Τη σημασία της ενίσχυσης των υποδομών της περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης με έμφαση στο σιδηροδρομικό σχεδιασμό της περιοχής, ανέδειξε στην παρέμβασή του ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς στο 1st East Macedonia & Thrace Forum στην Αλεξανδρούπολη.
«Κομβικό ρόλο στην ανάπτυξη της σιδηροδρομικής λειτουργίας της περιοχής έχουν τα έργα του ανταγωνιστικού διαλόγου για τη σύνδεση της Αλεξανδρούπολης με το Ορμένιο και την κατασκευή της "σιδηροδρομικής Εγνατίας”», υπογράμμισε. Επισήμανε πως υπάρχει κεντρικός σχεδιασμός για την ολιστική προσέγγιση της σιδηροδρομικής ανάπτυξης, καθώς η κατασκευή των έργων συνδυάζεται με ένα λεπτομερές σχέδιο για τη συντήρηση και τη λειτουργία τους, που εντάσσεται στην ευρύτερη έμφαση που δίνεται στη στρατηγική των μεταφορών και τη ανάπτυξη της περιοχής.
Στη συζήτηση για τα μεγάλα έργα υποδομής και συνδεσιμότητας στην περιοχή συμμετείχαν επίσης ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΑ, Κωνσταντίνος Χατζηκωνσταντίνου, η Institutional Affairs Officer της ΕΤΕπ, Μαριάννα Ναθαναήλ, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Βίνης, ο Διευθυντής Επικοινωνίας της Intrakat, Γιώργος Τσαπρούνης, ο Καθηγητής του ΔΠΘ, Δημήτριος Δημητρίου, ο Αερολιμενάρχης του Κρατικού Αερολιμένος Αλεξανδρούπολης "Δημόκριτος", Στέλιος Ζαντανίδης, ο βουλευτής της ΝΔ, Αναστάσιος Δημοσχάκης, με συντονιστή τον δημοσιογράφο Νίκο Καραγιάννη, από το ypodomes.com.
Ειδικότερα, ο κ. Χατζηκωνσταντίνου υπογράμμισε τη μεγάλη προσπάθεια που έγινε για να ενταχθεί το λιμάνι στα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών, πράγμα το οποίο ανοίγει μεγάλα κεφάλαια για χρηματοδότηση και διευκολύνει την προσέλκυση μεγάλων έργων. «Με τη δυναμική που αποκτά το λιμάνι με έναυσμα τη στρατιωτική διάσταση, αναδεικνύεται οι δυνατότητές του, η υποδομή του καθώς και τα εμπορικά χαρακτηριστικά της περιοχής που προσελκύουν επενδύσεις από μεγάλες εταιρείες», σημείωσε, προσθέτοντας «πάμε πολύ στοχευμένα: κάθε έργο που ολοκληρώνεται πρέπει να παράγει άμεσο και οικονομικό αποτέλεσμα».
Στο ίδιο πλαίσιο, η Μαριάννα Ναθαναήλ υπογράμμισε τη στήριξη της ΕΤΕπ στα μεγάλα έργα της Ελλάδας. Αναφέρθηκε ακόμα στη θαρραλέα στρατηγική που υιοθέτησε η ΕΤΕπ, που πλέον ως κλιματική τράπεζα της Ευρώπης επενδύει σε έργα που είναι εναρμονισμένα με την ευρωπαϊκή πράσινη συμφωνία. «Τα μέσα μεταφοράς πρέπει να είναι ασφαλή, πράσινα και προσβάσιμα από όλους», ανέφερε.
Για τις υποδομές και τα πλεονεκτήματα που φέρνουν στην περιοχή μίλησε και ο CEO της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Βίνης. «Κατά την κατασκευή των έργων θα δημιουργηθούν 4.000 θέσεις εργασίας», σημείωσε, ενώ ανέδειξε τη σημασία που δίνεται στη Θράκη. «Με την κατασκευή του σιδηροδρόμου μειώνονται οι ώρες μεταφοράς των cargo σε σχέση με τις μεταφορές δια θαλάσσης. Υπάρχει κέρδος για τον επιχειρηματία, που φυσικά αποτυπώνεται στην τοπική κοινωνία», ανέφερε χαρακτηριστικά συγκρίνοντας τους διαδρόμους μεταφοράς φορτίων.
Αντίστοιχα, ο Διευθυντής Επικοινωνίας της INTRAKAT, Γιώργος Τσαπρούνης, έκανε αναφορά στην παρέμβαση της INTRAKAT στην περιοχή καθώς και στην ταχύτατη ανάπτυξή της σε επίπεδο υποδομών. Σημείωσε τη συμμετοχή της INTRAKAT σε δυο ανταγωνιστικούς διαλόγους, ενώ επισήμανε πως είναι ο προσωρινός ανάδοχος για τον φράχτη του Έβρου, υπογραμμίζοντας τη σημασία του έργου για την ασφάλεια τόσο της περιοχής όσο και της χώρας. Μιλώντας για τα μεγάλα έργα υποδομών ανέδειξε τη σημασία του ανθρώπινου κεφαλαίου για την ολοκλήρωσή τους επισημαίνοντας πως υπάρχει έλλειψη εξειδικευμένων μηχανικών. «Τον τελευταίο μήνα έχουμε προσλάβει 40 μηχανικούς - είμαστε στο μομέντουμ πρέπει να το διατηρήσουμε και να το αξιοποιήσουμε». Τέλος, αναφέρθηκε στις «smart υποδομές» και τη σημασία της βιώσιμης ανάπτυξης για τις κατασκευές.
Ο κ. Ζαντανίδης επισήμανε πως το αεροδρόμιο τη Αλεξανδρούπολης μπορεί να υποδεχθεί όλα τα αεροπλάνα που πετούν στον ευρωπαϊκό αέρα, ενώ σημείωσε πως είναι μια μεταφορική υποδομή που μπορεί να υποδεχθεί ακόμα περισσότερο κόσμο, ενώ σημείωσε χαρακτηριστικά πως γίνονται test flights από 50 μπλακ χωκ ελικόπτερα. Ο κ. Δημητρίου μιλώντας από την πλευρά του ακαδημαϊκού υπογράμμισε τη συμβολή της ακαδημαϊκής κοινότητας στην ανάπτυξη των smart cities, των υποδομών υγείας και ασφάλειας, ενώ επανέλαβε την ανάγκη ψηφιοποίησης των υπηρεσιών. Τέλος, ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, Αναστάσιος Δημοσχάκης, υπογράμμισε την ανάγκη διεύρυνσης του οδικού, καθέτου άξονα στην περιοχή σε κλειστό αυτοκινητόδρομο, ενώ πρόσθεσε πως η αναβάθμιση του λιμένος της Αλεξανδρούπολης το μετατρέπει σε «νέα Σούδα».