Τις προοπτικές ενίσχυσης της παρουσίας της αλυσίδας οικιακού εξοπλισμού Leroy Merlin αναλύει στο Business Daily η κα Ειρήνη Χαλκιαδάκη, Marketing Director της εταιρείας για την Ελλάδα και την Κύπρο. Η διεθνής αλυσίδα επέκτεινε το δίκτυό της εν μέσω πανδημίας και εξετάζει την περαιτέρω διεύρυνση της παρουσίας της στους νέους εμπορικούς προορισμούς που δημιουργούνται, όπως το Ελληνικό, επενδύοντας παράλληλα στην βελτίωση της πολυκαναλικής εμπειρίας του πελάτη.
Έχοντας επιτύχει σημαντική ενίσχυση των πωλήσεων της μέσα στο 2021, χάριν και στην άνοδο των πωλήσεων προϊόντων Do It Yourself (DIY) εν μέσω πανδημίας, η Leroy Merlin επενδύει στην last mile εμπειρία του πελάτη, αλλά και σε dark stores προκειμένου να εξυπηρετήσει με ταχύτητα και αξιοπιστία όσους επιλέγουν να κάνουν τις αγορές τους διαδικτυακά είτε με παραλαβή από το κατάστημα. Επιπλέον, επενδύει στην στελέχωση των call centers αλλά κα την ενίσχυση του e-shop της, προκειμένου να απαντήσει στις προκλήσεις της εποχής.
- Ποια είναι η εικόνα των μεγεθών της αλυσίδας στη χώρας, από την άποψη πωλήσεων και κερδών, το 2021;
Το πρωταρχικό στοίχημα της LEROY MERLIN για το 2021 ήταν να καταφέρει να παραμείνει μια βιώσιμη οικονομικά εταιρεία και να συνεχίσει να εξυπηρετεί τους πελάτες της με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο. Σε αυτό το πλαίσιο, κληθήκαμε να επανεξετάσουμε τον τρόπο με τον οποίο μέχρι σήμερα λειτουργούσαμε και, κατά περίπτωση, να προχωρήσουμε σε προσαρμογές και τροποποιήσεις. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην ανάπτυξη νέων υπηρεσιών που θα διευκολύνουν τους καταναλωτές ακόμα περισσότερο. Υπό αυτό το πρίσμα, δώσαμε προτεραιότητα στις τηλεφωνικές και ηλεκτρονικές παραγγελίες, απαντώντας στην αυξητική τάση των πωλήσεων από απόσταση και το αποτέλεσμα μας δικαίωσε, με τον τζίρο του 2021 να καταγράφει αύξηση κατά 13% σε σχέση με την περσινή χρονιά για την Ελλάδα και την Κύπρο.
- Η πανδημία πώς επηρέασε τις δραστηριότητες της αλυσίδας και ποιες είναι οι προοπτικές για το 2022;
Η πανδημία ανέδειξε το σπίτι ως το καταφύγιό μας, ένα αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας, συμπαρασύροντας ανοδικά την αγορά ειδών πρώτης ανάγκης για το σπίτι και την τάση του DIY, τους δύο τομείς που υποστηρίζουμε κατεξοχήν. Σε όλον τον κόσμο, η πορεία των καταστημάτων μας ήταν εξαιρετική, στη χώρα μας δε, οι προοπτικές στην αγορά DIY είναι ιδιαίτερα καλές και θεωρούμε ότι μπορούμε να διεκδικήσουμε και ακόμα μεγαλύτερο μερίδιο.
Ήδη μέσα στο 2021 κάναμε μία σειρά κινήσεων αποδεικνύοντας ότι είμαστε σε θέση να προσαρμοζόμαστε και να λειτουργούμε με βιωσιμότητα. Εγκαινιάσαμε το νέο μας κατάστημα στον Κηφισό, συνολικής επιφάνειας 10.000 τμ και δημιουργήσαμε 150 νέες θέσεις εργασίας. Συζητάμε για νέες επενδύσεις, δουλεύουμε πάνω σε projects νέων υπηρεσιών και ανάπτυξη τεχνολογιών που στόχο έχουν την καλύτερη και ταχύτερη εξυπηρέτηση των πελατών μας. Παράλληλα, μελετάμε στρατηγικές συνεργασίες με εταιρείες και φορείς που θα διευκολύνουν τους καταναλωτές στην εξεύρεση λύσεων για το σπίτι εργαζόμενοι προς ένα όραμα, να γίνουμε η πολυκαναλική πλατφόρμα συνολικών προσωποποιημένων λύσεων για τη βελτίωση της κατοικίας.
Εξακολουθούμε να προσεγγίζουμε το 2022 με την ίδια στρατηγική προσαρμογής και ευελιξίας, ως μέλος ενός παγκόσμιου Ομίλου, της ADEO, που διατηρεί μία εξαιρετική πορεία υποστηρίζοντας τις ανάγκες των καταναλωτών. Σε αυτό το πλαίσιο, κύριος στόχος μας για το 2022 είναι η επέκταση της παρουσίας μας σε Ελλάδα και Κύπρο με έμφαση στην ενίσχυση των απομακρυσμένων πωλήσεων (eshop & call center), την ενίσχυση της OmniChannel εμπειρίας των καταναλωτών και των ευρύτερων συνεργασιών, τη συνεχή επένδυση στον ψηφιακό μετασχηματισμό μας και την ανάπτυξη εγκαταστάσεων για αποθηκευτική χρήση σε συνδυασμό με dark stores στα βόρεια και στα νότια της Ελλάδας, ώστε να είμαστε σε θέση να εξυπηρετήσουμε τους πελάτες μας πανελλαδικά, γρήγορα και αποτελεσματικά.
- Πώς εξελίσσονται οι πωλήσεις μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος της αλυσίδας και τι ποσοστό του τζίρου συνεισφέρουν πλέον;
Από την αρχή της πανδημίας δώσαμε προτεραιότητα στην ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου. Οι πωλήσεις από απόσταση διπλασιάστηκαν τα 2 τελευταία χρόνια και σήμερα εκπροσωπούν το 8% του συνόλου των πωλήσεών μας αναμένοντας να αγγίξουν το 10% έως το τέλος της χρονιάς. Για την περαιτέρω ενίσχυση των πωλήσεων από απόσταση, σχεδιάζουμε ακόμη περισσότερες υπηρεσίες, ώστε οι πελάτες μας να απολαμβάνουν τις αγορές τους από την παραγγελία μέχρι την παράδοση εργαζόμενοι συνεχώς πάνω στο “last mile”.
Πρόσφατα, λανσάραμε τη δυνατότητα να κλείνουν οι πελάτες μας ραντεβού μέσα από το site μας σε περιπτώσεις που επιλέγουν να παραλάβουν την ηλεκτρονική τους αγορά από ένα φυσικό μας κατάστημα με δυνατότητα παραλαβής ακόμη και αυθημερόν εντός 4 ωρών. Επιπλέον, ξεκινήσαμε μία νέα συνεργασία με την εταιρία courier svuum με στόχο να προσφέρουμε τη δυνατότητα στους πελάτες μας να παραλαμβάνουν τις αγορές στο χώρο τους με ραντεβού ακόμη και από την επόμενη μέρα, παρακολουθώντας live την πορεία του δέματος με real time tracking ενώ η παράδοση εντός Αττικής γίνεται με οχήματα που σέβονται το περιβάλλον.
- Υπάρχουν σχέδια για νέα ανοίγματα φέτος ή στο πρόσεχες μέλλον, στα πλαίσια και των νέων εμπορικών αναπτύξεων που λαμβάνουν χώρα στην Αττική;
Η LEROY MERLIN λειτουργεί σήμερα 7 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα και 1 στην Κύπρο. Είμαστε περήφανοι που το 2020, λίγο καιρό μετά την άρση του πρώτου lockdown εγκαινιάσαμε το νέο μας κατάστημα στον Κηφισό. Η κίνηση αυτή, να ξεκινήσει τη λειτουργία του εν μέσω πανδημίας ήταν για εμάς μια τεράστια πρόκληση που έγινε πράξη, χάρη στην επιμονή, τον σωστό σχεδιασμό και τη σκληρή δουλειά. Μία επένδυση ύψους 5 εκατ. ευρώ, που εν μέσω αυτής της συγκυρίας είναι μια έμπρακτη απόδειξη ότι πιστεύουμε την ελληνική αγορά. Η πορεία του καταστήματος μας έχει δικαιώσει. Άλλα σχέδια και σκέψεις για άνοιγμα νέων καταστημάτων LEROY MERLIN, όπως για παράδειγμα στο project του Ελληνικού, βρίσκονται πάντα στο τραπέζι και αξιολογούνται διαρκώς, δεδομένου ότι η ελληνική αγορά έχει ενδιαφέρον για την LEROY MERLIN.
- Πώς εξελίσσεται η συνεργασία με την Energycert στα πλαίσια του προγράμματος Εξοικονομώ και ποια είναι τα σχέδια της Leroy Merlin για την συγκεκριμένη δραστηριότητα μέσα στο 2022;
Η συνεργασία μας με την Energycert είναι ένα πολύ καλό παράδειγμα της εξέλιξης της στρατηγικής μας της εταιρείας μας, από μονοκαναλική πώληση προϊόντων σε πολυκαναλική πλατφόρμα συνολικών λύσεων για τη βελτίωση της κατοικίας των κατοίκων Ελλάδας και Κύπρου. Η συνεργασία αυτή ξεκίνησε δυναμικά κι ευελπιστούμε ότι θα συνεχίσει έτσι. Από κοινού παρέχουμε ένα ολοκληρωμένο πακέτο υπηρεσιών και προσφορών, που ξεκινά από την καθοδήγηση για την κατάθεση του φακέλου, τη βοήθεια για την επιλογή των κατάλληλων υλικών και φτάνει μέχρι την οργάνωση, εργασία και εγκατάσταση στο νέο σπίτι.
Πέρα από το πρακτικό σκέλος, αποσκοπούμε να βοηθήσουμε ουσιαστικά όλους τους ιδιοκτήτες που θέλουν να αναβαθμίσουν το σπίτι τους σε ενεργειακό, προσφέροντας τους λύσεις για να κάνουν τις κατοικίες τους πιο ασφαλείς, πιο λειτουργικές και ενεργειακά αποδοτικότερες. Πρόθεσή μας είναι υπάρξει συνέχεια στο Πρόγραμμα Εξοικονομώ και το 2022. Ήδη μελετάμε με ποιους τρόπους θα μπορούσαμε να το εμπλουτίσουμε, έτσι ώστε να διευκολύνουμε ακόμα περισσότερο τους ενδιαφερόμενους τόσο ως προς τη διαδικασία όσο και ως προς την επιλογή των κατάλληλων προϊόντων για να αλλάξει κάποιος το σπίτι του.