Μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχει ξεκαθαρίσει το θέμα με την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ), καθώς όπως όλα δείχνουν το επόμενο διάστημα θα γίνουν όλα τα απαραίτητα νομοθετικά βήματα ώστε να περάσει στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας.
Την ίδια ώρα σύμφωνα με πληροφορίες το σχέδιο για στρατηγικό επενδυτή στην ΕΑΒ πιθανότατα εγκαταλείπεται, καθώς η Lockheed Martin που προκρινόταν ως ο προτιμητέος επενδυτής, δύσκολα θα εμπλακεί στην επιχείρηση αναγέννησης της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας.
Υπενθυμίζεται ότι η συγκεκριμένη εταιρεία είναι ήδη μέσα στην ΕΑΒ από το 1975, αφού είναι η εταιρεία που ουσιαστικά την έστησε, ενώ σήμερα εκεί ολοκληρώνεται η αναβάθμιση των 83 ελληνικών F-16 Block 52 σε έκδοση Viper.
Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες, στις προθέσεις του υπουργείου είναι να συνδράμει την ΕΑΒ με κάθε μέσο, ακόμη και σε επίπεδο διάθεσης εξειδικευμένου προσωπικού των Ε.Δ., αλλά και με εφοδιαστική υποστήριξή της, με στόχο να τρέξει ακόμη πιο γρήγορα η υλοποίηση των υποχρεώσεων που έχει αναλάβει απέναντι στην Πολεμική Αεροπορία.
Παράλληλα, ιδιαίτερο βάρος το υπουργείο Εθνικής Άμυνας θέλει να ρίξει στην επίσπευση των παραδόσεων των μεταγωγικών αεροσκαφών C-130, καθώς πρόκειται για ένα έργο με μεγάλη καθυστέρηση.
Μάλιστα η κατάσταση είναι ανησυχητική, καθώς μέσα στον Νοέμβριο η ΕΑΒ είχε ανακοινώσει ότι θα παραδώσει ένα αναβαθμισμένο μεταγωγικό αεροσκάφος C-130 στην Πολεμική Αεροπορία, κάτι που όμως δεν έγινε, ενώ θα έπρεπε να είχαν παραδοθεί δύο αεροσκάφη στο τέλος του 2022 και άλλα δύο στο τέλος του 2023.
Ο «Ηρακλής» της Πολεμικής Αεροπορίας, που οι διαθεσιμότητές του είναι σχεδόν οριακές, είναι κάτι παραπάνω από αναγκαίος όχι μόνο για την Πολεμική Αεροπορία αλλά συνολικά για τις Ένοπλες Δυνάμεις.
Μέχρι τέλος του χρόνου η ΕΑΒ στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας
Υπενθυμίζεται πριν 20 ημέρες κατατέθηκε στο Συμβούλιο της Επικρατείας για νομοπαρασκευαστική επεξεργασία σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος με το οποίο η αρμοδιότητα συντονισμού των ενεργειών για την ανάπτυξη της ΕΑΒ και των σχετικών επενδυτικών συμφωνιών, μεταφέρεται από το υπουργείο Οικονομικών στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας.
Η εν λόγω μεταφορά αρμοδιοτήτων της ΕΑΒ στον υπουργό Εθνικής Άμυνας Νίκο Δένδια κρίθηκε αναγκαία ώστε να προχωρήσει επιτέλους ο εκσυγχρονισμός της και να «ξεκλειδώσει» ο τρόπος λειτουργίας της, έτσι ώστε να προχωρήσει το πολύ σημαντικό έργο της το οποίο και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την συντήρηση και αναβάθμιση των μεταγωγικών αεροσκαφών C-130, που παραμένουν στα «εγκλωβισμένα» στη γραφειοκρατία και την δυσλειτουργία της εταιρείας.
Αυτό που έχει «κλειδώσει», σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, είναι το όνομα του νέου επικεφαλής της διοίκησης της εταιρείας που όπως όλα δείχνουν θα είναι και ο πρώην Σύμβουλος Εθνικής Ασφάλειας του πρωθυπουργού, αντιναύαρχος ε.α Αλέξανδρος Διακόπουλος.
Ο κ. Διακόπουλος θεωρείται το κατάλληλο πρόσωπο με την απαραίτητη εμπειρία και γνώσεις ώστε να μπορέσει η ΕΑΒ να βγει από την κατάσταση στην οποία και έχει περιέλθει και να προχωρήσει.
Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι η ΕΑΒ έχει αναλάβει το πολύπαθο και πολυσυζητημένο πρόγραμμα «Αρχύτας» για την παραγωγή ελληνικού μη επανδρωμένου, το οποίο όμως ακόμα δεν έχει πετάξει, ενώ ο πρώην υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας δήλωνε ότι περί το τέλος του τρέχοντος έτους (2023), με το πέρας των ελέγχων, ότι η ΕΑΒ θα είναι έτοιμη να αναλάβει παραγγελίες κατασκευής αεροχημάτων, για διάφορες χρήσεις. Κάτι τέτοιο φυσικά δεν είναι εφικτό ως τώρα, αφού ο Αρχύτας δεν έχει καταφέρει να «ανοίξει» ακόμα τα φτερά του.
Σύμφωνα με πληροφορίες, μάλιστα, το «γαϊτανάκι» ευθυνών αλλά και οι διαφωνίες στα ανώτερα κλιμάκια της εταιρείας έχουν καθηλώσει τον Αρχύτα στο έδαφος.