Αύξηση 277% κατέγραψαν τα παράπονα που κατατέθηκαν από καταναλωτές της λιανικής στην Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας μέσα σε δύο μόλις μήνες με τα περισσότερα να αφορούν στην αύξηση των τιμών και στα συμβόλαια προμήθειας.
Αυτό σημείωσε ο πρόεδρος της ΡΑΕ, Αθανάσιος Δαγούμας μιλώντας στο Power and Gas Forum τονίζοντας πως από 847 παράπονα τον Ιανουάριο, τον Μάρτιο φτάσαμε σε 3194 ενώ παράλληλα υπάρχει αύξηση και σε παράπονα που αφορούν εκτός από τους προμηθευτές και τους διαχειριστές του δικτύου.
Όπως τόνισε ο κ. Δαγούμας σε ποσοστό 87% τα παράπονα αυτά απαντώνται εντός 15 ημερών ενώ σε επόμενο βήμα θα υπάρξει και μία νέα δυνατότητα για τον «Ενεργειακό Διαμεσολαβητή» υπό την εποπτεία της ΡΑΕ που θα μεσολαβεί για την επίλυση διαφορών μετά την απάντηση του προμηθευτή στο παράπονο που έχει καταθέσει. Παράλληλα, η ΡΑΕ προωθεί την ανάπτυξη ενός εργαλείου για την παρακολούθηση της λειτουργίας της λιανικής αγοράς ώστε να υπάρχει μία διαρκής εικόνα της σωστής λειτουργίας της αγοράς. Στο πλαίσιο αυτό θα δίνονται στοιχεία με τα οικονομικά αποτελέσματα, την τιμολόγηση και τις χρεώσεις που θα συγκεντρώνονται σε μία βάση δεδομένων που θα παρακολουθεί η Ρυθμιστική Αρχή. Τέλος, άμεσα αναμένεται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση η εικόνα που θα έχουν τα νέα τιμολόγια των προμηθευτών ρεύματος που θα αναγράφουν πιο αναλυτικά τις χρεώσεις.
Ο πρόεδρος της ΡΑΕ έκανε αναφορά και σε πρόσφατη ανακοίνωση της Αρχής σχετικά με τις μονομερείς τροποποιήσεις των συμβάσεων από τους προμηθευτές και ζήτησε συγνώμη για την έκφραση «η άσκηση από τη ΡΑΕ των κυρωτικών της αρμοδιοτήτων είναι αυτονόητη και αποτελεσματική εφόσον εκκινεί από τη διαπίστωση ικανού πλήθους αναφορών – παραπόνων – καταγγελιών από καταναλωτές». Όπως είπε, η αξιοπρέπεια του καταναλωτή είναι αδιαπραγμάτευτη και υπογράμμισε τις δυσκολίες με τις οποίες έρχεται αντιμέτωπη η Αρχή εν μέσω συρρίκνωσης του ανθρώπινου δυναμικού της το τελευταίο έτος.