ΓΔ: 1396.94 -0.05% Τζίρος: 61.55 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 15:45:30 DATA
Φώτο: Shutterstock

Όλα στραβά κι ανάποδα με τα έργα επέκτασης του Μετρό

Οι τρεις από τους έξι σταθμούς θα είναι έτοιμοι με μεγάλη καθυστέρηση στις αρχές του καλοκαιριού, αλλά δεν είναι βέβαιο ότι θα λειτουργήσουν αμέσως, λόγω ασυμβατότητας στο σύστημα έκδοσης εισιτηρίων.

Με χρονοδιαγράμματα – λάστιχο και με τυχαίους προϋπολογισμούς προχωρούν τα έργα μετρό στην χώρα μας, όπως προκύπτει από τη χθεσινή επίσκεψη του υπουργού Υποδομών Κώστα Καραμανλή στο εργοτάξιο του σταθμού «Πειραιάς» της επέκτασης της γραμμής 3 του Μετρό «Αγία Μαρίνα - Δημοτικό Θέατρο».

Από τις δηλώσεις του υπουργού προκύπτει πως, λίγους μήνες μετά τις δηλώσεις της νέας διοίκησης της Αττικό Μετρό, στην επιτροπή της Βουλής κατά την τοποθέτησή της, μετατίθενται προς τα πίσω τα χρονοδιαγράμματα παράδοσης των τριών από τους έξι σταθμούς της συγκεκριμένης επέκτασης! Βρίσκονται, μάλιστα, πολύ μακριά από τις υποσχέσεις της προηγούμενης διοίκησης της Αττικό Μετρό για λειτουργία από το περασμένο καλοκαίρι.

Ο κ. Καραμανλής παραδέχθηκε χθες πως τελικά η ημερομηνία λειτουργίας των τριών πρώτων (Αγια Βαρβάρα, Κορυδάλλος, Νίκαια) από τους έξι σταθμούς της επέκτασης είναι άγνωστη! Κυρίως επειδή οι προηγούμενες διοικήσεις της Αττικό Μετρό είχαν φροντίσει να σχεδιάσουν σύστημα εισιτηρίων που δεν είναι συμβατό με το σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου στο υπόλοιπο δίκτυο!

Ο υπουργός Υποδομών εξήγησε πως οι τρεις πρώτοι σταθμοί θα είναι έτοιμοι στις αρχές καλοκαιριού. Όμως, ενώ οι σταθμοί θα είναι έτοιμοι, πιθανότατα να μην έχει ολοκληρωθεί το σύστημα κομίστρου του μετρό, λόγω καθυστερήσεων της προηγούμενης κυβέρνησης. Επομένως εδώ κινδυνεύουμε να έχουμε τους σταθμούς έτοιμους και να μην μπορούμε να τους λειτουργήσουμε. Η διοίκηση του ΟΑΣΑ, τόνισε ο κ. Καραμανλής, καταβάλλει προσπάθειες ώστε να εγκατασταθεί και να λειτουργήσει εγκαίρως το σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου που καλύπτει το υπόλοιπο δίκτυο.

Μαύρο σκοτάδι

Τα ευτράπελα με τους τρεις πρώτους σταθμούς συμπληρώνονται από το... μαύρο σκοτάδι που καλύπτει την πρόοδο των εργασιών στους άλλους τρεις σταθμούς της επέκτασης προς Πειραιά και συγκεκριμένα τους σταθμούς «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο».

Ο υπουργός Υποδομών ξεκαθάρισε χθες πως συμβατική υποχρέωση της κοινοπραξίας (ΑΒΑΞ - Ghella SPA - Alstom Transport) είναι να ολοκληρώσει την κατασκευή των σταθμών «μέσα στο 2021». Ο ίδιος άφησε, όμως, ανοικτό το ενδεχόμενο περαιτέρω καθυστερήσεων, υποστηρίζοντας πως «θα κάνουμε μια τεράστια προσπάθεια μέσα στο 2022 να παραδοθεί» το συγκεκριμένο τμήμα. Η σύμβαση είχε υπογραφεί στις αρχές του 2012 και προέβλεπε πως το τμήμα Χαϊδάρι – Πειραιάς της γραμμής 3 θα λειτουργούσε από το 2017.

Όλα αυτά συμβαίνουν όταν όλοι ασχολούνται με το άλλο έργο – σήριαλ της Αττικό Μετρό που αφορά το μετρό Θεσσαλονίκης και τον σταθμό Βενιζέλου.

Σκληρή γλώσσα για την τραγική κατάσταση στην οποία βρίσκονται τα δημόσια έργα χρησιμοποίησε ο υπουργός Υποδομών και στην προχθεσινή ομιλία του στην Βουλή για τον προϋπολογισμό του 2020. Όπως είπε στους εκπροσώπους του ΣΥΡΙΖΑ «δεν αφήσατε πίσω σας καμία μελέτη, κανέναν σχεδιασμό, για τα έργα της επόμενης δεκαπενταετίας».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μετρό Θεσσαλονίκης: Ζητούνται ιδιώτες για να αναλάβουν τη λειτουργία

Στο τελικό στάδιο η διαδικασία για την προκήρυξη διαγωνισμού για τη σύμβαση των 400 εκατ. ευρώ. Πρώτη φορά προωθείται στη χώρα μας διαγωνισμός για ιδιωτικό φορέα που θα λειτουργεί δίκτυο σταθερής τροχιάς.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Διαγωνισμοί εκατοντάδων εκατομμυρίων για τα μέσα σταθερής τροχιάς

Επέκταση της γραμμής Ανθούπολη - Ίλιον του μετρό και υπογειοποίηση της γραμμής 1 του ηλεκτρικού στο τμήμα Φάληρο - Πειραιάς έχουν άμεση προτεραιότητα. Έξι διαγωνισμοί για διασύνδεση σιδηροδρόμων - λιμανιών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε... slow motion τα έργα μετρό: Τι θα γίνει με τη γραμμή 2

Στο τέλος του 2021 η προκήρυξη για τα έργα στο τμήμα Ανθούπολη - Ίλιον, καθυστερήσεις από την Αττικό Μετρό και στη γραμμή 3, αλλά και στη Θεσσαλονίκη. «Ακινησία» και στη γραμμή 4 παρά τη λήξη του διαγωνισμού.