ΓΔ: 1405.13 0.25% Τζίρος: 55.34 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 15:06:35 DATA
Xristos Staikouras, Yp. Oikonomikon, Vouli
Φωτο: Menelaos Myrillas / SOOC

Αλλάζει ο νόμος για τον Εξωδικαστικό, θα αιτιολογούνται οι αρνήσεις

Νομοθετική πρωτοβουλία προανήγγειλε ο Χρήστος Σταϊκούρας. Μεταξύ άλλων, χρηματοδοτικοί φορείς και οφειλέτες θα είναι υποχρεωμένοι να αιτιολογούν την απόρριψη ρύθμισης. Θα ενταχθούν και οφειλέτες με μία μόνο οφειλή.

Τη λήψη άμεσης νομοθετικής πρωτοβουλίας για τη βελτίωση του εξωδικαστικού μηχανισμού ανακοίνωσε από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του επικεφαλής της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Μιχάλη Κατρίνη για το «διαρκώς αυξανόμενο ιδιωτικό χρέος».

Όπως είπε ο κ. Σταϊκούρας, «βελτιώνουμε το υφιστάμενο εργαλείο του εξωδικαστικού μηχανισμού μέσω άμεσης νομοθετικής πρωτοβουλίας τις επόμενες λίγες εβδομάδες ώστε - μεταξύ άλλων - (α) να υποχρεώνουμε την αιτιολόγηση μη συναίνεσης στην πρόταση ρύθμισης, που παράγει ο αλγόριθμος, τόσο των χρηματοδοτικών φορέων όσο και του οφειλέτη, και να πραγματοποιείται δημόσια ανάρτηση αυτής στην πλατφόρμα, (β) να διευρύνουμε το πεδίο εφαρμογής του εξωδικαστικού μηχανισμού, για να μπορούν να εντάσσονται οφειλέτες και με μία μοναδική οφειλή, (γ) να εντάξουμε και νέες κατηγορίες οφειλών που μπορούν να ρυθμιστούν, όπως είναι οι οφειλές υπέρ τρίτων που εισπράττονται από τη φορολογική διοίκηση και (δ) να καταργήσουμε την ποινή προεξόφλησης οφειλών προς το δημόσιο αλλά και να μειώσουμε το επιτόκιο ρύθμισης αυτών».

Εξάλλου, αναφερόμενος στο τελευταίο δελτίο Τύπου που δημοσίευσαν οι Εταιρίες Διαχείρισης Δανείων, στις 2 Φεβρουαρίου 2023, είπε ότι «έχουν πραγματοποιηθεί ρυθμίσεις συνολικού ύψους 27 δισεκ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί σε πάνω από 590.000 δανειολήπτες», ενώ «έχουν επιστρέψει ρυθμισμένα δάνεια συνολικού ύψους άνω των 8 δισ. ευρώ στο τραπεζικό σύστημα, επαναφέροντας στην τραπεζική κανονικότητα πάνω από 115.000 δανειολήπτες».

Όσο για το σχέδιο στήριξης - από το χρηματοπιστωτικό σύστημα - ενήμερων ευάλωτων δανειοληπτών, για την επιδότηση της δόσης στεγαστικών δανείων ή/και δανείων μικρών επιχειρήσεων, είπε ότι «το έντονο ενδιαφέρον που έχει εκδηλωθεί από ευάλωτα νοικοκυριά κατά τις πρώτες ημέρες λειτουργίας της πλατφόρμας, επιβεβαιώνει και καταδεικνύει την αναγκαιότητα άμεσης ανάληψης αυτής της πρωτοβουλίας». Όπως είπε, «μέχρι τις 6 Φεβρουαρίου, είχαν μπει στην πλατφόρμα 22.909 αιτήσεις. Εξ αυτών των αιτήσεων, 13.509 ενεργές και μη οριστικοποιημένες, 8.339 οριστικοποιημένες, που αναμένουν άντληση στοιχείων, και 1.061 έχουν πάρει ήδη βεβαίωση ευάλωτου νοικοκυριού».

Από την πλευρά του, ο κ. Κατρίνης είπε ότι, τόσο ο εξωδικαστικός μηχανισμός της ΝΔ, όσο και αυτός του ΣΥΡΙΖΑ απέτυχαν διότι ήταν «κομμένοι και ραμμένοι στα μέτρα των τραπεζών και όχι των δανειοληπτών».

Όπως σημείωσε, «στην πλατφόρμα της κυβέρνησης της ΝΔ, έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από οφειλέτες που συνολικά χρωστούν 24 δισεκ. ευρώ. Ενώ, σήμερα που μιλάμε, 20 μήνες μετά την εφαρμογή της, από τα 24 δισεκ. ευρώ, που θέλουν να ρυθμίσουν, έχει ρυθμίσει το 4,5%. Είναι αυτό επιτυχία; Όχι».

Επισήμανε μάλιστα ότι «δεν υπάρχει τραπεζικός διαμεσολαβητής για να μπορεί να κρίνει εάν μια ρύθμιση, που προτείνεται, είναι βιώσιμη, και δεν υπάρχει και θεσμοθετημένη δυνατότητα αντιπρότασης δανειολήπτη ώστε να μπορεί η δική του πρόταση να γίνει δεκτή από την πλατφόρμα. Γι' αυτό και ο μικρός αριθμός ρυθμίσεων μέχρι στιγμής».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στα 3 δισ. ευρώ το κόστος της βασικής γραμμής του μετρό της Θεσσαλονίκης

«Το άλλο Σάββατο, στις 30/11, παραδίδουμε στην κοινωνία ένα υπερσύγχρονο μετρό, με 13 σταθμούς μήκους 9,6 χλμ που θα εξυπηρετεί σε ημερήσια βάση περίπου 250.000 συμπατριώτες μας» είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΟΑΣΘ: Έφτασαν τα πρώτα 15 από τα συνολικά 41 καινούρια λεωφορεία

Τα 15 λεωφορεία που επιθεώρησε ο κ. Σταϊκούρας, ο οποίος συνοδευόταν από τη Γενική Γραμματέα Μεταφορών Δέσποινα Παληαρούτα, είναι καινούργια και, μαζί με ακόμα 26, θα κυκλοφορήσουν για πρώτη φορά στους δρόμους της Θεσσαλονίκης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σταϊκούρας: Το καλοκαίρι του 2027 η παράδοση του άξονα Μπράλος – Άμφισσα

«Πρόκειται για έναν οδικό άξονα που εξυπηρετεί πλήθος διατοπικών και ευρύτερων μετακινήσεων από την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα προς περιοχές της Δυτικής και Νότιας χώρας» επισήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.