ΓΔ: 1407.03 -0.97% Τζίρος: 71.88 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: George Vitsaras / SOOC

Υπερψηφίστηκε η τροπολογία για την αντιμετώπιση της αισχροκέρδειας

Κατά πλειοψηφία εγκρίθηκαν στην ολομέλεια της Βουλής, το νομοσχέδιο για το γιότινγκ και οι τροπολογίες για την προστασία των δασών και των περιοχών Natura. Κριτική της αντιπολίτευσης για φωτογραφικές διατάξεις.

Ολοκληρώθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής η συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Ναυτιλίας, για τον «εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου για τη δραστηριοποίηση των πλοίων αναψυχής και των τουριστικών ημερόπλοιων και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής».

Το νομοσχέδιο εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία. Υπέρ της αρχής του τάχθηκαν ΝΔ και ΚΙΝΑΛ ενώ το καταψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ, ΕΛ.ΛΥ και ΜεΡΑ25.  
 
Κατά πλειοψηφία εγκρίθηκαν και οι τροπολογίες του υπουργείου Ανάπτυξης και του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας. Η πρώτη, που αφορά την θέσπιση ανώτατου ορίου κέρδους 3% για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, εγκρίθηκε με συντριπτική πλειοψηφία και χωρίς καμία αρνητική ψήφο, με ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ να την υπερψηφίζουν και ΚΚΕ, ΕΛ.ΛΥ και ΜεΡΑ25 να δηλώνουν «παρών». 

Η δεύτερη τροπολογία, που προβλέπει απαγόρευση κυκλοφορίας προσώπων ή οχημάτων, σε δασικά οικοσύστηματα, άλση, πάρκα και περιοχές «Νατούρα» κατά τις ημέρες υψηλού κινδύνου για εκδήλωση πυρκαγιάς, ψηφίστηκε από ΝΔ και ΚΙΝΑΛ ενώ καταψηφίστηκε από τα υπόλοιπα κόμματα της Αντιπολίτευσης.  

   Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, κλείνοντας την συζήτηση, έκανε λόγο για ένα νομοσχέδιο που εκσυγχρονίζει και ενισχύει το ελληνικό γιότινγκ. Απέρριψε παράλληλα αιτιάσεις της αντιπολίτευσης ότι δεν έγινε επαρκής διαβούλευση, αντιτείνοντας ότι, «το νομοσχέδιο εκπονήθηκε μετά από εντατικές και μακρόχρονες συζητήσεις με όλους τους αρμόδιους φορείς και το υπουργείο έλαβε υπόψη του τις προτάσεις και παρατηρήσεις τους». 

 «Πρόκειται για ένα σχέδιο νόμου που παγιώνει και διασφαλίζει τη θέση της Ελλάδας στην ομάδα των ισχυρών, έχοντας σημαντικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. Κάνουμε μια ουσιαστική αναβάθμιση, εκσυγχρονίζοντας το ελληνικό γιότινγκ, δίνοντάς του παράλληλα ένα έντονο αναπτυξιακό χαρακτήρα», τόνισε ο κ. Πλακιωτάκης και συμπλήρωσε: «Για εμάς, είναι εξόχως σημαντικό το κεφάλαιο γιότινγκ, γι' αυτό το στηρίζουμε με ολιστικές και όχι αποσπασματικές λύσεις και αναχρονιστικές αντιλήψεις που βάζουν φρένο στην ανάπτυξη. Το νομοσχέδιο αυτό σηματοδοτεί μια νέα εποχή στο ελληνικό γιότινγκ με την Ελλάδα να πρωταγωνιστεί και να έχει πολλά σημαντικά οφέλη για την ελληνική οικονομία και την κοινωνία».

Το νομοσχέδιο δέχτηκε την έντονη κριτική σύσσωμης της αντιπολίτευσης, η οποία εστίασε τα πυρά της κυρίως στη διάταξη για τα επαγγελματικά σκάφη αναψυχής άνω των 35 μέτρων. Τα κόμματα της αντιπολίτευσης κατηγόρησαν την κυβέρνηση για «περίεργες, σκόπιμες και φωτογραφικές διατάξεις» ενώ επεσήμαναν ότι αντί να δώσει κίνητρα για να ενισχύσει την ελληνική σημαία, διευκολύνει τα σκάφη αναψυχής με σημαία από τρίτες χώρες. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μητσοτάκης: Παράταση μέχρι το τέλος του έτους στα μέτρα κατά της ακρίβειας

«Είχαμε μείωση του πληθωρισμού, αλλά πρέπει μειωθούν και οι τιμές στο ράφι», τόνισε ο πρωθυπουργός. Ενισχύεται εντός δεκαημέρου ο Ελεγκτικός Μηχανισμός, καθώς και η πλατφόρμα eΚαταναλωτής.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Υπογραφή δήλωσης προθέσεων συνεργασίας Ελλάδας - Γαλλίας στον θαλάσσιο τομέα

Οι δύο χώρες συνεργάζονται για την ενίσχυση της διακυβέρνησης του τομέα της θαλάσσιας οικονομίας, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) και του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΔΝΟ).
Kostas Skrekas
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κ. Σκρέκας: Οι προσπάθειες κατά της ακρίβειας αποδίδουν πλέον καρπούς

Ο υπουργός Ανάπτυξης σημείωσε πως η χώρα μας έχει τον έκτο χαμηλότερο πληθωρισμό ανάμεσα στις χώρες της ευρωζώνης, τονίζοντας ωστόσο πως η κυβερνητική προσπάθεια κατά της ακριβείας δεν σταματάει.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Χ. Στυλιανίδης: Προτεραιότητα η ασφάλεια στις ακτοπλοϊκές μετακινήσεις

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής τόνισε πως πραγματοποιούνται έλεγχοι στα λιμάνια για το αν τηρούνται οι νέες οδηγίες για τη μεταφορά οχημάτων με χρήση εναλλακτικών καυσίμων στα πλοία.