ΓΔ: 1452.8 -0.80% Τζίρος: 122.59 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φωτο: Shutterstock

Εξετάζεται σχέδιο για προαστιακό σιδηρόδρομο ως το Ναύπλιο

Η εγκατάλειψη και τα σχέδια ανάστασης της σιδηροδρομικής γραμμής Κόρινθος – Αργος - Ναύπλιο, που αναβαθμίστηκε με κόστος 100 εκατ. ευρώ αλλά λειτούργησε μόνο για έξι μήνες.

Μελέτη σκοπιμότητας προκειμένου να αποφασιστεί αν θα ανακατασκευαστεί η υφιστάμενη γραμμή μετρικού εύρους – δηλαδή πλάτους ενός μέτρου – ή θα αναβαθμιστεί σε κανονικού εύρους, με ηλεκτροκίνηση και τηλεδιοίκηση, καλείται να προχωρήσει ο ΟΣΕ για την επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού τμήμα Κόρινθος – Άργος – Ναύπλιο.

Τυχόν αναβάθμιση της γραμμής σε κανονικού εύρους, δηλαδή με πλάτος 1,44 μέτρα όπως και το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο, θα επιτρέψει τη λειτουργία προαστιακού σιδηροδρόμου που θα συνδέει την Αθήνα με την πρώτη πρωτεύουσα της χώρας, το Ναύπλιο. Για πολλοστή φορά, συμφωνήθηκε προ ημερών από τη νέα διοίκηση του ΟΣΕ, τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο Κ. Σπηλιόπουλο, και τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου Παν. Νίκα να προχωρήσουν οι σχετικές μελέτες.

Το 2010, στα 60 χιλιόμετρα της σημερινής γραμμής Κόρινθος – Άργος – Ναύπλιο, που είχαν αναβαθμιστεί με κόστος κοντά στα εκατό εκατομμυρία ευρώ, λειτούργησε για μόλις έξι μήνες ο «Προαστιακός Σιδηρόδρομος Αργολίδας». Τα δρομολόγια σταμάτησαν, όπως και στο υπόλοιπο περιφερειακό σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου – και της υπόλοιπης χώρας – μετά από απαίτηση των δανειστών που εντάχθηκε στο πρώτο μνημόνιο. Τα έργα αναβάθμισης της μετρικής γραμμής Κόρινθος – Αργος – Ναύπλιο είχαν βρεθεί στο επίκεντρο κριτικής, εξαιτίας κακοτεχνιών, των σκύρων που έλιωναν κ.α.

Όσοι ασχολούνται με το σιδηρόδρομο επισημαίνουν πως ακόμα μεγαλύτερο ζήτημα από τις κακοτεχνίες και την... εξάμηνη λειτουργία της γραμμής Κόρινθος – Άργος – Ναύπλιο αποτελεί η σχεδόν δεκαετής εγκατάλειψη του δικτύου από τον ΟΣΕ. Ουδείς υπεύθυνος από τον οργανισμό έχει κληθεί μέχρι σήμερα να λογοδοτήσει για την έλλειψη συντήρησης και την αφαίρεση, λόγω κλοπών, εκατοντάδων μέτρων σιδηροτροχιάς, καθώς και για τη λεηλασία των αυτομάτων συστημάτων στις ισόπεδες διαβάσεις, σε όλο το μήκος του ιστορικού σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου.

Το συγκεκριμένο τμήμα, που συνέδεε την Κόρινθο με το Ναύπλιο, είχε εγκαινιαστεί στις 16 Απριλίου του 1886, σε μια εποχή ταχείας ανάπτυξης του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα.

Αντίστοιχες εξαγγελίες, για την επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου είχαν γίνει και στο παρελθόν, χωρίς να προχωρήσουν. Τώρα αρκετοί ελπίζουν ότι τα σχέδια μπορεί να υλοποιηθούν, καθώς η αναβάθμιση του τμήματος που συνδέει την Κόρινθο με το Ναύπλιο έχει ενταχθεί στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Υποδομών ως ένα από τα δύο σιδηροδρομικά έργα που ενισχύουν τον τουριστικό κλάδο.

Το δεύτερο είναι «η ανάπτυξη της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Κατάκολο – Πύργος – Αρχαία Ολυμπία ως τουριστικής γραμμής» μέσω της παραχώρησης σε ιδιώτη. Πρόκειται για σχέδιο που είχε επεξεργαστεί η ΕΡΓΟΣΕ, χωρίς να προχωρήσει την τελευταία πενταετία.

Ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου, Παναγιώτης Νίκας, υποστήριξε πριν από λίγες ημέρες, μετά την συνάντηση με τον Κ. Σπηλιόπουλο, πως επιδίωξη είναι να αναβαθμιστεί και το τμήμα από το Άργος μέχρι την Τρίπολη καθώς υπάρχουν αιτήματα βιομηχανιών.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νέος ΟΣΕ με κουβάρι παλιών διεκδικήσεων και οικονομικών εκκρεμοτήτων

Στη διαιτησία οι αξιώσεις μεταξύ ΓΑΙΑΟΣΕ και Hellenic Train ενόψει της απόσχισης του τροχαίου υλικού, που περνά στον Νέο ΟΣΕ. Τις επόμενες ημέρες σε διαβούλευση το σχέδιο νόμου για τον ενιαίο φορέα.
traino-sididromos-erga
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανάσα χρηματοδότησης από την Ευρώπη με 500 εκατ. για τον σιδηρόδρομο

Ο μηχανισμός CEF II αναμένεται να ανεβάσει τους πόρους για επενδύσεις στον σιδηρόδρομο στα 800 εκατ. ευρώ. Αρχίζει εντός των ημερών ο μειοδοτικός διαγωνισμός για το «Νέα Καρβάλη – Τοξότες».
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έμειναν από.... χρήμα τα σιδηροδρομικά έργα: Ποιος διαγωνισμός προχωράει

Η δυσκολία εξασφάλισης ευρωπαϊκών πόρων ψαλίδισε τον σχεδιασμό, αφήνοντας μετέωρους διαγωνισμούς 4 δισ. ευρώ. Σε προτεραιότητα το «Νέα Καρβάλη – Τοξότες», αλλά χωρίς ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μετρό: «Έμφραγμα» στη γραμμή αεροδρομίου, ζητούνται επειγόντως λύσεις

Εναλλακτικές λύσεις για συχνότερα δρομολόγια του μετρό στο αεροδρόμιο εξετάζει η ΣΤΑΣΥ, «κόβοντας» τη διαδρομή των 46,5 χλμ. ως τον Πειραιά. Μόνιμη λύση στις συχνότητες του μετρό θα είναι μόνο η προμήθεια νέων συρμών.