ΓΔ: 1435.81 0.86% Τζίρος: 61.49 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Autokinito-Ydrogono
Φωτο: ΑΠΕ

Προσπάθεια της κυβέρνησης να καταστεί το υδρογόνο καύσιμο μεταφορών

Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος σημείωσε ότι το υδρογόνο είναι διαθέσιμο και φιλικό προς το περιβάλλον, ενώ εκτιμάται πως μπορεί να καλύψει περίπου το 1/3 της κατανάλωσης ενέργειας του τομέα των μεταφορών στην Ελλάδα.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών διαμορφώνει σήμερα τις προϋποθέσεις για τη χρήση του υδρογόνου ως καυσίμου μεταφορών, δήλωσε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος στο Συνέδριο «Η Δυτική Μακεδονία της Δημιουργίας και της Καινοτομίας», που ολοκληρώθηκε στις 9 Φεβρουαρίου 2023, στην Κοζάνη.

Ο υφυπουργός Μεταφορών τόνισε ότι η σημερινή κυβέρνηση ανέλαβε συγκεκριμένες πρωτοβουλίες ώστε να πρωταγωνιστήσει η Ελλάδα και ειδικά η περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας στη μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και την προώθηση των εναλλακτικών καυσίμων.

Αναφερόμενος στην πρόοδο που έχει συντελεστεί στην ηλεκτροκίνηση, ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε ότι μετά από 4,5 χρόνια αδράνειας, το 2019 υπήρχαν μόλις 58 φορτιστές σε όλη τη χώρα και πιάνοντας το νήμα από την αρχή, λειτουργούν σήμερα περίπου 2.000 σημεία φόρτισης, σε όλη την Ελλάδα. Σχετικά πρόσθεσε:

«Ταυτόχρονα, κατά το ίδιο διάστημα, υπερδεκαπλασιάστηκε η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στην αγορά. Από 404 ταξινομήσεις αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων το 2019, φτάσαμε τις 4.731 ταξινομήσεις το 2022 και μάλιστα, σε συνθήκες πρωτόγνωρων προβλημάτων, διεθνώς, στην αυτοκινητοβιομηχανία.»

Ο Υφυπουργός Μεταφορών πρόσθεσε ότι, συμπληρωματικά με την ηλεκτροκίνηση, εστιάζουμε στη χρήση του υδρογόνου ως καυσίμου μεταφορών, καθώς είναι διαθέσιμο και φιλικό προς το περιβάλλον, ενώ εκτιμάται πως μπορεί να καλύψει περίπου το 1/3 της κατανάλωσης ενέργειας του τομέα των μεταφορών στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένης της ναυτιλίας.

Ο κ. Παπαδόπουλος ανέφερε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει την καθοριστική αρμοδιότητα της αδειοδότησης και λειτουργίας των πρατηρίων διάθεσης του καυσίμου, καθώς όπως τόνισε: «Δεν μπορούμε να μιλάμε για υδρογονοκίνηση, χωρίς πρατήρια διάθεσης και μέριμνα για τη συντήρηση των υδρογονοκίνητων οχημάτων. Σε αυτό το πλαίσιο, είναι σε εξέλιξη η προγραμματική συμφωνία με το «ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος», που έχει την επιστημονική τεχνογνωσία να συμβάλλει στην προετοιμασία του θεσμικού πλαισίου, το οποίο θα διέπει τις εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης οχημάτων υδρογόνου.

Επιπλέον, βρίσκεται σε τελικό στάδιο επεξεργασίας μια Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργείων Υποδομών Μεταφορών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας, στην οποία θα περιγράφονται οι όροι και οι προϋποθέσεις για την ίδρυση λειτουργία πρατηρίων υδρογόνου. Η δευτερογενής νομοθεσία συμπληρώνεται από δύο ακόμη πράξεις. Μια δεύτερη ΚΥΑ που αφορά τους όρους και τις προϋποθέσεις, καθώς και τις προδιαγραφές ασφαλείας για τη έναρξη λειτουργίας συνεργείων επισκευής και συντήρησης υδρογόνου, καθώς και το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα για την έναρξη επαγγέλματος του τεχνίτη συντήρησης και επισκευής οχημάτων που κινούνται με υδρογόνο. Αυτό συνεπάγεται και νέες, υψηλής εξειδίκευσης θέσεις εργασίας, όπως φυσικά και η εμπορική δραστηριότητα της χρήσης του υδρογόνου.»

Ο κ. Παπαδόπουλος εξέφρασε την πεποίθηση ότι είναι εφικτό να γίνει στη Δυτική Μακεδονία το πρώτο πρατήριο διάθεσης υδρογόνου και επιπλέον, υπάρχει η δυνατότητα στην περιοχή να αναπτυχθούν εγκαταστάσεις συναρμολόγησης οχημάτων που χρησιμοποιούν υδρογόνο, όπως αστικά λεωφορεία.

Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο Υφυπουργός Μεταφορών σημείωσε: «Όπως είχε προαναγγείλει ο υπουργός Κώστας Καραμανλής, σύντομα η ΟΣΥ θα εφαρμόσει πιλοτικό πρόγραμμα με τρία λεωφορεία υδρογόνου. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών διαμορφώνει από σήμερα τις συνθήκες για τη χρήση του υδρογόνου ως καυσίμου μεταφορών, ακολουθώντας τη στρατηγική επιλογή της Κυβέρνησης του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη που θέλει πρωτοπόρα την Ελλάδα στον εκσυγχρονισμό του ενεργειακού μείγματος. Και η Δυτική Μακεδονία βρίσκεται στο προσκήνιο αυτής της προσπάθειας».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σδούκου: Δυναμικά τιμολόγια για χαμηλότερες χρεώσεις ρεύματος

Στις προτεραιότητες της ενεργειακής πολιτικής, όπως ανέφερε η υφυπουργός, περιλαμβάνονται ακόμη η ανάπτυξη της αποθήκευσης ενέργειας όπου έχει τεθεί στόχος για μονάδες ισχύος 5,4 μεγαβάτ ως το 2030.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επενδύσεις 110 εκατ. στην αιολική ενέργεια κατά το α' εξάμηνο του 2024

Η ισχύς των αιολικών πάρκων, όπως αναφέρει η ΕΛΕΤΑΕΝ, που ήταν συνδεδεμένα στο δίκτυο κατά το τέλος του Ιουνίου 2024 έφθασε στα 5.326 μεγαβάτ, καθώς στο Α' εξάμηνο του 2024 συνδέθηκαν στο δίκτυο 33 νέες ανεμογεννήτριες.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Παραγωγοί ΑΠΕ: Ποιον δρόμο προτείνουν ως «πράσινο» δρόμο προς την ενέργεια

Οι ίδιοι επισημαίνουν την ανάγκη να αντιμετωπιστούν θεσμικά και οικονομικά ζητήματα που θα διευκολύνουν την περαιτέρω ανάπτυξη της αγοράς με τελικό στόχο την πλήρη απανθρακοποίηση του ενεργειακού συστήματος.
businessdaily-Skylakakis-Theodoros
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σκυλακάκης: Οι τιμές ρεύματος θα είναι περίπου στα επίπεδα Ιανουαρίου

Ο υπουργός χαρακτήρισε υπερβολικό τον ισχυρισμό για αυξήσεις 20 - 25% στα τιμολόγια, ενώ παράλληλα υπενθύμισε στους πολίτες ότι υπάρχουν χαμηλότερες τιμές στα μπλε και τα κίτρινα τιμολόγια.
Revma, Times, Ilektriko, Electricity, Energeia, Energy
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μπλε και κίτρινα τιμολόγια ρεύματος τα φθηνότερα το Α' εξάμηνο του '24

Τα «πράσινα» τιμολόγια αν και σχετικά ακριβότερα, έχουν το πλεονέκτημα ότι παρέχουν στον καταναλωτή ορατότητα για την τιμή που πληρώνουν καθώς οι χρεώσεις κάθε μήνα ανακοινώνονται προκαταβολικά, την 1η κάθε μήνα.