Σε 38.337 ανέρχονται εφέτος οι επιχειρήσεις, σε σύνολο 39.460 επιχειρήσεων με απασχόληση 10 ατόμων και άνω, που είχαν πρόσβαση στο διαδίκτυο για επαγγελματικούς σκοπούς, ενώ το 2021, σε σύνολο 35.623 επιχειρήσεων, οι 35.172 επιχειρήσεις είχαν πρόσβαση στο διαδίκτυο για επαγγελματικούς σκοπούς, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Με αποτέλεσμα να σημειωθεί αύξηση 9% ως προς τον αριθμό των επιχειρήσεων που έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο. Στην πρόσβαση συμπεριλαμβάνεται σταθερή και κινητή σύνδεση.
Παράλληλα, το 2022, σε σύνολο 39.460 επιχειρήσεων με απασχόληση 10 άτομα και άνω και με συνολικό κύκλο εργασιών 295,9 δισ. ευρώ, οι 7.472 έλαβαν παραγγελίες μέσω ιστοσελίδας ή ειδικών εφαρμογών ή μέσω μηνυμάτων τύπου EDI (ποσοστό 18,9%) και ο κύκλος εργασιών από αυτές τις παραγγελίες ανήλθε σε 20,5 δισ. ευρώ (ποσοστό 6,9% του συνολικού κύκλου εργασιών).
Αντίστοιχα το 2021, σε σύνολο 35.623 επιχειρήσεων και με συνολικό κύκλο εργασιών 228,7 δισ. ευρώ, οι 7.637 έλαβαν παραγγελίες μέσω ιστοσελίδας ή ειδικών εφαρμογών ή μέσω μηνυμάτων τύπου EDI (ποσοστό 21,4%) και ο κύκλος εργασιών από αυτές τις παραγγελίες ανήλθε σε 13,3 δισ. ευρώ (ποσοστό 5,8%) του συνολικού κύκλου εργασιών).
Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από την ετήσια έρευνα χρήσης τεχνολογιών πληροφόρησης και ηλεκτρονικού εμπορίου στις επιχειρήσεις, με περίοδο αναφοράς των στοιχείων το διάστημα 1 Ιανουαρίου 2022- 15 Σεπτεμβρίου 2022.
Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, από τις επιχειρήσεις που έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο, οι 12.998 πραγματοποίησαν απομακρυσμένες συναντήσεις (μέσω π.χ. Skype, Zoom, MS Teams, WebEx κ.λπ). Οι 8.337 από αυτές διαθέτουν οδηγίες ασφαλείας ΤΠΕ για τη διεξαγωγή απομακρυσμένων συσκέψεων μέσω του διαδικτύου (π.χ. απαίτηση κωδικού πρόσβασης, κρυπτογράφηση από άκρο σε άκρο), ενώ οι 7.009 διαθέτουν κατευθυντήριες γραμμές (διαδικασίες), ώστε να προτιμούν τις απομακρυσμένες συναντήσεις μέσω διαδικτύου αντί για επαγγελματικά ταξίδια).
Από τις επιχειρήσεις που έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο, τουλάχιστον ένας από τους απασχολούμενους σε αυτές έχει απομακρυσμένη πρόσβαση: στο σύστημα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της επιχείρησης [σε 22.818 επιχειρήσεις], σε έγγραφα της επιχείρησης (π.χ. αρχεία, υπολογιστικά φύλλα, παρουσιάσεις, γραφήματα, φωτογραφίες) [σε 16.396 επιχειρήσεις] και σε επιχειρηματικές εφαρμογές ή λογισμικό της επιχείρησης (π.χ. πρόσβαση σε λογιστική, πωλήσεις, παραγγελίες, CRM) [σε 16.386 επιχειρήσεις].
Όπως διευκρινίζει η ΕΛΣΤΑΤ, με τον όρο «ηλεκτρονικό εμπόριο» εννοείται η πώληση ή η αγορά αγαθών ή υπηρεσιών που διενεργούνται μέσω δικτύων υπολογιστών με μεθόδους που έχουν σχεδιαστεί αποκλειστικά για την αποστολή ή τη λήψη παραγγελιών. Η πληρωμή και η παράδοση των αγαθών ή υπηρεσιών δεν γίνεται απαραίτητα ηλεκτρονικά. Παραγγελίες που λαμβάνονται μέσω τηλεφώνου, fax και δακτυλογραφημένων μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) δεν θεωρούνται ηλεκτρονικό εμπόριο.