Ευρώπη υπάρχει, ήδη, το αντίστοιχο πρόγραμμα με τάση τα επόμενα χρόνια να γίνει ευρύτερα γνωστό και να αποκομίσει υψηλά ποσοστά.

Αυτό μπορεί να ακούγεται για τον τελικό πελάτη ακραίο, όμως στην πράξη το πρόγραμμα τον βοηθάει να έχει πάντα μία καινούρια και αξιόπιστη μπαταρία, χωρίς τον κίνδυνο αστοχίας. Έτσι, αν για κάποιο λόγο υπάρξει πρόβλημα σε κάποια μπαταρία ή χάσει μέρος της χωρητικότητάς της, τότε η εταιρεία leasing, εφόσον βρίσκεται σε ισχύ το συμβόλαιο, θα την αντικαταστήσει άμεσα.

Με αυτό τον τρόπο, η τιμή απόκτησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου μειώνεται σημαντικά ως προς τα υπόλοιπα μέρη, ενώ οι οδηγοί θα μπορούν να χρησιμοποιούν τη μπαταρία για το χρονικό διάστημα που επιλέξουν πληρώνοντας μόνο τη μηνιαία καταβολή. Παρόλο που υπάρχουν πολλά οφέλη από τη μίσθωση των μπαταριών, σήμερα οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν έχουν προχωρήσει σε αυτήν τη μορφή πωλήσεων.

Τα πλεονεκτήματα της μίσθωσης μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ότι ο ενδιαφερόμενος θα δαπανήσει ένα μικρότερο αρχικό κόστος, ενώ τη μπαταρία θα την αποπληρώσει σταδιακά μέσω συμβολαίου, έχοντας τη σιγουριά ότι θα έχει πάντα λειτουργική μπαταρία. Μετά το τέλος του συμβολαίου θα μπορεί να διαπραγματευτεί μία άλλη μπαταρία, ίσως μεγαλύτερη, την οποία θα μπορεί να την εφαρμόσει στο αυτοκίνητό του. Παράλληλα, ο οδηγός, σε περίπτωση που το αυτοκίνητό του είναι εταιρικό, θα μπορεί να περνάει όλο το ποσό των δαπανών στα έξοδα, με αποτέλεσμα ακόμη μεγαλύτερο κέρδος.

Το μειονέκτημα σε αυτό το πρόγραμμα και με βάση τη σημερινή κατάσταση των μπαταριών είναι ο περιορισμός των χιλιομέτρων που θα βάλουν οι εταιρείες leasing στον πελάτη. Όπως ισχύει, δηλαδή, και στα αυτοκίνητα με βραχυπρόθεσμη μίσθωση. Όμως, θα υπάρχει και η δυνατότητα απεριόριστων χιλιομέτρων, αλλά με το ανάλογο κόστος.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Δυνατότητες να υπάρξει «νέα ζωή» στις μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Η ανακύκλωση μπαταριών στην Ευρώπη πραγματοποιείται σε μικρή κλίμακα. Η Greenpeace προβλέπει ότι 12,85 εκατομμύρια τόνοι μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα τεθούν εκτός λειτουργίας έως το 2030.
electric cars-ilektrika-autokinita
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Έρχονται τα μίνι ηλεκτρικά αυτοκίνητα και σκούτερ στην Ελλάδα

Τα οχήματα της ισπανικής εταιρείας Silence απαιτούν λίγες ώρες για την φόρτισή τους και προσφέρουν πλήρη ευελιξία στους οδηγούς. Τα συγκεκριμένα οχήματα αποτελούν ιδανική λύση για την ηλεκτροκίνηση στον πυκνό αστικό ιστό.
electric cars-ilektrika-autokinita
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ηλεκτροκίνηση: Οδηγεί σε άλμα 630% της ζήτησης ενέργειας έως το 2030

Σύμφωνα με στοιχεία του Διεθνούς Οργανισμού Ενεργειας η ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας έχει αυξηθεί κατά 3.631% την τελευταία δεκαετία, με την ηλεκτροκίνηση να αποδεικνύεται σημείο επιτάχυνσης της ζήτησης.
Cars, Autokinito, Aytokinitiko
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έρχεται ο μεγαλύτερος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα

Η πρώτη φάση του έργου ξεκινά με τη λειτουργία 24 θέσεων στο ισόγειο του χώρου στάθμευσης του ΚΠΙΣΝ - συμπεριλαμβανομένων δύο θέσεων στη ζώνη ΑμεΑ -, ενώ εντός του 2024 το έργο θα ολοκληρωθεί με συνολικά 50 σημεία φόρτισης, όλα με ισχύ έως 22kW (AC).