ΓΔ: 1398.44 0.06% Τζίρος: 12.70 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:17:30 DATA
Φωτο: George Vitsaras / SOOC

Υπερψηφίστηκε η τροπολογία για την αντιμετώπιση της αισχροκέρδειας

Κατά πλειοψηφία εγκρίθηκαν στην ολομέλεια της Βουλής, το νομοσχέδιο για το γιότινγκ και οι τροπολογίες για την προστασία των δασών και των περιοχών Natura. Κριτική της αντιπολίτευσης για φωτογραφικές διατάξεις.

Ολοκληρώθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής η συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Ναυτιλίας, για τον «εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου για τη δραστηριοποίηση των πλοίων αναψυχής και των τουριστικών ημερόπλοιων και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής».

Το νομοσχέδιο εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία. Υπέρ της αρχής του τάχθηκαν ΝΔ και ΚΙΝΑΛ ενώ το καταψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ, ΕΛ.ΛΥ και ΜεΡΑ25.  
 
Κατά πλειοψηφία εγκρίθηκαν και οι τροπολογίες του υπουργείου Ανάπτυξης και του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας. Η πρώτη, που αφορά την θέσπιση ανώτατου ορίου κέρδους 3% για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, εγκρίθηκε με συντριπτική πλειοψηφία και χωρίς καμία αρνητική ψήφο, με ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ να την υπερψηφίζουν και ΚΚΕ, ΕΛ.ΛΥ και ΜεΡΑ25 να δηλώνουν «παρών». 

Η δεύτερη τροπολογία, που προβλέπει απαγόρευση κυκλοφορίας προσώπων ή οχημάτων, σε δασικά οικοσύστηματα, άλση, πάρκα και περιοχές «Νατούρα» κατά τις ημέρες υψηλού κινδύνου για εκδήλωση πυρκαγιάς, ψηφίστηκε από ΝΔ και ΚΙΝΑΛ ενώ καταψηφίστηκε από τα υπόλοιπα κόμματα της Αντιπολίτευσης.  

   Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, κλείνοντας την συζήτηση, έκανε λόγο για ένα νομοσχέδιο που εκσυγχρονίζει και ενισχύει το ελληνικό γιότινγκ. Απέρριψε παράλληλα αιτιάσεις της αντιπολίτευσης ότι δεν έγινε επαρκής διαβούλευση, αντιτείνοντας ότι, «το νομοσχέδιο εκπονήθηκε μετά από εντατικές και μακρόχρονες συζητήσεις με όλους τους αρμόδιους φορείς και το υπουργείο έλαβε υπόψη του τις προτάσεις και παρατηρήσεις τους». 

 «Πρόκειται για ένα σχέδιο νόμου που παγιώνει και διασφαλίζει τη θέση της Ελλάδας στην ομάδα των ισχυρών, έχοντας σημαντικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. Κάνουμε μια ουσιαστική αναβάθμιση, εκσυγχρονίζοντας το ελληνικό γιότινγκ, δίνοντάς του παράλληλα ένα έντονο αναπτυξιακό χαρακτήρα», τόνισε ο κ. Πλακιωτάκης και συμπλήρωσε: «Για εμάς, είναι εξόχως σημαντικό το κεφάλαιο γιότινγκ, γι' αυτό το στηρίζουμε με ολιστικές και όχι αποσπασματικές λύσεις και αναχρονιστικές αντιλήψεις που βάζουν φρένο στην ανάπτυξη. Το νομοσχέδιο αυτό σηματοδοτεί μια νέα εποχή στο ελληνικό γιότινγκ με την Ελλάδα να πρωταγωνιστεί και να έχει πολλά σημαντικά οφέλη για την ελληνική οικονομία και την κοινωνία».

Το νομοσχέδιο δέχτηκε την έντονη κριτική σύσσωμης της αντιπολίτευσης, η οποία εστίασε τα πυρά της κυρίως στη διάταξη για τα επαγγελματικά σκάφη αναψυχής άνω των 35 μέτρων. Τα κόμματα της αντιπολίτευσης κατηγόρησαν την κυβέρνηση για «περίεργες, σκόπιμες και φωτογραφικές διατάξεις» ενώ επεσήμαναν ότι αντί να δώσει κίνητρα για να ενισχύσει την ελληνική σημαία, διευκολύνει τα σκάφη αναψυχής με σημαία από τρίτες χώρες. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Στυλιανίδης: Στόχος τα προσιτά καύσιμα χαμηλού και μηδενικού άνθρακα

Υπογράμμισε δε ότι η παραγωγή καθαρών καυσίμων για την ναυτιλία πρέπει να αποτελέσει απόλυτη προτεραιότητα, στο πλαίσιο της επικείμενης Ευρωπαϊκής πρωτοβουλίας για την καθαρή βιομηχανία στην Ευρώπη.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Νέα ψηφιακή πύλη για τους επιβάτες στις θαλάσσιες συγκοινωνίες

Πρόκειται για μια προσπάθεια του υπουργείου Ναυτιλίας ώστε να υπάρξει ορθότερη και πληρέστερη ενημέρωσή των ταξιδιωτών, ενώ ταυτόχρονα ενισχύεται και η ασφάλεια στα λιμάνια και στα πλοία.
ixthiokalliergeies
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΥΠΑΑΤ - Υπ. Τουρισμού: Δημιουργία ομάδας διαχείρισης αλιευτικού τουρισμού

«Η σύνδεση της αλιείας με τον τουρισμό προάγει την αειφόρο ανάπτυξη και συμβάλλει στην προστασία των θαλάσσιων πόρων» ανέφερε ο υφυπουργούς Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Χρήστος Κέλλας.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Στυλιανίδης από Κύπρο: Η θάλασσα δεν μας χωρίζει, μας ενώνει

Οι δύο αντιπροσωπείες συμφώνησαν την ενίσχυση της συνεργασίας Ελλάδας – Κύπρου στον τομέα των Λιμένων, ειδικότερα στο πλαίσιο του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών και των θαλασσίων διαδρόμων.
businessdaily-Theodorikakos
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Τ. Θεοδωρικάκος: Στα 25 εκατ. τα πρόστιμα για αθέμιτες εμπορικές πρακτικές

Ο υπουργός Ανάπτυξης σημείωσε πως χρειάζονται καινοτόμα ψηφιακά εργαλεία σε παγκόσμια κλίμακα που θα ενισχύουν την ικανότητα κάθε κράτους να αντιμετωπίζει αθέμιτες διαδικτυακές εμπορικές πολιτικές.
businessdaily-Theodorikakos
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Θεοδωρικάκος: Απαραίτητος για την αγορά ο ελεύθερος ανταγωνισμός

Όπως έχει επισημάνει ο υπουργός, η αντιμετώπιση του πληθωρισμού, αφορά στο σύνολο της κυβερνητικής πολιτικής η οποία εργάζεται σθεναρά με κύριο μέλημα την αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών.