Με ρυθμούς... πολυβόλου συνεχίζονται οι έλεγχοι από την ΔΙΜΕΑ σε όλο το φάσμα της αγοράς προϊόντων και υπηρεσιών, παρά τις αντιδράσεις που έχουν προκληθεί από την τελευταία «παρτίδα» των δημοσιοποιηθέντων προστίμων σε αλυσίδες σούπερ μάρκετ.
Πηγές του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων με τις οποίες συνομίλησε το BD έλεγαν πως στην παρούσα φάση πραγματοποιούνται έλεγχοι στη βιομηχανία τροφίμων που αφορούν στη μείωση του περιεχομένου προϊόντος με τη διατήρηση της τιμής προ της μείωσης ή αύξηση της τιμής του προσφάτως. Ο νέος έλεγχος κρίθηκε απαραίτητος μετά από το κύμα των ανατιμήσεων του τελευταίου διμήνου -«οι υπάλληλοι των σούπερ μάρκετ δεν προλαβαίνουν να αλλάζουν τις τιμές στο ίδιο κατάστημα» έλεγαν χαρακτηριστικά. Οι βιομηχανίες στην προκειμένη περίπτωση ελέγχονται για προσπορισμό παράνομης κερδοφορίας. Επίσης, αφορά σε καταγγελίες που οποίες καταφθάνουν σε αριθμό 30 με 50 κάθε μέρα και αφού αξιολογηθούν παραδίδονται για έρευνα στα κλιμάκια των υπαλλήλων της ΔΙΜΕΑ.
Στην παρούσα φάση υπό διερεύνηση είναι περίπου 100 με 150 καταγγελίες. Αυτές αφορούν σε πάσης μορφής υπηρεσίες παρεχόμενες από διαγνωστικά κέντρα –επί παραδείγματι, υπάρχουν καταγγελίες για αχαλίνωτη κερδοσκοπία σε τεστ για Covid, καθώς από 47 ευρώ που είναι η κανονική τους τιμή φτάνει η τιμολόγηση τους στα 100 και 150 ευρώ. Επίσης υπό διερεύνηση είναι οι τιμές πώλησης των αντιολισθητικών αλυσίδων και των χιονοκουβερτών, για τις οποίες έχουν γίνει σωρεία καταγγελιών μετά από την πρόσφατη κακοκαιρία. Επιπλέον, υπάρχουν καταγγελίες που διερευνώνται σύμφωνα με τις οποίες έχουν διαπιστωθεί διαφορετικές τιμές από το ράφι στο ταμείο καταστήματος. Σήμερα ταξιδεύουν στη Θεσσαλονίκη δύο κλιμάκια υπαλλήλων της ΔΙΜΕΑ για για ελέγχους σε καταστήματα σούπερ μάρκετ και πρατήρια υγρών καυσίμων.
Εν τω μεταξύ, έχει προκληθεί μεγάλος θόρυβος από την πρόσφατη επιβολή προστίμων σε ορισμένες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, κάποιες από τις οποίες σκοπεύουν να προσφύγουν στα διοικητικά δικαστήρια σε βάρος των σχετικών αποφάσεων. Αυτό που επί της ουσίας καταλογίζουν στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων είναι η δυσφήμιση την οποία έχουν υποστεί στο καταναλωτικό κοινό σε μία περίοδο δύσκολη, εξαιρετικά ανταγωνιστική, αβέβαιη, που κατά κύριο λόγο χαρακτηρίζεται από την ακρίβεια και την μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος. Και προφανώς φοβούνται τις αντιδράσεις των καταναλωτών. Κι η άρνηση των προστίμων είναι μονόδρομος.