ΓΔ: 2056.39 1.02% Τζίρος: 208.33 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:04
Ράφια σούπερ μάρκετ
Φωτογραφία Shutterstock

Στα 908.500 ευρώ τα πρόστιμα τον Φεβρουάριο από τη ΔΙΜΕΑ

«Η ευμάρεια μιας αγοράς δεν έχει να κάνει μόνο με τις τιμές των προϊόντων, αλλά έχει να κάνει και με τη διαθέσιμη ποικιλία των προϊόντων προς τους καταναλωτές» ανέφερε ο ο γενικός γραμματέας Εμπορίου, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος.

Στα 908.500 ευρώ ανήλθε το συνολικό ποσό των προστίμων που επέβαλε τον Φεβρουάριο η Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς (ΔΙΜΕΑ), σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν αναρτηθεί στην ηλεκτρονική σελίδα του υπουργείου Ανάπτυξης.

Στο μεταξύ, όπως ανέφερε στο ΕΡΤ NEWS ο γενικός γραμματέας Εμπορίου, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, αυτό το διάστημα επαναλαμβάνεται η διαδικασία ελέγχου των επιχειρήσεων στις οποίες είχε επιβληθεί πρόστιμο, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν έχουν συμμορφωθεί.

«Ο έλεγχος αυτός δεν γίνεται στιγμιαία, αλλά σε βάθος χρόνου» όπως σημείωσε ο γενικός γραμματέας και πρόσθεσε ότι «εάν μία επιχείρηση συνεχίζει να διατηρεί τα περιθώρια κέρδους που είχε όταν δέχτηκε το πρόστιμο, προφανώς η παράβαση επαναλαμβάνεται, άρα και το πρόστιμο επαναλαμβάνεται και μάλιστα αυτή τη φορά είναι τέσσερις φορές μεγαλύτερο από το κέρδος το οποίο έκανε».

Υπάρχουν τέτοια παραδείγματα υποτροπής, όπου έχουν τετραπλασιαστεί τα πρόστιμα, πρόσθεσε ο ίδιος, ενώ συμπλήρωσε ότι «οι επιχειρήσεις στις οποίες επιβάλλεται το πρόστιμο, γνωρίζουν ακριβώς ότι είναι πολύ δύσκολο να μην ελεγχθούν ξανά. Πλέον, έχει γίνει συνείδηση σε όλες τις επιχειρήσεις, ότι ο έλεγχός τους είναι συνεχής».

Ο κ. Αναγνωστόπουλος τόνισε ότι «υπάρχουν ηλεκτρονικά μέσα που μας επιτρέπουν να ελέγχουμε εξονυχιστικά όλες αυτές τις επιχειρήσεις, οπότε είναι πρακτικά αδύνατον κάποιος να ξεφύγει».

Σε ό,τι αφορά στην διαμόρφωση των τιμών μετά την 1η Μαρτίου, οπότε εφαρμόστηκαν τα νέα μέτρα του υπουργείου Ανάπτυξης, ο γενικός γραμματέας ανέφερε ότι, στα προϊόντα καθαρισμού, στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής, όπως και στις βρεφικές πάνες, έχουμε δει σημαντικές διαφορές. «Από τα επίσημα στοιχεία τα οποία τα έχουμε διασταυρώσει και ηλεκτρονικά, έχουμε σημαντικές μειώσεις τιμών μεσοσταθμικά, κοντά στο 15%» όπως είπε.

«Αυτό που δεν είναι ορατό άμεσα από τους καταναλωτές - συνέχισε ο ίδιος - είναι ότι λόγω των μέτρων τα οποία ελήφθησαν, έχουν ακυρωθεί όλες οι ανατιμήσεις οι οποίες, αν και είχαν ανακοινωθεί στα σουπερμάρκετ από τον Δεκέμβρη, τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο τελικά, δεν έφτασαν στα ράφια των σουπερμάρκετ».

Σε ερώτηση εάν σχεδιάζονται νέα μέτρα, ο κ. Αναγνωστόπουλος σημείωσε: «Σε κάθε περίπτωση, κάθε μέτρο από αυτά που σχεδιάζονται και υλοποιούνται χρειάζεται προσεκτική μελέτη, προκειμένου να μη δημιουργήσουμε μεγαλύτερα προβλήματα στους καταναλωτές.

Πρέπει να θυμόμαστε ότι η ευμάρεια μιας αγοράς δεν έχει να κάνει μόνο με τις τιμές των προϊόντων, αλλά έχει να κάνει και με τη διαθέσιμη ποικιλία των προϊόντων προς τους καταναλωτές. Οπότε, οι υπερβολικές ρυθμίσεις μπορεί να δημιουργήσουν σοβαρά ζητήματα στην αγορά, μπορεί να γυρίσουν ως μπούμερανγκ στον καταναλωτή, χάνοντας ένα κομμάτι της ποικιλίας που είναι διαθέσιμο αυτή τη στιγμή στα σουπερμάρκετ»
 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

businessdaily-Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ξεκινούν στις αρχές Μαρτίου έλεγχοι για παραπλανητικές εκπτώσεις και προσφορές

Ο νέος Κώδικας Δεοντολογίας που αφορά τις παραπλανητικές εκπτώσεις και προσφορές θα παρουσιαστεί στις 6 Μαρτίου. Θα ακολουθήσει δεκαήμερο ενημέρωσης και εξοικείωσης της αγοράς.
Σούπερ μάρκετ Αθήνας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έλεγχοι σε βιομηχανίες τροφίμων για «κόλπα» με τις συσκευασίες

Σε όλο το φάσμα της αγοράς οι έλεγχοι από τη ΔΙΜΕΑ: από τις συσκευασίες τροφίμων που «ελαφραίνουν», έως την κερδοσκοπία με τεστ Covid. Δυσαρέσκεια και προσφυγές από αλυσίδες σούπερ μάρκετ για πρόστιμα.
Διάδρομος σούπερ μάρκετ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η ελληνική αγορά χωράει 4 με 6 μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ

Σε νέο γύρο συγκέντρωσης οδεύει η αγορά των σούπερ μάρκετ, καθώς το περιθώριο κέρδους έχει μειωθεί στο 1,65%, το λειτουργικό κόστος έχει εκτιναχθεί κυρίως λόγω των ενοικίων, ενώ η αγοραστική δύναμη του καταναλωτή μειώνεται διαρκώς.
Διάδρομος σούπερ μάρκετ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μέτωπο παραγωγών - καταναλωτών κατά ΥΠΑΝ για την πορεία τιμών νωπών προϊόντων

Φορείς παραγωγών, πωλητών λαϊκών αγορών και ενώσεις καταναλωτών καταγγέλλουν ότι η ρύθμιση για την «πορεία διαμόρφωσης τιμών» στα νωπά προϊόντα είναι αόριστη, ανεφάρμοστη και αυξάνει τη γραφειοκρατία.
Διάδρομος σούπερ μάρκετ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το «καλάθι του νοικοκυριού» τελείωσε, έρχεται η τιμή παραγωγού στα ράφια

Μετά το τέλος του «Καλαθιού», το Υπουργείο Ανάπτυξης φέρνει νέο μέτρο διαφάνειας: αναγραφή της τιμής παραγωγού στα νωπά προϊόντα και μειώσεις 8% σε πάνω από 2.000 κωδικούς σε... δόσεις.
Καρότσι σούπερ μάρκετ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Διαφάνεια στις τιμές νωπών προϊόντων με νέο μέτρο του Υπουργείου Ανάπτυξης

Το Υπουργείο Ανάπτυξης φέρνει ρύθμιση για πλήρη διαφάνεια στις τιμές των νωπών προϊόντων. Οι επιχειρήσεις θα αναγράφουν την πορεία διαμόρφωσης της τιμής, από τον παραγωγό έως το ράφι.