ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φωτο: Shutterstock

Έρχονται στα σούπερ μάρκετ οι ταμπέλες για τη μείωση τιμών κατά 5%

Εκδίδεται η σχετική υπουργική απόφαση και ως τις 30 Νοεμβρίου οι προμηθευτές αποφασίζουν αν και ποιες τιμές θα μειώσουν για έξι μήνες. Οι αντιστάσεις των εταιρειών στο σχέδιο για χαμηλότερο πληθωρισμό στα τρόφιμα.

Σήμερα, ή αύριο Τρίτη πρόκειται να εκδοθεί η υπουργική απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης κ. Κώστα Σκρέκα, με την οποία πρόκειται να τεθούν σε εφαρμογή οι νομοθετικές ρυθμίσεις, που ψηφίστηκαν από την Βουλή και με τις οποίες επιχειρείται η μείωση των τιμών.

Πηγές του υπουργείου Ανάπτυξης με τις οποίες συνομίλησε το BD έλεγαν ότι η υπουργική απόφαση είναι έτοιμη και το χρονικό διάστημα που διέρρευσε από την ψήφιση των ρυθμίσεων, αξιοποιήθηκε, πρώτον, για να διαμορφωθούν τα τεχνικά χαρακτηριστικά των σημάνσεων που θα τοποθετούνται στα προϊόντα - στα ράφια και στα ψυγεία των σούπερ μάρκετ – των οποίων οι τιμές θα μειωθούν κατά 5% για 6 μήνες και δεύτερον, και το σημαντικότερο να προετοιμαστούν οι επιχειρήσεις που έχουν αποφασίσει να συμμετάσχουν ή επιθυμούν να συμμετάσχουν, για να μπορέσουν να κάνουν την μείωση των τιμών.

Όπως είναι γνωστό, μέχρι τις 30 Νοεμβρίου θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία προχωρήσουν σε μείωση τιμών. Η εν λόγω ρύθμιση αφορά μόνο τα τυποποιημένα προϊόντα, δηλαδή δεν αφορά τα οπωροκηπευτικά, το κρέας, εφόσον είναι κοπής τους καταστήματος, τα αλλαντικά και τυροκομικά προϊόντα που κόβονται στο κατάστημα και πωλούνται κατά την επιθυμία του πελάτη, ως προς το βάρος τους. Αξίζει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη ρύθμιση είναι σημαντικότερο «εργαλείο» που φαίνεται να διαθέτει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης προκειμένου να πιέσει την αγορά για την αποκλιμάκωση του «πληθωρισμού των τροφίμων».

Ποιο είναι το σχέδιο

Όπως είναι γνωστό οι προμηθευτικές εταιρείες βγάζουν μία φορά τον χρόνο έναν τιμοκατάλογο -ή και δύο, εάν χρειαστεί. Και εν συνεχεία ανάλογα με τις τάσεις της αγοράς και της κατανάλωσης προχωρούν σε προσφορές, οι οποίες μάλιστα τις περισσότερες φορές είναι και σημαντικές, της τάξεως του 20% ή και 30%. Οι προσφορές αυτές διαρκούν όχι περισσότερο από 15 ημέρες. Τούτο πρακτικά σημαίνει ότι η ΕΛΣΤΑΤ στις μετρήσεις της δεν τις καταγράφει – η στατιστική υπηρεσία καταγράφει μόνο προσφορές διάρκειας 30 ημερών και πάνω.

Η μείωση λοιπόν του 5% για 6 μήνες θα καταγραφεί από την ΕΛΣΤΑΤ – ενώ οι προσφορές του 30% για 15 ημέρες δεν καταγράφονται. Έτσι, αυτό που ουσιαστικά ζητά το υπουργείο από την αγορά είναι ένα μέρος του κόστους των προσφορών τους να το ρίξουν για ένα εξάμηνο στους τιμοκαταλόγους. Έτσι, η μείωση θα καταγραφεί στον δείκτη τιμών καταναλωτή και ο «πληθωρισμός των τροφίμων» θα εμφανίσει κάμψη. Και η κυβέρνηση θα έχει κάθε λόγο να υποστηρίζει ότι επιταχύνεται η αποκλιμάκωση του πληθωρισμού. Αυτός είναι ο βασικός λόγος εφαρμογής της συγκεκριμένης ρύθμισης.

Από την πλευρά τους, οι προμηθευτικές επιχειρήσεις, βιομήχανοι και εισαγωγείς, αντιτείνουν πως σ΄ αυτό το οικονομικό περιβάλλον δεν είναι δυνατόν μία επιχείρηση να δεσμευτεί για 6 μήνες – είναι μεγάλο το χρονικό διάστημα. Επ' αυτού το υπουργείο Ανάπτυξης υποστηρίζει ότι μία επιχείρηση που διαθέτει πολλούς κωδικούς, μπορεί να «δώσει» έναν ή δύο με εφάπαξ μείωση τιμής.

Παράλληλα, όμως οι επιχειρήσεις γνωρίζουν ότι το 5% δεν θα έχει να τους προσθέσει τίποτα, δεδομένου ότι τη «σοβαρή δουλειά» στις πωλήσεις την κάνουν οι προσφορές. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι μία προσφορά δύο εβδομάδων, δηλαδή 12 ημερών, προκαλεί πωλήσεις οκτώ εβδομάδων! Ως εκ τούτου, η χρηματοδότηση των προσφορών έχει ισχυρά αποτελέσματα και η μείωση του 5% έχει αμελητέα. Ωστόσο, όμως, θεωρείται βέβαιο ότι αρκετές επιχειρήσεις σκέφτονται σοβαρά την συμμετοχή τους σ΄ αυτή την προσπάθεια και το ερώτημα, εν προκειμένω, είναι ποιος θα είναι αριθμός των προϊόντων, των οποίων θα μειωθεί η τιμή. Από αυτόν τον – άγνωστο – αριθμό θα εξαρτηθεί και η επιτυχία ή αποτυχία του εγχειρήματος.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τι περιμένει η αγορά από τον Θεοδωρικάκο: Μηνύματα μέσω... προστίμων

Πολιτική... μαστιγίου ακολουθεί ο νέος υπουργός Ανάπτυξης, με κατακόρυφη αύξηση των προβλεπόμενων προστίμων, παρότι οι τιμές βρίσκονται ήδη σε πτώση και αναμένεται να υποχωρήσουν ταχύτερα από τον Οκτώβριο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επίθεση σε δύο μέτωπα από την κυβέρνηση για μείωση τιμών στα σούπερ μάρκετ

Περισσότεροι έλεγχοι και πολύ βαριά πρόστιμα, έως 6 εκατ. ευρώ. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού θα ερευνήσει αν οι πολυεθνικές επιβάλλουν ακριβότερες τιμές στην Ελλάδα από τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα ραντεβού Θεοδωρικάκου για την ακρίβεια και ο νέος στόχος της κυβέρνησης

Ποιοι ήταν οι πρώτοι παράγοντες της αγοράς που συνάντησε ο νέος υπουργός Ανάπτυξης και ποιο μήνυμα μετέφερε. Στόχος πλέον δεν είναι είναι να συγκρατηθεί ο πληθωρισμός τροφίμων, αλλά να γίνει αρνητικός.
super-market-5%
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κριτική από τα σούπερ μάρκετ στα μέτρα της κυβέρνησης για την ακρίβεια

Οι εκπρόσωποι του κλάδου αμφισβήτησαν την αποτελεσματικότητα των μέτρων για τον έλεγχο της ακρίβειας στο 14o Food Retail Conference. Τι έδειξε ειδική έρευνα της Netrino Advisory σε στελέχη των σούπερ μάρκετ.
super-market-5%
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε κόντρα σούπερ μάρκετ και πολυεθνικές για τα περιθώρια κέρδους

Τα σούπερ μάρκετ δεν θέλουν να επιβαρυνθεί το δικό τους περιθώριο κέρδους σε επτά κατηγορίες προϊόντων ατομικής υγιεινής και καθαρισμού σπιτιού όπου επιβλήθηκε από το υπ. Ανάπτυξης μείωση προσφορών κατά 30%.