ΓΔ: 1480.65 1.11% Τζίρος: 59.74 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:07:36 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ

Αύξηση 25% για τα ταξί μετά το άλμα στις τιμές των καυσίμων

Μετά από 13 χρόνια οι οδηγοί ταξί πέτυχαν την πρώτη αύξηση κομίστρου και πλέον η ελάχιστη αποζημίωση ορίζεται στα 4 ευρώ, ενώ αυξάνεται στα 40 ευρώ η διαδρομή από και προς το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος».

Την πρώτη αύξηση κομίστρου μετά από 13 χρόνια πέτυχαν οι επαγγελματίες οδηγοί ταξί στις συζητήσεις που είχαν με το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών με την ελάχιστη αποζημίωση να αυξάνεται στα 4 ευρώ, ενώ ανεβασμένες θα είναι και οι χρεώσεις για τις μετακινήσεις προς και από το αεροδρόμιο.

Οι αυτοκινητιστές είχαν εκφράσει τις ανησυχίες τους εδώ και καιρό αναφέροντας πως ο κάθε οδηγός ταξί έχει καταβάλει από την αρχή του έτους περισσότερα από 2.500 ευρώ για καύσιμα, πληρώνοντας πανάκριβα την ενεργειακή κρίση, ζητώντας από την κυβέρνηση να πάρει συγκεκριμένα μέτρα και είχαν καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις όπου η πρόταση για την πτώση της σημαίας ήταν στα 2,5 ευρώ, της μονής ταρίφας στα 0,82 ευρώ και της ελάχιστης διαδρομής στα 4 ευρώ.

Οι νέες τιμές των διαδρομών στα ταξί

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΣΑΤΑ η εκκίνηση πτώση της σημαίας είναι πλέον στα 1,80 ευρώ από 1,19 ευρώ που ήταν, ενώ η τιμή της μονής ταρίφας (μετακίνηση εντός της περιμετρικής ζώνης) διαμορφώνεται στα 0,90 ευρώ από 0,68 ευρώ. Η διπλή ταρίφα από το 1,19 ευρώ ανέβηκε στο 1,25 ευρώ.

Οι μετακινήσεις από και προς το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» από τα 35 ευρώ θα κοστίζουν πλέον 40 ευρώ από το κέντρο, ενώ με τη διπλή ταρίφα (ώρες 00:00-05:00) η τιμή της διαδρομής θα είναι στα 55 ευρώ από 49 ευρώ που ήταν μέχρι σήμερα. Για το αεροδρόμιο «Μακεδονία» οι αντίστοιχες τιμές είναι στα 24 και 32 ευρώ, ενώ για το αεροδρόμιο της Καβάλας η ταρίφα ορίστηκε στα 40 ευρώ.

Οι επαγγελματίες οδηγοί ταξί είχαν στείλει επιστολή στο υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών πριν από μερικές ημέρες, υποστηρίζοντας πως «εάν δεν υιοθετούν τα ανωτέρω μέτρα», είναι «μονόδρομος» οι αυξήσεις στα τιμολόγια/κόμιστρα. Το ΣΑΤΑ στην επιστολή του ζητούσε:

  • Άμεση οικονομική ενίσχυση 300 ευρώ ανά όχημα/μήνα για όσο διάστημα διαρκεί η ενεργειακή κρίση.
  • Μείωση του ΦΠΑ στα καύσιμα από 24% στο 13% για όσο διάστημα διαρκεί η ενεργειακή κρίση.
  • Μείωση του ΕΦΚ από 0,7 ευρώ/λίτρο στο 0,5 ευρώ/λίτρο.

Πιο ακριβή γίνεται και η κούρσα μέσω BEAT

Σύμφωνα με ανακοίνωση της BEAT από σήμερα 16 Ιουνίου το μεσημέρι, η εφαρμογή θα ξεκινήσει να χρεώνει επιπλέον τους πελάτες με ένα ποσό που φτάνει μέχρι και τα 2 ευρώ ως «κόστος προ-μίσθωσης». 

Η BEAT εκφράζει την πεποίθηση πως αυτή η μικρή επιβάρυνση του πελάτη θα βοηθήσει την εξυπηρέτησή του, ενώ θα συνεισφέρει εν μέρει στην εξισορρόπηση της τεράστιας αύξησης των τιμών των καυσίμων και άλλων λειτουργικών εξόδων που καλείται να αντιμετωπίσει ο οδηγός.

Όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή της η εταιρεία, «το υψηλό πλέον κόστος λειτουργίας ενός ταξί σε συνδυασμό με μια από τις χαμηλότερες τιμές ταξί στην Ευρώπη και τη συνειδητή επιλογή του ΒΕΑΤ να αποδίδει φόρους στο ελληνικό κράτος και όχι στο εξωτερικό, καθιστούν αναγκαία μια αλλαγή».

Γι αυτό και σε όλες τις κλήσεις ταξί μέσω του ΒΕΑΤ θα υπάρχει κόστος προμίσθωσης από €1,92 έως €2. «Αυτή η αλλαγή θα ενισχύσει το εισόδημα των οδηγών και θα μας επιτρέψει να εξυπηρετήσουμε περισσότερους πελάτες. Από την πλευρά μας θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε στενά την αγορά αξιολογώντας συνεχώς την απόφαση αυτή και τα αποτελέσματα της, ώστε να προβούμε έγκαιρα σε τυχόν αναπροσαρμογές εφόσον αυτό κριθεί αναγκαίο ή το επιβάλλουν τυχόν νέες ρυθμιστικές αποφάσεις για το κόστος υπηρεσιών ταξί» σημειώνει η εταιρεία.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μάχη των ταξί με την Uber στους χρυσούς προορισμούς για τον τουρισμό

Η αμερικανική πλατφόρμα έχει εισέλθει δυναμικά στην παροχή εποχικών υπηρεσιών σε μεγάλα παραθεριστικά κέντρα και οι οδηγοί ταξί την κατηγορούν για αθέμιτο ανταγωνισμό και λειτουργία έξω από το νόμιμο πλαίσιο.
Chistos Staikouras
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σταϊκούρας: Εντός χρονοδιαγράμματος ο αυτοκινητόδρομος Πατρών – Πύργου

«Ο οδικός άξονας Πάτρα - Πύργος, είναι ένα δύσκολο έργο το οποίο έχει περάσει πολλές περιπέτειες. Από την πλευρά της και η ‘Ολυμπία Οδός' έχει προχωρήσει εξαιρετικά το συγκεκριμένο έργο» ανέφερε ο Νίκος Ταχιάος.
traino-sididromos-erga
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανάσα χρηματοδότησης από την Ευρώπη με 500 εκατ. για τον σιδηρόδρομο

Ο μηχανισμός CEF II αναμένεται να ανεβάσει τους πόρους για επενδύσεις στον σιδηρόδρομο στα 800 εκατ. ευρώ. Αρχίζει εντός των ημερών ο μειοδοτικός διαγωνισμός για το «Νέα Καρβάλη – Τοξότες».
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έκρηξη ψηφιακών συναλλαγών στο κράτος: Αυξήθηκαν 37 φορές από το 2019

Σχεδόν 1,5 δισ. συναλλαγές μεταξύ πολιτών και κράτους ή ανάμεσα στις δημόσιες υπηρεσίες διεκπεραιώθηκαν ψηφιακά το 2023. Την πρόοδο επισημαίνει η Κομισιόν. Ο ψηφιακός βοηθός και οι υπηρεσίες που έρχονται.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μισθοί από 1.500€ έως 15.000€: «Απογείωση» αμοιβών στην Τεχνολογία

Στα ύψη η ζήτηση εργαζομένων: 53% των επιχειρήσεων κάνουν προσλήψεις, 83.000 κενές θέσεις μέχρι το 2030. Ποιες ειδικότητες πληρώνονται περισσότερο. Αναλυτικός πίνακας με τις ελάχιστες και μέγιστες αμοιβές σε 38 θέσεις.