Η μετεξέλιξη του Skroutz από μηχανή αναζήτησης και πλατφόρμα σύγκρισης τιμών σε marketplace προχωράει με ιδιαίτερα ταχείς ρυθμούς. Τα τελευταία χρόνια η εταιρεία ενδυναμώθηκε με νέους ισχυρούς μετόχους, εισήλθε στην αγορά των ταχυμεταφορών, των οperations, των logistics, των lockers με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση τόσο των καταναλωτών όσο και των εμπόρων συνεργατών του.
Το BusinessDaily συνομιλεί με δύο κορυφαία στελέχη της εταιρείας που πρωταγωνιστεί στο ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα τα τελευταία 18 χρόνια για τις αλλαγές που έχουν πραγματοποιηθεί τα τελευταία χρόνια αλλά και αυτές που έρχονται τα επόμενα.
Ο Γιάννης Αλιβιζάτος, Chief Operations Officer του Skroutz αναφέρει ότι στους στόχους για την Skroutz Last Mile είναι οι παραδόσεις Express και Same Day να φθάσουν στο 60% και το 50% των αποστολών να γίνεται μέσω των Skroutz Points. Παράλληλα, σημειώνει την προσπάθεια για βοήθεια των Ελλήνων εμπόρων να αναπτυχθούν στο εξωτερικό και την κίνηση να ενταχθούν μεγάλα brands και έμποροι του εξωτερικού στο Skroutz Marketplace ώστε να καλυφθούν προϊόντικά κενά που υπάρχουν στην εγχώρια αγορά.
Από την πλευρά του, ο FBS Operations Manager, Μιχάλης Καρυπίδης, αναφέρεται στην μεταφορά σε νέες μεγαλύτερες αποθήκες από τις αρχές του 2024 που δίνουν την δυνατότητα εκτέλεσης έως και 20 φορές περισσότερων παραγγελιών καθώς και για την υπηρεσία Fulfilled by Skroutz που αγκαλιάζουν όλο και περισσότεροι έμποροι που συνεργάζονται με την εταιρεία.
- Το ηλεκτρονικό εμπόριο αυξάνεται δυναμικά στην χώρα μας τα τελευταία χρόνια. Έχουμε εικόνα ποιος είναι ο κύκλος εργασιών του και τι ποσοστό διακινείται μέσα από το οικοσύστημα της Skroutz.
Αλιβιζάτος: Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Europe E-Commerce Report 2023, ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα αναμένεται να ξεπεράσει τα 17 δισ. ευρώ όπου το 45% αυτού αφορά σε προϊόντα (έναντι των υπηρεσιών). Οι online αγορές ωστόσο που σχετίζονται με το cross-category e-commerce, αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 5-6 δισ. ευρώ. Συνεπώς το 20% περίπου των online αγορών εξυπηρετείται μέσω Skroutz.
- Από το 2020 και μετά η Skroutz πέρα από πλατφόρμα ξεκίνησε να παρέχει διάφορες επιπλέον υπηρεσίες όπως είναι το Last Mile. Ποια είναι η εικόνα σας σήμερα από την συγκεκριμένη υπηρεσία; Ποια τα milestones μέχρι τώρα και ποια τα επόμενα βήματα;
Αλιβιζάτος: H Skroutz Last Mile (SLM) γεννήθηκε και ως απάντηση στη σημαντική ανάπτυξη του Skroutz Marketplace αλλά και γιατί πιστεύουμε ότι μακροπρόθεσμα η διαφοροποίηση που θα παρέχουμε στο service μας θα είναι η πιο σημαντική πηγή ανάπτυξης της πλατφόρμας μας.
Ξεκινήσαμε κάνοντας λιγότερες από 300 παραδόσεις την ημέρα και 3 χρόνια μετά, η SLM μεταφέρει δεκάδες χιλιάδες δέματα ημερησίως καλύπτοντας περίπου το 50% των αποστολών μας. Παράλληλα, μέσω SLM ξεκινήσαμε μια σειρά από νέες υπηρεσίες όπως η Express παράδοση και τα Skroutz Points, ένα δίκτυο από 1.400 lockers αυτή τη στιγμή σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και πολλές άλλες μεγάλες πόλεις της Ελλάδας.
Και οι δύο αυτές υπηρεσίες γνωρίζουν ήδη σημαντική ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια και έχουν σκοπό να προσφέρουν άμεση και ευέλικτη εξυπηρέτηση και φυσικά εξαιρετική αγοραστική εμπειρία.
Οι βασικοί μας στόχοι για τους επόμενους μήνες είναι να παρέχει η SLM 80% πληθυσμιακή κάλυψη, να παραδίδεται πάνω από το 60% των αποστολών μας Express ή και Same-Day και πάνω από το 50% των αποστολών μας να φτάνει στους καταναλωτές μέσω Skroutz Points.
- Αναμένουμε κάποιες νέες κινήσεις στο μέλλον σε ότι αφορά τον τομέα των logistics από την Skroutz;
Αλιβιζάτος: Πάνω από όλα θέλουμε να συνεχίσουμε να βελτιώνουμε τις εσωτερικές διαδικασίες μας και το product experience προκειμένου να παρέχουμε ακόμα πιο έγκυρη και άμεση εξυπηρέτηση για κάθε αγορά μέσω Skroutz. Εξίσου σημαντικό για μας είναι και η επιτυχία των εμπόρων συνεργατών μας. Βοηθάμε λοιπόν τους Έλληνες εμπόρους να αυξήσουν τις πωλήσεις τους στο εξωτερικό ενώ την ίδια στιγμή κοιτάμε να εντάξουμε μεγάλα brands και εμπόρους του εξωτερικού στο Skroutz Marketplace προκειμένου να καλύψουμε προϊοντικά κενά που υπάρχουν στην εγχώρια αγορά. Και οι δύο αυτές προσπάθειες απαιτούν σημαντική επένδυση σε logistics και τεχνολογία.
Ταυτόχρονα, επενδύουμε παραπάνω στη μεταφορά βαρέων αντικειμένων αλλά και στη δημιουργία νέων υπηρεσιών όπως παροχή υπηρεσίας επισκευής και επέκτασης εγγύησης. Θέλουμε να καλύψουμε όλες τις πιθανές ανάγκες που μπορεί να έχουν οι καταναλωτές στην κάθε αγορά τους. Για αυτό και σκοπεύουμε να δώσουμε τη δυνατότητα στους χρήστες μας να επιστρέψουν τα προϊόντα που αγοράζουν γρήγορα και απλά μέσω Skroutz Point.
- Πρόσφατα ανακοινώσατε την είσοδό σας στο online grocery shopping, έναν κλάδο στον οποίο υπάρχουν ήδη εταιρείες με ισχυρή παρουσία και εδραιωμένη θέση στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Ποιοι είναι οι στόχοι σας από αυτό το εγχείρημα; Πως διαφοροποιείται η Skroutz από τον ανταγωνισμό; Και ποια τα μελλοντικά σας σχέδια;
Αλιβιζάτος: Με την υπηρεσία Skroutz Groceries θέλουμε να προσφέρουμε και στις αγορές super market, την ίδια εμπειρία που απολαμβάνουν όλοι οι καταναλωτές με κάθε αγορά μέσω Skroutz. Οι χρήστες μας μπορούν πλέον να απολαμβάνουν όλα τα οφέλη που προσφέρει το Skroutz Marketplace όπως Skroutz Coins, Plus Deals και φυσικά ασφάλεια αγορών και στις αγορές καθημερινών προϊόντων. Για να το πετύχουμε αυτό επενδύσαμε σε στρατηγικής σημασίας συνεργασίες με πρωτοπόρους στον κλάδο όπως Mymarket και efresh.gr ενώ σταδιακά θα προστίθενται και άλλοι συνεργάτες. Καταφέρνουμε λοιπόν έτσι να προσφέρουμε μεγάλη ποικιλία προϊόντων, διατηρώντας τις ίδιες τιμές που θα έβρισκαν οι καταναλωτές και στο supermarket προσφέροντας ωστόσο ευελιξία στην ώρα παραλαβής ανάλογα με τις ανάγκες του καταναλωτή ακόμα και την ίδια μέρα. Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη σε Αττική και Θεσσαλονίκη αλλά και σε όλες τις πόλεις που εξυπηρετεί το e-shop των My market (Πάτρα, Ιωάννινα, Λάρισα, Βόλος, Τρίκαλα, Καλαμάτα). Η αποστολή των προϊόντων γίνεται αποκλειστικά από το δίκτυο διανομής των συνεργαζόμενης αλυσίδας ενώ προσφέρεται και δωρεάν αποστολή για αγορές άνω των 59 ευρώ.
Μιχάλης Καρυπίδης, FBS Operations Manager της Skroutz
- Πέρυσι τον Μάιο ξεκίνησε η υπηρεσία Fulfilled by Skroutz προς τους συνεργάτες. Τι έχει πετύχει 1,5 χρόνο τώρα και ποιες είναι οι πρώτες εντυπώσεις από τους εμπόρους;
Καρυπίδης: Η υπηρεσία Fulfilled by Skroutz έχει πετύχει πολλά περισσότερα από ότι περιμέναμε και εμείς οι ίδιοι. Πάνω από 160 έμποροι έχουν ήδη ενταχθεί στην υπηρεσία και περίπου το 5% των παραγγελιών ημερησίως εκτελούνται από τις αποθήκες μας. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι οι έμποροι συνεχώς αναπτύσσουν και επεκτείνουν το απόθεμά και το κωδικολόγιο που φέρνουν στις αποθήκες μας, το οποίο συνεπάγεται και αύξηση πωλήσεων και τζίρου για τους ίδιους. Πιο συγκεκριμένα, η υπηρεσία Fulfilled By Skroutz, έχει οδηγήσει σε ανάπτυξη της τάξεως του 15% κατά μέσο όρο για τους εμπόρους που συμμετέχουν σε αυτήν, καθώς πλέον δεν ασχολούνται με την εύρεση χώρου αποθήκευσης, τα κόστη και τα υλικά συσκευασίας, ενώ έχουν πρόσβαση σε premium υπηρεσίες που προσφέρουμε όπως 100% αξιοπιστία υπηρεσιών, Express και Same Day παράδοση.
- Ποια τα μελλοντικά σχέδια για την υπηρεσία και σε τι αποσκοπεί η κίνηση με τη δική σας αποθήκη;
Καρυπίδης: Θέλοντας να εξυπηρετήσουμε ακόμα περισσότερους εμπόρους αλλά και να δεχθούμε στις αποθήκες μας επιπλέον κατηγορίες προϊόντων πήραμε τη στρατηγική απόφαση να μεταφερθούμε σε καινούργιες και μεγαλύτερες αποθήκες στις αρχές του 2024. Οι αποθήκες αυτές θα διαχειρίζονται εξ ολοκλήρου από υπαλλήλους της Skroutz και θα διαθέτουν τον καλύτερο δυνατό εξοπλισμό ώστε να υλοποιούνται η συλλογή και εκτέλεση παραγγελιών με νέες τεχνολογίες.
Το εγχείρημα αυτό μας δίνει τη δυνατότητα να εκτελούμε έως και 20 φορές περισσότερες παραγγελίες ημερησίως αλλά και να δεκαπλασιάσουμε το διαθέσιμο αποθηκευτικό χώρο που θα μας βοηθήσει να εντάξουμε ακόμα περισσότερους εμπόρους στην υπηρεσία Fulfilled By Skroutz. Στόχος μας με την κίνηση αυτή είναι να καλύπτεται από τις νέες αποθήκες μας πάνω από το 20% των αποστολών μας πανελλαδικά.