Στην «υπεράσπιση» των μεριδίων που κατέχουν στις διάφορες επιμέρους αγορές, πρόκειται να κινηθούν στο επόμενο διάστημα οι μεγάλες γερμανικές εταιρείες που λειτουργούν στην Ελλάδα. Και κυρίως να μπορέσουν να σταθούν επιτυχώς απέναντι στον ολοένα εντεινόμενο ανταγωνισμό των – σχεδόν εφάμιλλων ποιοτικά – κινεζικών και αμερικανικών προϊόντων.
Μ' αυτό τον στόχο καταρτίζονται και τα σχέδια έκτακτης ανάγκης που από τον επόμενο μήνα θα τεθούν σε εφαρμογή, αν δεν έχουν τεθεί ήδη από τώρα. Όπως τονίζουν πηγές της αγοράς μιλώντας προς το Business Daily αυτή είναι μία στρατηγική απόφαση από την Γερμανία που αφορά το σύνολο της γερμανικής βιομηχανίας στο εύρος της παγκόσμιας αγοράς. Απλώς στην Ελλάδα εκλογικεύεται αυτός ο στόχος με βάση τα τοπικά δεδομένα.
Οι ίδιες πηγές εξηγούν παράλληλα ότι για να είναι αποτελεσματική αυτή η στρατηγική προσπάθεια σε μία περίοδο ύφεσης ή γενικότερα συρρίκνωσης της αγοράς, πρέπει να λειτουργήσουν δύο αποφασιστικοί παράγοντες.
Συγκεκριμένα ο πρώτος παράγοντας είναι το ενεργειακό κόστος, το οποίο βεβαίως με βάση τα σημερινά δεδομένα δεν μπορεί να καθοριστεί, αλλά και η επιδότηση του είναι πεπερασμένη. Ο δεύτερος παράγοντας – εφόσον ο πρώτος κινείται υψηλά και δεν υπάρχουν μεγάλα περιθώρια ελέγχου - είναι ο περιορισμός του κόστους παραγωγής, χωρίς τον συνυπολογισμό του ενεργειακού.
Αυτό είναι επίσης μία δύσκολη «εξίσωση» δεδομένου ότι μεταξύ των άλλων περιλαμβάνει και την μείωση της απασχόλησης εφόσον ... χρειαστεί. Δηλαδή απολύσεις εργαζομένων προκειμένου να διατηρηθεί η ανταγωνιστικότητα των γερμανικών προϊόντων. Όχι μόνο στην Γερμανία φυσικά, αλλά και στην Ελλάδα από τις θυγατρικές εταιρείες των γερμανικών ομίλων. Κι αυτό αφορά όχι μόνο τον τομέα του βιομηχανικού εξοπλισμού και των μηχανημάτων γενικότερα, αλλά το σύνολο των γερμανικών επιχειρήσεων που λειτουργούν στην ελληνική αγορά.
Τα σχέδια έκτακτης ανάγκη με αρχικό ορίζοντα τον επόμενο χειμώνα – αλλά οι προγνώσεις είναι απαισιόδοξες για τα επόμενα τουλάχιστον τρία χρόνια – στις κατηγορίες των καταναλωτικών προϊόντων αφορούν ούτως ή άλλων δυσάρεστες επιλογές. Όπως έχει γράψει προσφάτως το BD αυτές οι επιλογές αφορούν μεταξύ των άλλων είτε στην απόσυρση προϊόντων από την αγορά – η αξιολόγηση τους είναι μία ιδιαίτερη διαδικασία, που αφορά αποκλειστικά την κάθε εταιρεία με βάση τις δικές της προτεραιότητες και τους στόχους - εφόσον φυσικά η παραγωγή τους σταματήσει στη Γερμανία.
Δηλαδή προιόντα τα οποία παράγονται στη Γερμανία και εισάγονται στην Ελλάδα κι όχι προιόντα γερμανικών εταιρειών που παράγονται στην ελληνική αγορά – αυτή η κατηγορία έτσι κι αλλιώς έχει το πρόβλημα της προμήθειας των πρώτων υλών και άπτεται των δυσλειτουργιών που έχουν προκληθεί στη διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα. Αξίζει όμως σημειωθεί εν προκειμένω αυτή η περίπτωση αφορά κυρίως προϊόντα ευρείας κατανάλωσης.
Πάντως η διατήρηση της σημερινής θέσης των γερμανικών προϊόντων στο πεδίο του ανταγωνισμού δεν είναι κάτι δεδομένο, υποστηρίζουν οι ίδιες πηγές, φέρνοντας μάλιστα ως παράδειγμα την περίπτωση της κυριαρχίας της Tesla στην ελληνική αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δεν θα αργήσουν να τεθούν σε εφαρμογή τα σενάρια που αφορούν στην περιστολή του κόστους παραγωγής.
Έτσι κι αλλιώς ο επόμενος χειμώνας θα λειτουργήσει σαν πειραματικό εργαστήρι για να διαμορφωθούν πιο στέρεες επιχειρηματικές στρατηγικές στα επόμενα επίσης – απ΄ ότι φαίνεται – δύσκολα χρόνια.