ΓΔ: 2061.69 0.26% Τζίρος: 203.80 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
Χρήστος Δήμας στη Βουλή
Ο Χρήστος Δήμας απευθύνει ομιλία στη Βουλή των Ελλήνων με επίσημη ενδυμασία.

Δήμας: Στη Βουλή το ν/σ για τη μεταρρύθμιση της Πολιτικής Αεροπορίας

Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο που μετατρέπει την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας σε ΝΠΔΔ με οικονομική και διοικητική αυτοτέλεια.

Στη Βουλή κατατέθηκε το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τη μετατροπή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) σε αυτοτελές νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου, το οποίο θα διαθέτει διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια.

Το νέο πλαίσιο εντάσσεται στο Σχέδιο Δράσης του υπουργείου, που υλοποιείται σε συνεργασία με ευρωπαϊκούς φορείς όπως η DG MOVE, η EASA και το EUROCONTROL, με στόχο την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών αεροναυτιλίας στην Ελλάδα.

Μετά την ολοκλήρωση της δημόσιας διαβούλευσης, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας τόνισε ότι η μεταρρύθμιση της ΥΠΑ στοχεύει στη θεσμική αναμόρφωση, την οικονομική αυτοτέλεια, την ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού και την τεχνολογική αναβάθμιση των υπηρεσιών αεροναυτιλίας.

Σύμφωνα με τον υπουργό, οι κανόνες διοίκησης και λειτουργίας εναρμονίζονται με το εθνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές κανονιστικό πλαίσιο, ενώ παρέχονται ευέλικτες διαδικασίες και δυνατότητες εκσυγχρονισμού των συστημάτων και υποδομών. Ήδη έχουν ξεκινήσει προσλήψεις προσωπικού σε κρίσιμες ειδικότητες, όπως ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, ενώ προβλέπεται περαιτέρω ενίσχυση του προσωπικού τα επόμενα έτη.

Κύρια σημεία του νομοσχεδίου

Διοικητική δομή: Η ΥΠΑ διατηρεί τον ρόλο της ως πάροχος υπηρεσιών διαχείρισης αεροναυτιλίας και ως φορέας διαχείρισης αερολιμένων. Το Διοικητικό Συμβούλιο θα αποτελείται από επτά μέλη, συμπεριλαμβανομένου του διοικητή και δύο υποδιοικητών, καθώς και τεσσάρων μελών. Οι οργανικές δομές της ΥΠΑ μειώνονται κατά περίπου 35% για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα.

Προσωπικό: Προβλέπονται 2.407 θέσεις μόνιμων υπαλλήλων και υπαλλήλων ΙΔΑΧ, ενώ τα προσόντα καθορίζονται από το ΠΔ 85/2022 και τον νέο Οργανισμό της ΥΠΑ. Οι προσλήψεις θα γίνονται μέσω αυτοτελών προκηρύξεων του ΑΣΕΠ. Παρέχεται δυνατότητα μετακίνησης υπαλλήλων, ιδιαίτερα στα περιφερειακά αεροδρόμια, για την κάλυψη εποχιακών ή έκτακτων αναγκών, καθώς και αξιοποίηση πλεονάζοντος προσωπικού από αερολιμένες Fraport. Επίσης, προβλέπονται διαδικασίες εξειδικευμένης εκπαίδευσης.

Οικονομική αυτοτέλεια: Η ΥΠΑ θα καταρτίζει αυτόνομο προϋπολογισμό, ισολογισμό και απολογισμό, ενώ θα αξιοποιεί τα έσοδα από το EUROCONTROL. Θεσπίζονται ειδικά τέλη επιβατών και τέλος ασφάλειας στους αερολιμένες αρμοδιότητάς της. Παρέχεται δυνατότητα αξιοποίησης αποθεματικών για την αντιμετώπιση περιόδων μειωμένης κίνησης και απρόβλεπτων αναγκών. Επίσης, θεσμοθετείται η κατάρτιση Κανονισμού Έργων, Προμηθειών, Μελετών και Υπηρεσιών σύμφωνα με το ενωσιακό πλαίσιο, για την ταχεία και αποτελεσματική υλοποίηση έργων και υποδομών αεροναυτιλίας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Παύλος Μαρινάκης Συνέντευξη
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μαρινάκης: Θετική υποδοχή του νομοσχεδίου για τον εκσυγχρονισμό της ΕΡΤ

Ο Παύλος Μαρινάκης ανέδειξε στη Βουλή τη θετική στάση φορέων και εργαζομένων απέναντι στο νομοσχέδιο για την ΕΡΤ, τονίζοντας τις μεταρρυθμίσεις σε ανταποδοτικό τέλος, διακυβέρνηση και εργασιακά.
Ολομέλεια Ελληνικής Βουλής
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κατατέθηκε σχέδιο νόμου για νέο πειθαρχικό δίκαιο και Κέντρο Εμπειρογνωμοσύνης

Στη Βουλή κατατέθηκε το νομοσχέδιο του ΥΠΕΣ με αυστηρότερες ποινές, νέα δομή πειθαρχικών συμβουλίων και ίδρυση Κέντρου Εμπειρογνωμοσύνης για διοικητικές μεταρρυθμίσεις.
Ελληνική Βουλή συνεδρίαση
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κριτική αντιπολίτευσης για τα άρθρα για Ναυπηγεία Ελευσίνας στο νομοσχέδιο

Τα κόμματα της αντιπολίτευσης καταγγέλλουν την κυβέρνηση για εισαγωγή ρυθμίσεων που αφορούν τα Ναυπηγεία Ελευσίνας χωρίς διαβούλευση, εκφράζοντας ανησυχίες για διαφάνεια, ανταγωνισμό και γεωπολιτικές επιπτώσεις.
Γιάννης Μπράτακος πορτρέτο
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γ. Μπρατάκος: Προϋπόθεση η πρόοδος, προοπτική οι μεταρρυθμίσεις

Ο Γιάννης Μπρατάκος, πρόεδρος του ΕΒΕΑ, τόνισε ότι η δημοσιονομική πρόοδος είναι η βάση, αλλά απαιτούνται νέες μεταρρυθμίσεις για τη διατήρηση της ανάπτυξης και της κοινωνικής συνοχής, με αφορμή τον προϋπολογισμό του 2026.