Προϊόντα περιποίησης της επιδερμίδας, υγείας, ευεξίας αλλά και μακιγιάζ δίνουν ώθηση στις πωλήσεις των εξειδικευμένων καταστημάτων αλλά και των φαρμακείων, όπως προκύπτει από στοιχεία που έδωσε στην δημοσιότητα ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Αρωμάτων & Καλλυντικών (ΠΣΒΑΚ), κ. Θεόδωρος Γιαρμενίτης. Μιλώντας κατά την διάρκεια της εκδήλωσης Best in Pharmacy Awards, ο ίδιος σημείωσε ότι η φετινή χρονιά θα κλείσει με ρεκόρ πωλήσεων στα καλλυντικά, ειδικά μέσω των φαρμακείων, εξέλιξη που αποδίδεται σε σημαντικό βαθμό στις αυξημένες τουριστικές ροές αλλά και στην εκτίναξη του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Ο κ. Γιαρμενίτης ανέφερε ότι οι πωλήσεις μέσω των ψηφιακών καναλιών «τρέχουν» με ρυθμό αύξησης 10% φέτος συγκριτικά με πέρσι, προϊδεάζοντας για αυξημένα μεγέθη στο τέλος του 2023. Σημειώνεται ότι πέρσι το online εμπόριο στα καλλυντικά άγγιξε σε αξία τα 271 εκατ ευρώ, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΠΣΒΑΚ. Πλέον, αρκετά φαρμακεία που βρίσκονται σε τουριστικές περιοχές βλέπουν τις πωλήσεις τους να ακολουθούν ανοδική πορεία χάριν στις αγορές που πραγματοποιούν online αρκετοί τουρίστες, ακόμη και μετά την αναχώρηση τους από την χώρα μας, δίνοντας περαιτέρω ώθηση στις εκτιμήσεις του Συνδέσμου για την εξέλιξη του τζίρου μέχρι το τέλος του έτους. Ο κ. Γιαρμενιτης ανέφερε μάλιστα ότι το γεγονός αυτό έχει γίνει αντιληπτό και από πλευράς των εταιρειών, αρκετές εκ των οποίων δημιουργούν νέες σειρές καλλυντικών, ειδικά προσανατολισμένες στα φαρμακεία.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο στα καλλυντικά αναπτύσσεται διεθνώς με εντυπωσιακά ρυθμό, με την συνεισφορά του στον ετήσιο τζίρο να διπλασιάζεται σε 20% σε διεθνές επίπεδο, το διάστημα μεταξύ 2015-2022, εξαιτίας των περιορισμών της πανδημίας. Η δε εξέλιξη του αναμένεται εξίσου ανοδική την επόμενη τετραετία, με τον μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης να υπολογίζεται σε 12% μέχρι το 2027.
Πέρα από τα προϊόντα περιποίησης και τα αντηλιακά, τα οποία είναι συνυφασμένα με τους καλοκαιρινούς μήνες, σε άνθηση παραμένει και η κατηγορία των προϊόντων μακιγιάζ, τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς. Σύμφωνα με στοιχεία της Fortiune Business Insights, η παγκόσμια αγορά προϊόντων μακιγιάζ εμφανίζει μέσο ρυθμό ανάπτυξης της τάεξως του 4,9%, μέσα στην τρέχουσα δεκαετία. Η δε αξία της αναμένεται να αγγίξει τα 41,49 δισ δολάρια φέτος, από 39,58 δισ το 20222, ενώ προβλέπεται να διαμορφωθεί σε 58,15 δισ δολάρια μέχρι το 2030. Ακόμη πιο εντυπωσιακή εκτιμάται η ανάπτυξη της αγοράς προϊόντων μακιγιάζ υψηλότερης αξίας (premium), με τους αναλυτές της McKinsey να εκτιμούν την μέση ετήσια αύξηση της συγκεκριμένης αγοράς σε 8% μέχρι το 2027, οπότε αναμένεται να αγγίξει σε αξία τα 40 δισ δολάρια, από 20 δισ δολάρια σήμερα.