ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Supermarket
Φωτο: Shutterstock

Έλεγχοι σε βιομηχανίες τροφίμων για «κόλπα» με τις συσκευασίες

Σε όλο το φάσμα της αγοράς οι έλεγχοι από τη ΔΙΜΕΑ: από τις συσκευασίες τροφίμων που «ελαφραίνουν», έως την κερδοσκοπία με τεστ Covid. Δυσαρέσκεια και προσφυγές από αλυσίδες σούπερ μάρκετ για πρόστιμα.

Με ρυθμούς... πολυβόλου συνεχίζονται οι έλεγχοι από την ΔΙΜΕΑ σε όλο το φάσμα της αγοράς προϊόντων και υπηρεσιών, παρά τις αντιδράσεις που έχουν προκληθεί από την τελευταία «παρτίδα» των δημοσιοποιηθέντων προστίμων σε αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Πηγές του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων με τις οποίες συνομίλησε το BD έλεγαν πως στην παρούσα φάση πραγματοποιούνται έλεγχοι στη βιομηχανία τροφίμων που αφορούν στη μείωση του περιεχομένου προϊόντος με τη διατήρηση της τιμής προ της μείωσης ή αύξηση της τιμής του προσφάτως. Ο νέος έλεγχος κρίθηκε απαραίτητος μετά από το κύμα των ανατιμήσεων του τελευταίου διμήνου -«οι υπάλληλοι των σούπερ μάρκετ δεν προλαβαίνουν να αλλάζουν τις τιμές στο ίδιο κατάστημα» έλεγαν χαρακτηριστικά. Οι βιομηχανίες στην προκειμένη περίπτωση ελέγχονται για προσπορισμό παράνομης κερδοφορίας. Επίσης, αφορά σε καταγγελίες που οποίες καταφθάνουν σε αριθμό 30 με 50 κάθε μέρα και αφού αξιολογηθούν παραδίδονται για έρευνα στα κλιμάκια των υπαλλήλων της ΔΙΜΕΑ.

Στην παρούσα φάση υπό διερεύνηση είναι περίπου 100 με 150 καταγγελίες. Αυτές αφορούν σε πάσης μορφής υπηρεσίες παρεχόμενες από διαγνωστικά κέντρα –επί παραδείγματι, υπάρχουν καταγγελίες για αχαλίνωτη κερδοσκοπία σε τεστ για Covid, καθώς από 47 ευρώ που είναι η κανονική τους τιμή φτάνει η τιμολόγηση τους στα 100 και 150 ευρώ. Επίσης υπό διερεύνηση είναι οι τιμές πώλησης των αντιολισθητικών αλυσίδων και των χιονοκουβερτών, για τις οποίες έχουν γίνει σωρεία καταγγελιών μετά από την πρόσφατη κακοκαιρία. Επιπλέον, υπάρχουν καταγγελίες που διερευνώνται σύμφωνα με τις οποίες έχουν διαπιστωθεί διαφορετικές τιμές από το ράφι στο ταμείο καταστήματος. Σήμερα ταξιδεύουν στη Θεσσαλονίκη δύο κλιμάκια υπαλλήλων της ΔΙΜΕΑ για για ελέγχους σε καταστήματα σούπερ μάρκετ και πρατήρια υγρών καυσίμων.

Εν τω μεταξύ, έχει προκληθεί μεγάλος θόρυβος από την πρόσφατη επιβολή προστίμων σε ορισμένες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, κάποιες από τις οποίες σκοπεύουν να προσφύγουν στα διοικητικά δικαστήρια σε βάρος των σχετικών αποφάσεων. Αυτό που επί της ουσίας καταλογίζουν στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων είναι η δυσφήμιση την οποία έχουν υποστεί στο καταναλωτικό κοινό σε μία περίοδο δύσκολη, εξαιρετικά ανταγωνιστική, αβέβαιη, που κατά κύριο λόγο χαρακτηρίζεται από την ακρίβεια και την μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος. Και προφανώς φοβούνται τις αντιδράσεις των καταναλωτών. Κι η άρνηση των προστίμων είναι μονόδρομος.    

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τι περιμένει η αγορά από τον Θεοδωρικάκο: Μηνύματα μέσω... προστίμων

Πολιτική... μαστιγίου ακολουθεί ο νέος υπουργός Ανάπτυξης, με κατακόρυφη αύξηση των προβλεπόμενων προστίμων, παρότι οι τιμές βρίσκονται ήδη σε πτώση και αναμένεται να υποχωρήσουν ταχύτερα από τον Οκτώβριο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επίθεση σε δύο μέτωπα από την κυβέρνηση για μείωση τιμών στα σούπερ μάρκετ

Περισσότεροι έλεγχοι και πολύ βαριά πρόστιμα, έως 6 εκατ. ευρώ. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού θα ερευνήσει αν οι πολυεθνικές επιβάλλουν ακριβότερες τιμές στην Ελλάδα από τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα ραντεβού Θεοδωρικάκου για την ακρίβεια και ο νέος στόχος της κυβέρνησης

Ποιοι ήταν οι πρώτοι παράγοντες της αγοράς που συνάντησε ο νέος υπουργός Ανάπτυξης και ποιο μήνυμα μετέφερε. Στόχος πλέον δεν είναι είναι να συγκρατηθεί ο πληθωρισμός τροφίμων, αλλά να γίνει αρνητικός.
super-market-5%
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κριτική από τα σούπερ μάρκετ στα μέτρα της κυβέρνησης για την ακρίβεια

Οι εκπρόσωποι του κλάδου αμφισβήτησαν την αποτελεσματικότητα των μέτρων για τον έλεγχο της ακρίβειας στο 14o Food Retail Conference. Τι έδειξε ειδική έρευνα της Netrino Advisory σε στελέχη των σούπερ μάρκετ.
super-market-5%
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε κόντρα σούπερ μάρκετ και πολυεθνικές για τα περιθώρια κέρδους

Τα σούπερ μάρκετ δεν θέλουν να επιβαρυνθεί το δικό τους περιθώριο κέρδους σε επτά κατηγορίες προϊόντων ατομικής υγιεινής και καθαρισμού σπιτιού όπου επιβλήθηκε από το υπ. Ανάπτυξης μείωση προσφορών κατά 30%.