ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φώτο: ΑΠΕ

Αττικό Μετρό: Τέσσερις προσφορές κατατέθηκαν για την επέκταση προς Ίλιον

Στις 9 Μαΐου θα γίνει η αποσφράγιση των προσφορών από όπου θα προκύψει και ο ανάδοχος για το μεγάλο έργο των 550 εκατ. ευρώ. Η επέκταση του Μετρό στο Ίλιον είναι σήμερα η μοναδική υπό δημοπράτηση εργολαβία.

Τέσσερις προσφορές για την επέκταση του Αττικό Μετρό προς Ίλιον κατατέθηκαν σήμερα, στο πλαίσιο της προθεσμίας υποβολής φακέλων στον διαγωνισμό που βρίσκεται σε εξέλιξη. Οι τέσσερις προσφορές είναι από ΓΕΚ Τέρνα, AVAX, Ιntrakat και Ακτωρ.

Στις 9 Μαΐου θα γίνει η αποσφράγιση των προσφορών από όπου θα προκύψει και ο ανάδοχος για το μεγάλο έργο των 550 εκατ. ευρώ.

Η επέκταση του Μετρό στο Ίλιον είναι σήμερα η μοναδική υπό δημοπράτηση εργολαβία για τον μητροπολιτικό σιδηρόδρομο της Αθήνας.  Το κόστος με το ΦΠΑ είναι 682 εκατ. ευρώ και η αναθέτουσα Αρχή του έργου είναι η Αττικό Μετρό.

Η διάρκεια του έργου είναι κάτι λιγότερο από 5 χρόνια, είναι δηλαδή 57 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης.  Σύμφωνα με προκήρυξη ο προβλεπόμενος αριθμός των συμμετεχόντων είναι μέχρι επτά σχήματα.

Στο αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνεται η μελέτη και η κατασκευή τριών επιμέρους αντικειμένων:

  • η επέκταση της Γραμμής προς Ίλιον μήκους περίπου 4χλμ με 3 νέους σταθμούς: ΠΑΛΑΤΙΑΝΗ, ΙΛΙΟΝ, ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ αλλά και τα αντίστοιχα φρέατα αερισμού καθώς και ενός Σταθμού Μετεπιβίβασης
  • η επέκταση του Αμαξοστασίου Ελαιώνα
  • η αναβάθμιση-αντικατάσταση υφιστάμενων Η/Μ συστημάτων των γραμμών2 και 3 του Μετρό της Αθήνας

Το έργο έχει ενταχθεί στο ΤΠΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ του εθνικού ΠΔΕ (ενάριθμο έργο: 2022NA47100061) και στη συνέχεια είναι προγραμματισμένο να ενταχθεί στο Ε.Π. «ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ» της νέας Προγραμματικής Περιόδου «ΕΣΠΑ 2021-2027».

Στη σύμβαση περιλαμβάνεται, επίσης, η μελέτη και η κατασκευή ενός υπόγειου χώρου στάθμευσης αυτοκίνητων, ο οποίος θα διαθέτει τρία υπόγεια επίπεδα και συνολική χωρητικότητα περίπου 150 ΙΧ οχημάτων, καθώς  και η κατασκευή και ο εκσυγχρονισμός του Αμαξοστασίου στον Ελαιώνα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έγκριση από την Επ. Ανταγωνισμού της απόκτησης Αττικής Οδού από ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Σύμφωνα με την Επιτροπή η απόκτηση «δεν προκαλεί σοβαρές αμφιβολίες ως προς το συμβατό αυτής με τις απαιτήσεις λειτουργίας του ανταγωνισμού στις σχετικές αγορές στις οποίες αφορά».
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Η αγορά των κατασκευών δείχνει θετικά σημάδια

«Παρά τη θετική πορεία των επενδύσεων, τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, υπάρχει υστέρηση σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες» ανέφερε ο αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σουρέτης: Έχουμε το χαμηλότερο ποσοστό επενδύσεων σε κατασκευές

Όπως τόνισε ο Εντεταλμένος σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, «πρέπει να διευθετηθούν οι χρονιές παθογένειες του κλάδου της κατασκευαστικής αγοράς με κυρίαρχη τη λειτουργία του παρατηρητήριου τιμών».
Chistos Staikouras
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σταϊκούρας: Θα έχουμε 950 σε σύνολο νέα λεωφορεία στην Αττική το 2025

«Τόσο οι συρμοί του προαστιακού όσο και αυτή του μετρό έχουν απόλυτη συμβατότητα. Οπότε ακόμα κι αν εισέρχονταν στη γραμμή του μετρό δεν θα σφήνωναν στη σήραγγα» ανέφερε για το παραλίγο ατύχημα στη γραμμή του τρένου.