«Σε όποιο μελετητικό γραφείο και αν απευθυνθείς θα πληροφορηθείς πως θα ασχοληθούν μαζί σου σε περίπου έξι μήνες», υποστηρίζει ο διευθύνων σύμβουλος μεγάλης εταιρείας ανάπτυξης ακινήτων. Όπως τονίζει, το πρόβλημα της στελέχωσης των κατασκευαστικών εταιρειών και των γραφείων μελετών προκαλεί πονοκεφάλους στην αγορά, «χωρίς να έχει ουσιαστικά ξεκινήσει το Ελληνικό ή κάποιο από τα νέα μεγάλα έργα υποδομών». Αν μπουν στην εξίσωση «και οι μεγάλες τουριστικές αναπτύξεις που σχεδιάζονται σε ολόκληρη τη χώρα» τότε η κατάσταση «γίνεται απελπιστική» καταλήγει.
Το πρόβλημα των μηχανικών, των τεχνιτών και των εξειδικευμένων εργατών απασχολεί ήδη τις διοικήσεις των κατασκευαστικών ομίλων, σε συνδυασμό με την αύξηση του κόστους των υλικών. Στελέχη της αγοράς υποστηρίζουν πως η κατάσταση με τις τιμές των υλικών αρχίζει να σταθεροποιείται και «δεν θυμίζει σε τίποτα το ράλι του πρώτου τριμήνου» που προκάλεσε την αναστάτωση στον κλάδο. Προσθέτουν πως σταδιακά οι νέες τιμές θα απορροφηθούν αφού ήδη ξαναγράφονται προϋπολογισμοί με αυξημένο κόστος. Στα ιδιωτικά έργα το κόστος θα μοιραστεί ανάμεσα στους πωλητές ακινήτων (που θα περιορίσουν τις απαιτήσεις τους), τους κατασκευαστές και τους αγοραστές που θα πληρώσουν αυξημένες τιμές.
Η έλλειψη εξειδικευμένων στελεχών και εργατών και η έκρηξη τιμών είναι μόνο δύο από τους πονοκεφάλους των κατασκευαστικών ομίλων. Η ανάγκη πρόσθετων κεφαλαίων και νέου οργανωτικού μοντέλου ώστε να αντιμετωπιστεί ο τεράστιος όγκος των νέων έργων είναι δύο άλλα ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο. Μια από τις παρενέργειες είναι οι συμφωνίες και οι συζητήσεις για πώληση πλειοψηφικών ή μειοψηφικών πακέτων θυγατρικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ). Ήδη το έπραξε η ΕΛΛΑΚΤΩΡ που συμφώνησε με τη Motor Oil ώστε η τελευταία να αποκτήσει την πρώην ΕΛΛΤΕΧ Άνεμος ενώ φέρονται να το συζητούν ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η Intrakat.
Μεταξύ των μηχανικών κυκλοφορεί και η άποψη πως κάποιοι από τους εισηγμένους ομίλους θα δυσκολευτούν να διαχειριστούν το μεγάλο όγκο ανεκτέλεστου που έχουν συσσωρεύσει τον τελευταίο χρόνο και των νέων συμβάσεων που αναμένεται να υπογράψουν. Γι’ αυτό και κυκλοφορούν σενάρια συγχωνεύσεων ή στενότερων συνεργασιών μεταξύ κατασκευαστικών ομίλων. Το πρόβλημα του κλάδου είναι πως εξαιτίας των ελλείψεων σε εξειδικευμένο προσωπικό και της δυσκολίας άντλησης χρηματοδότησης δε μπορούν να μεγαλώσουν γρήγορα και οι μικρότερες τεχνικές εταιρείες που θα κάλυπταν ένα τμήμα των αναγκών.
Η δεκαετής κρίση ρήμαξε και τον κλάδο των τεχνικών εταιρειών δημοσίων έργων, καθώς πολλές από τις μη εισηγμένες είναι σήμερα εταιρείες – σφραγίδες. Οι υγιείς εταιρείες, που επικεντρώθηκαν τα τελευταία χρόνια στα ιδιωτικά έργα και κυρίως στα τουριστικά συγκροτήματα εξακολουθούν να έχουν σοβαρό αντικείμενο και δεν δείχνουν διάθεση να εμπλακούν με δημόσιες συμβάσεις.