ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φωτο: Shutterstock

Ο Πειραιάς έτοιμος για το top-3 των λιμανιών της Ευρώπης

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.
Αύξηση 22% φέτος στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, ενώ αν προχωρήσει χωρίς καθυστερήσεις το επενδυτικό σχέδιο των 800 εκατ. ευρώ το ελληνικό λιμάνι θα «χτυπήσει» το Ρότερνταμ και την Αμβέρσα.

Με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης της τάξεως του 22% «τρέχει» το 2019 αναφορικά με την διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων μέσω του λιμανιού του Πειραιά. Τον Αύγουστο πέρασαν από το λιμάνι πάνω από 465.000 κοντέινερ, αριθμός κατά 25% υψηλότερος έναντι του αντίστοιχου μήνα του 2018 κι ένας από τους υψηλότερους διαχρονικά.

Ενδεικτικό του φετινού «ράλι» είναι και το ότι κατά το φετινό οκτάμηνο (περίοδος Ιανουαρίου – Αυγούστου), έχουν διακινηθεί σχεδόν 3,5 εκατ. εμπορευματοκιβώτια. Πρόκειται για το αποτέλεσμα της πλήρους λειτουργίας της νέας Δυτικής Προβλήτας ΙΙΙ κατά το τρέχον έτος, εξέλιξη που έχει επιτρέψει την «απογείωση» των μεγεθών, με αποτέλεσμα να κρίνεται λίαν εφικτός ο στόχος της αναρρίχησης του Πειραιά, στην πέμπτη θέση της πανευρωπαϊκής κατάταξης και πρώτη στην Μεσόγειο.

Εφόσον μάλιστα προχωρήσει απρόσκοπτα και το επενδυτικό σχέδιο των 800 εκατ. ευρώ που έχει προτείνει η διοίκηση του ΟΛΠ στην κυβέρνηση, ο Πειραιάς θα βρεθεί στην πρώτη τριάδα της Ευρώπης, μαζί με τα «μεγαθήρια» του παγκόσμιου λιμενικού γίγνεσθαι, όπως το λιμάνι του Ρόττερνταμ στην Ολλανδία και της Αμβέρσας στο Βέλγιο, που επί δεκαετίες αποτελούν τις «πύλες» εισόδου προϊόντων στην «Γηραιά Ήπειρο».

Αυτό γιατί στο σχέδιο του κινεζικού ομίλου προβλέπεται και η ανάπτυξη ενός ακόμα προβλήτα διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων, ανατολικά του υφιστάμενου προβλήτα Ι. Η δυναμικότητά του θα ανέρχεται σε 2,8 εκατ. εμπορευματοκιβώτια ετησίως, ανεβάζοντας την συνολική χωρητικότητα του ελληνικού λιμανιού σε 10 εκατ. κοντέινερ.

Δέσμευση για επενδύσεις

Χθες μάλιστα, ο νέος πρόεδρος του ΟΛΠ, Yu Zenggang, είχε συνάντηση με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Γιάννη Πλακιωτάκη, στην οποία του εξέφρασε την δέσμευσή του ότι η κινεζική πλευρά θα ξεκινήσει άμεσα τα έργα που περιλαμβάνονται στο νέο στρατηγικό επενδυτικό σχέδιο (master plan) του ΟΛΠ, εφόσον ληφθεί η πολυπόθητη έγκριση από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ).

Συμπλήρωσε δε ότι οι εν λόγω επενδύσεις αποτελούν μόνο την αρχή, καθώς στόχος του ομίλου Cosco είναι η συνεχής ανάπτυξη του λιμανιού. Υπενθυμίζεται ότι η ΕΣΑΛ είναι προγραμματισμένο να συνεδριάσει στις 25 Σεπτεμβρίου για το εν λόγω ζήτημα. Με τη σειρά του, ο κ. Πλακιωτάκης σημείωσε ότι απόφαση της κυβέρνησης είναι να προχωρήσουν άμεσα και χωρίς καθυστέρηση όλες οι αναγκαίες ενέργειες, ώστε να ξεκινήσουν με ταχείς ρυθμούς οι μεγάλες επενδύσεις στη χώρα, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνεται και η επένδυση του κινεζικού ομίλου COSCO στο λιμάνι του Πειραιά. 

Εκτός από τον νέο προβλήτα διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων και τις υποχρεωτικές επενδύσεις των 294 εκατ. ευρώ, το αναθεωρημένο master plan του ΟΛΠ περιλαμβάνει επίσης την ανάπτυξη εμπορευματικού κέντρου logistics, ξενοδοχεία, όπως επίσης και ένα πολύ μικρότερο των αρχικών σχεδίων εμπορικό κέντρο, που θα βρίσκεται στο νέο τερματικό σταθμό της κρουαζιέρας.

Ειδικότερα, θα αναπτυχθούν 22.000 τ.μ., έναντι των 44.000 τ.μ. που ήταν στο αρχικό πλάνο και θα εξυπηρετούν αποκλειστικά και μόνο τους επιβάτες της κρουαζιέρας, κυρίως μέσω καταστημάτων αφορολόγητων ειδών (duty-free) και όχι το ευρύ κοινό. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΟΛΠ: Πώς θα γίνει το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου

«Πλώρη» για την αξιοποίηση της δυναμικότητας των 7,2 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων αρχής γενομένης από το 2019, βάζει η διοίκηση του ΟΛΠ, με την μητρική Cosco Shipping Ports, να τονίζει την στρατηγική σημασία του λιμανιού.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι επόμενες στάσεις μετρό - προαστιακού: Διαγωνισμοί για έργα 500 εκατ.

Προκηρύσσεται η γραμμή 2 του μετρό προς το Ίλιον ως το τέλος του έτους, στο Ταμείο Ανάκαμψης η γραμμή προαστιακού Άνω Λιόσια - Μέγαρα. Στο νέο ΕΣΠΑ μπαίνουν μελέτες για τις επεκτάσεις του μετρό.
Attiki Odos
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γρίφος οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, καθυστερούν οι αποφάσεις

Στην κυβέρνηση περιμένουν τη μελέτη που έχει αναλάβει να υλοποιήσει η Lamda Development για τη βιωσιμότητα της επέκτασης της περιφερειακής Υμηττού μέχρι τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης μέσω υπόγειας αστικής σήραγγας.