Το Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης ΕΣΦΑ εγκρίθηκε από την Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων για την περίοδο 2023-2032 με την σχετική απόφαση να αναρτάται στην πλατφόρμα της Διαύγεια.
Σύμφωνα με την απόφαση της ΡΑΕ, το πρόγραμμα εγκρίθηκε στο σύνολό του με τις εξής αλλαγές:
Δεν εγκρίνεται το έργο Α.5.3 «Διπλασιασμός του κλάδου υψηλής πίεσης Λειβαδιά-Καρπερή και Σταθμοί Συμπίεσης», το οποίο θα αξιολογηθεί μετά την ολοκλήρωση του Market Test.
Το έργο Α.6.9 «Πρόγραμμα ψηφιακού μετασχηματισμού (EDGE) III» εγκρίνεται υπό την επιφύλαξη παροχής από τον Διαχειριστή περαιτέρω τεκμηρίωσης σχετικά με την αναγκαιότητά του, ιδίως σε σχέση με τα προγραμματισμένα έργα Β.6.10, Β.6.13 και Β.6.21, έως την 30η .11.2023.
Εγκρίνεται η οριστική ένταξη στο Πρόγραμμα Ανάπτυξης του ΕΣΦΑ του έργου Β.1.1 «Αγωγός Νέας Μεσημβρίας – Ευζώνων/Γευγελή και Μετρητικός Σταθμός», διατηρώντας τον προϋπολογισμό του έργου στο εγκεκριμένο ύψος 30 των 67 εκατ. ευρώ. Η ΡΑΑΕΥ θα επανεξετάσει την αναθεώρηση του κόστους μετά την ολοκλήρωση των εν εξελίξει δημόσιων διαγωνιστικών διαδικασιών και θα εγκρίνει το τελικό κόστος βάσει αυτών, κατόπιν σχετικής ενημέρωσης από τον Διαχειριστή. Όσον αφορά στην ημερομηνία λήψης της Τελικής Επενδυτικής Απόφασης, αυτή συνδέεται με τις Συμφωνίες Μελλοντικής Δυναμικότητας που έχουν υπογραφεί με τους Χρήστες
Δεν εγκρίνεται η μετατόπιση του χρονοδιαγράμματος του έργου Β.3.2.3 «Μετρητικό/Ρυθμιστικός Σταθμός για τις πόλεις Άργος/Ναύπλιο». Ο ΔΕΣΦΑ οφείλει να επεξεργαστεί κατ΄ ελάχιστον προσωρινή λύση για την τροφοδότηση των δικτύων διανομής Άργους και Ναυπλίου έως τον Δεκέμβριο 2023.
Η μετατόπιση του συνολικού χρονοδιαγράμματος του έργου Β.3.3.1 «Μετρητικό/Ρυθμιστικός Σταθμός Εισόδου πόλεως Δρυμός/Λητή» στον Μάρτιο 2024 εγκρίνεται μόνο υπό την προϋπόθεση της ολοκλήρωσης και ένταξης στο Σύστημα της πρώτης φάσης του έργου έως τον Οκτώβριο 2023 ή εξεύρεσης μεταβατικής λύσης.
Η μετατόπιση του χρονοδιαγράμματος του έργου Β.5.4 «Σταθμός Συμπίεσης για την τροφοδοσία του αγωγού ΤΑΡ στη Ν. Μεσημβρία (Booster Compressor» δεν γίνεται αποδεκτή έως ότου ο Διαχειριστής τεκμηριώσει τους λόγους της καθυστέρησης
Τα έργα Β.6.33 «Ρυθμιστικός Σταθμός Κομοτηνής», Β.6.34 «Σύνδεση της νέας Μονάδας Παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας Θερμοηλεκτρική μέχρι το ΕΣΜΦΑ Δυτικά του LVS Κομοτηνής (αγωγός από το σταθμό Μ έως το δίκτυο 24’’)» και Β.6.35 «Κατασκευή σύνδεσης LVS και Hot-tapping για τη νέα Μονάδα Παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας Θερμοηλεκτρική δυτικά του LVS Κομοτηνή» μεταφέρονται στα «Νέα Έργα», ως Α.6.10, Α.6.11 και Α.6.12, αντίστοιχα.
Τα έργα «Μετρητικός/Ρυθμιστικός Σταθμός στην περιοχή της Πόρειας» και «Σταθμός CNG στην περιοχή της Πόρειας» απεντάσσονται από το Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2022-2031.
Επιπρόσθετα, σημειώνεται ότι η Αρχή μεταθέτει την λήψη απόφασης για το έργο «Τροφοδοσία των Ιωαννίνων μέσω εικονικού αγωγού ΥΦΑ μικρής κλίμακας» για το επόμενο Πρόγραμμα Ανάπτυξης ώστε να έχει ολοκληρωθεί η αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα, αλλά και η Εθνική Στρατηγική για το Υδρογόνο. Μεταβατικά, σύμφωνα με τον προγραμματισμό του οικείου Διαχειριστή του Δικτύου Διανομής, το δίκτυο διανομής της πόλης των Ιωαννίνων θα τροφοδοτείται με ΥΦΑ μέσω βυτιοφόρων από την εγκατάσταση Φόρτωσης Φορτηγών ΥΦΑ της Ρεβυθούσας.