Η κάρτα καυσίμων (Fuel Pass) και όχι η μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης αποτελεί την επιλογή της κυβέρνησης για την ενίσχυση των πολιτών, τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Θεόδωρος Σκυλακάκης.
Μιλώντας στον Σκάι, ο κ. Σκυλακάκης σημείωσε ότι η κυβέρνηση μελετά τη διεύρυνση των κριτηρίων ώστε να ενισχυθούν περισσότεροι πολίτες.
Για το φόρο στα καύσιμα, εξήγησε ότι αν μειωθεί θα πρέπει να δούμε τι θα φτάσει και σε ποιους καταναλωτές, ενώ με την κάρτα καυσίμων, δίδονται ευθέως τα χρήματα στο πορτοφόλι των καταναλωτών.
Το Fuel Pass χρησιμοποίησαν πάνω από 2 εκατ. πολίτες. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα μεσάνυχτα κλείνει η πλατφόρμα για την υποβολή αιτήσεων για την πρώτη επιδότηση βενζίνης και πετρελαίου.
Υπενθυμίζεται ότι σε ανακοινώσεις για την επέκταση του fuel pass και μετά την 30η Ιουνίου θα προχωρήσει εντός του μήνα η κυβέρνηση, όπως δήλωσε χθες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου. Μάλιστα, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να διευρυνθούν οι δικαιούχοι της κάρτας καυσίμων με την αύξηση των εισοδηματικών κριτηρίων ώστε να επωφεληθούν όσο περισσότεροι πολίτες γίνεται.
«Με τις τιμές των καυσίμων αντιμετωπίζουμε μια πολύ δύσκολη κατάσταση. Ήδη τρέχει ένα πρόγραμμα στήριξης και προφανώς οι ανατιμήσεις καθιστούν αναγκαία την περαιτέρω παρέμβαση στο κομμάτι αυτό. Η κατεύθυνση είναι να αξιοποιήσουμε και τα τελευταία δημοσιονομικά περιθώρια που έχουμε για να σταθούμε στο πλευρό των πολιτών. Όπως και στο ρεύμα, έτσι και στα καύσιμα, ό,τι καλύτερο μπορεί να γίνει, θα γίνει», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Ερωτηθείς σχετικά απάντησε ότι εξετάζεται η αύξηση των εισοδηματικών κριτηρίων, όπως συνέβη και με την επιδότηση του ρεύματος υπογραμμίζοντας ότι «μέσα στον μήνα θα υπάρχουν συγκεκριμένες ανακοινώσεις».
Πάντως, ο κ. Οικονόμου απέκλεισε το ενδεχόμενο μείωσης του ΕΦΚ στα καύσιμα επισημαίνοντας ότι «η αξιοποίηση των φορολογικών εργαλείων δεν προκρίνεται από την κυβέρνηση για να πέσουν οι τιμές στα καύσιμα. Αν αυτά τα χρήματα λείψουν, είτε θα πρέπει να βάλουμε νέους φόρους ή να δανειστούμε με πολύ υψηλά επιτόκια».