ΓΔ: 1390.65 0.01% Τζίρος: 68.38 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
kafes-coffee-espresso
Φώτο: Shutterstock

«Έκρηξη» πωλήσεων στις κάψουλες εσπρέσο, σκληρός ανταγωνισμός στην αγορά

Μεγάλες ανακατατάξεις, καθώς ο στιγμιαίος καφές βρίσκεται στη δύση του και ο εσπρέσο κατακτά τη δεύτερη θέση. Σχεδόν κατά 9 φορές αυξήθηκε ο τζίρος στις κάψουλες από το 2016. Πολυεθνικές και μικρότερες εταιρείες δίνουν «μάχη» για μερίδια αγοράς.

Οι κάψουλες του εσπρέσο είναι το best seller της αγοράς του καφέ. Στη διάρκεια των τελευταίων χρόνων, η κατανάλωση τους έχει «απογειωθεί» και συνεχίζει να «τρέχει» με εντυπωσιακούς ρυθμούς. Ακόμη και φέτος, που γενικότερα η κατανάλωση περιορίζεται.

Στη διάρκεια των τελευταίων χρόνων οι πωλήσεις της συγκεκριμένης υποκατηγορίας αυξήθηκαν περίπου 9 φορές, ενώ εφέτος αναπτύσσονται με διψήφιο ρυθμό. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2016 ο τζίρος της κάψουλας εσπρέσο ήταν μόλις 3,3 εκατ. ευρώ, το 2018 έφτασε στα 9 εκατ. ευρώ, στο οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2022 έφτασε στα 18,8 εκατ. ευρώ και υπολογίζεται ότι εφέτος θα πλησιάσει στα περίπου 30 εκατ. ευρώ. Αντιστοιχεί πλέον στα 47% της συνολικής αγοράς του καφέ εσπρέσο.

Παράλληλα, παρά το γεγονός ότι ο στιγμιαίος καφές επί δεκαετίες βρισκόταν στη δεύτερη θέση της αγοράς, κερδίζοντας κυρίως τις νεαρές ηλικίες, τώρα πλέον βρίσκεται στη δύση του. Χάνοντας συνεχώς έδαφος, έχει περιοριστεί πλέον στο περίπου 15% της συνολικής αγοράς.

Η περίοδος της πανδημίας, όπως επισημαίνουν πηγές της αγοράς, ήταν η «χρυσή εποχή του εσπρέσο», όπως φαίνεται από τα προαναφερθέντα στοιχεία. Κατέχει πια τη δεύτερη θέση και η κατανάλωση της κατηγορίας συνολικά καλύπτει το 25% με 30% της αγοράς του σούπερ μάρκετ.

Η μορφή της κάψουλας είναι το πιο δυναμικό κομμάτι της υποκατηγορίας –και γι΄ αυτό τον λόγο εκεί συνωστίζονται όλοι μεγάλοι και μικροί παίκτες- ενώ εντυπωσιάζει το μέγεθος και η συχνότητα των προσφορών.

Βέβαια, στην πρώτη θέση της αγοράς του καφέ παραμένει η κατανάλωση του ελληνικού, το μερίδιο του οποίου καταλαμβάνει  το περίπου 35% - και το 50% στην αγορά του σούπερ μάρκετ. Σύμφωνα με πηγές της αγοράς στην Ελλάδα καταναλώνονται ετησίως περίπου τους 40.000 τόνους καφέ, ενώ ο συνολικός τζίρος του προϊόντος – σε τιμές χονδρικής – υπολογίζεται στα 450 εκατ. ευρώ.

Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι, ενώ σχεδόν σε όλες τις υποκατηγορίες της αγοράς οι πολυεθνικοί όμιλοι κατέχουν την μερίδα του λέοντος, όπως πχ στον ελληνικό, όπου η Nestle με τον «Λουμίδη» ελέγχει περίπου το 75%, στον καφέ φίλτρου η JDE ελέγχει το 65%, στον στιγμιαίο επίσης η Nestle με το Nescafe ελέγχει το 80%, στην υποκατηγορία της κάψουλας εσπρέσο, παρότι και εκεί συνωθούνται οι πολυεθνικοί όμιλοι, αλλά και μικρότερες ή και μικρές ελληνικές εταιρείες, τα μερίδια του κάθε παίκτη είναι περιορισμένα, γι΄ αυτό κι ανταγωνισμός είναι έντονος και σκληρός και εκφράζεται κυρίως με μεγάλες προσφορές.

Σε κάθε περίπτωση, όμως, οι Nestle και η JDE με κορυφαίες διεθνείς επωνυμίες έχουν καθαρή υπεροχή στα ράφια των σούπερ μάρκετ και ο ανταγωνισμός μεταξύ τους είναι αδυσώπητος.

Είναι πάντως εντυπωσιακή η διαπίστωση, που εκφράζουν πηγές της αγοράς, ότι εφέτος παρά την συρρίκνωση της κατανάλωσης, ως προς τους όγκους, η κατηγορία του καφέ γενικότερα συνεχίζει να διατηρεί τα κέρδη των δύο προηγούμενων χρόνων – στο οκτάμηνο εμφανίζει άνοδο 0,1% - αν και έχει δεχθεί ανατιμήσεις εφέτος περίπου 10% κατά μέσο όρο. Όμως το μέγεθος των προσφορών, γενικότερα, αλλά και ιδιαίτερα στην υποκατηγορία του εσπρέσο –που φτάνουν ακόμη και το 40% πολλές φορές– περιορίζει την αξία των πωλήσεων. Έτσι, στο οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου η αύξηση των πωλήσεων είναι της τάξης του 5,2%.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

super-market-5%
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ιδιωτική ετικέτα και προσφορές, τα δύο «αντίδοτα» για την ακρίβεια

Ανέβηκε σχεδόν σε 27% η συμμετοχή των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ, ενώ πάνω από το 27% των πωλήσεων γίνονται με προσφορές. Έπεσε στο 0,2% ο πληθωρισμός των τροφίμων στο πεντάμηνο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τι περιμένει η αγορά από τον Θεοδωρικάκο: Μηνύματα μέσω... προστίμων

Πολιτική... μαστιγίου ακολουθεί ο νέος υπουργός Ανάπτυξης, με κατακόρυφη αύξηση των προβλεπόμενων προστίμων, παρότι οι τιμές βρίσκονται ήδη σε πτώση και αναμένεται να υποχωρήσουν ταχύτερα από τον Οκτώβριο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα ραντεβού Θεοδωρικάκου για την ακρίβεια και ο νέος στόχος της κυβέρνησης

Ποιοι ήταν οι πρώτοι παράγοντες της αγοράς που συνάντησε ο νέος υπουργός Ανάπτυξης και ποιο μήνυμα μετέφερε. Στόχος πλέον δεν είναι είναι να συγκρατηθεί ο πληθωρισμός τροφίμων, αλλά να γίνει αρνητικός.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ξέσπασε πόλεμος τιμών των σούπερ μάρκετ στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Ανοικτή επίθεση Lidl με συγκρίσεις τιμών σε προϊόντα private label και μειώσεις τιμών σε 80 προϊόντα. Ο ανταγωνισμός αναμένεται να παρασύρει χαμηλότερα και τις τιμές στα επώνυμα προϊόντα.
Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Από τον Απρίλιο έγινε η πρώτη μείωση τιμών στα ράφια των σούπερ μάρκετ

Το ποσοστό της μείωσης ήταν 0,1%, σύμφωνα με την έρευνα της Circana, ενώ αυξήθηκαν ο όγκος και η αξία των πωλήσεων. Αυξήθηκε το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και διαμορφώθηκε στο 27,1%.