Με χρονοδιαγράμματα – λάστιχο και με τυχαίους προϋπολογισμούς προχωρούν τα έργα μετρό στην χώρα μας, όπως προκύπτει από τη χθεσινή επίσκεψη του υπουργού Υποδομών Κώστα Καραμανλή στο εργοτάξιο του σταθμού «Πειραιάς» της επέκτασης της γραμμής 3 του Μετρό «Αγία Μαρίνα - Δημοτικό Θέατρο».
Από τις δηλώσεις του υπουργού προκύπτει πως, λίγους μήνες μετά τις δηλώσεις της νέας διοίκησης της Αττικό Μετρό, στην επιτροπή της Βουλής κατά την τοποθέτησή της, μετατίθενται προς τα πίσω τα χρονοδιαγράμματα παράδοσης των τριών από τους έξι σταθμούς της συγκεκριμένης επέκτασης! Βρίσκονται, μάλιστα, πολύ μακριά από τις υποσχέσεις της προηγούμενης διοίκησης της Αττικό Μετρό για λειτουργία από το περασμένο καλοκαίρι.
Ο κ. Καραμανλής παραδέχθηκε χθες πως τελικά η ημερομηνία λειτουργίας των τριών πρώτων (Αγια Βαρβάρα, Κορυδάλλος, Νίκαια) από τους έξι σταθμούς της επέκτασης είναι άγνωστη! Κυρίως επειδή οι προηγούμενες διοικήσεις της Αττικό Μετρό είχαν φροντίσει να σχεδιάσουν σύστημα εισιτηρίων που δεν είναι συμβατό με το σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου στο υπόλοιπο δίκτυο!
Ο υπουργός Υποδομών εξήγησε πως οι τρεις πρώτοι σταθμοί θα είναι έτοιμοι στις αρχές καλοκαιριού. Όμως, ενώ οι σταθμοί θα είναι έτοιμοι, πιθανότατα να μην έχει ολοκληρωθεί το σύστημα κομίστρου του μετρό, λόγω καθυστερήσεων της προηγούμενης κυβέρνησης. Επομένως εδώ κινδυνεύουμε να έχουμε τους σταθμούς έτοιμους και να μην μπορούμε να τους λειτουργήσουμε. Η διοίκηση του ΟΑΣΑ, τόνισε ο κ. Καραμανλής, καταβάλλει προσπάθειες ώστε να εγκατασταθεί και να λειτουργήσει εγκαίρως το σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου που καλύπτει το υπόλοιπο δίκτυο.
Μαύρο σκοτάδι
Τα ευτράπελα με τους τρεις πρώτους σταθμούς συμπληρώνονται από το... μαύρο σκοτάδι που καλύπτει την πρόοδο των εργασιών στους άλλους τρεις σταθμούς της επέκτασης προς Πειραιά και συγκεκριμένα τους σταθμούς «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο».
Ο υπουργός Υποδομών ξεκαθάρισε χθες πως συμβατική υποχρέωση της κοινοπραξίας (ΑΒΑΞ - Ghella SPA - Alstom Transport) είναι να ολοκληρώσει την κατασκευή των σταθμών «μέσα στο 2021». Ο ίδιος άφησε, όμως, ανοικτό το ενδεχόμενο περαιτέρω καθυστερήσεων, υποστηρίζοντας πως «θα κάνουμε μια τεράστια προσπάθεια μέσα στο 2022 να παραδοθεί» το συγκεκριμένο τμήμα. Η σύμβαση είχε υπογραφεί στις αρχές του 2012 και προέβλεπε πως το τμήμα Χαϊδάρι – Πειραιάς της γραμμής 3 θα λειτουργούσε από το 2017.
Όλα αυτά συμβαίνουν όταν όλοι ασχολούνται με το άλλο έργο – σήριαλ της Αττικό Μετρό που αφορά το μετρό Θεσσαλονίκης και τον σταθμό Βενιζέλου.
Σκληρή γλώσσα για την τραγική κατάσταση στην οποία βρίσκονται τα δημόσια έργα χρησιμοποίησε ο υπουργός Υποδομών και στην προχθεσινή ομιλία του στην Βουλή για τον προϋπολογισμό του 2020. Όπως είπε στους εκπροσώπους του ΣΥΡΙΖΑ «δεν αφήσατε πίσω σας καμία μελέτη, κανέναν σχεδιασμό, για τα έργα της επόμενης δεκαπενταετίας».