ΓΔ: 1423.56 1.17% Τζίρος: 74.76 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:24:59 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
metaxeirismena autokinita
Φώτο: Shutterstock

Περιβαλλοντικό τέλος έως 3.000 ευρώ στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα

Την επέκταση υποχρέωσης καταβολής περιβαλλοντικού τέλους σε παλαιά, ρυπογόνα οχήματα αποφάσισε το το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας με τροπολογία που κατέθεσε.

Την επιβολή περιβαλλοντικού τέλους στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και φορτηγά που πληρούν την οδηγία «Euro 5b» αποφάσισε το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, σύμφωνα με τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή το βράδυ της Δευτέρας.

Ειδικότερα, επιβάλλεται τέλος 3.000 ευρώ για εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων «Euro 4», ενώ για εισαγόμενα οχήματα «Euro 5a» και «Εuro 5b», το περιβαλλοντικό τέλος φτάνει τα 1.000 ευρώ. Το ίδιο ισχύει και για τα φορτηγά αυτοκίνητα μικτού βάρους μέχρι 3,5 τόνους, σύμφωνα με την τροπολογία.

Ωστόσο, δεν υποχρεώνονται να καταβάλλουν περιβαλλοντικό τέλος τα οχήματα που υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραψές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων «Euro 5b» και για τα οποία έχει υποβληθεί Δήλωση Άφιξης Οχήματος ή δηλωτικά εισαγωγής.

Τέλος, απαγορεύεται η ταξινόμηση οχημάτων που υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 1, 2 και 3.

Η τροπολογία του ΥΠΕΝ

Περιλαμβάνεται στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Οικονομικών: «Κύρωση της από 28.1.2022 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου “Επείγουσες φορολογικές, τελωνειακές και συναφείς ρυθμίσεις, επείγουσες διατάξεις για τη διασφάλιση του δικαιώματος αποτελεσματικής δικαστικής προστασίας” (Α’14)»

Άρθρο 2

Επέκταση υποχρέωσης καταβολής περιβαλλοντικού τέλους σε παλαιά, ρυπογόνα οχήματα – Τροποποίηση των παρ. 1 και 2 άρθρου 5 του ν. 4710/2020

Στην υποπερ. αβ’ της περ. α’ των παρ. 1 και 2 του άρθρου 5 του ν. 4710/2020 (Α’ 142), περί επιβολής περιβαλλοντικού τέλους, προστίθεται νέα κατηγορία υπόχρεων αυτοκινήτων και οι παρ. 1 και 2 διαμορφώνονται ως εξής:

1. Για τα επιβατικά αυτοκίνητα της παρ. 1 του άρθρου 121 του ν. 2960/2001 (Α’ 265), ισχύουν τα εξής:

α) Επιβάλλεται, επιπλέον του τέλους ταξινόμησης, έκτακτο περιβαλλοντικό τέλος: αα) ύψους τριών χιλιάδων ευρώ (3.000), εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 4, όπως αυτές ορίζονται στην υπ’ αρ. 4179/346/21.01.2000 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β’ 182) ή μεταγενέστερες τροποποιητικές αυτής,

αβ) ύψους χιλίων (1.000) ευρώ, εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 5a και Euro 5b, όπως αυτές ορίζονται στον Κανονισμό (ΕΚ) υπ’ αρ. 715/2007 της 20ής Ιουνίου 2007 και στον Κανονισμό (ΕΚ) υπ’ αρ. 692/2008 της 18ης Ιουλίου 2008.

β) Απαγορεύεται η ταξινόμηση, εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 3, 2 και 1, όπως αυτές ορίζονται στην υπ’ αρ. 28433/2448/2.7.1992 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β’ 542) και στην υπ’ αρ. 6765/ 511/3.3.1995 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β’ 194) ή μεταγενέστερες τροποποιητικές αυτών, ή εφόσον δεν υπάγονται σε προδιαγραφές ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων (Euro) συμβατικής τεχνολογίας και για τα οποία δεν αποδεικνύονται οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Από την παρούσα εξαιρούνται τα επιβατικά αυτοκίνητα άνω των τριάντα (30) ετών, τα οποία προορίζονται να κυκλοφορήσουν αποκλειστικά ως αυτοκίνητα ιστορικού ενδιαφέροντος.

2. Για τα φορτηγά αυτοκίνητα των περ. β’, γ’, ε’τηςπαρ. Ιτου άρθρου 123 του ν. 2960/2001 και τις μεταχειρισμένες βάσεις αυτών,

α) επιβάλλεται, επιπλέον του τέλους ταξινόμησης, έκτακτο περιβαλλοντικό τέλος: αα) ύψους τριών χιλιάδων ευρώ (3.000), εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 4, όπως αυτές ορίζονται στην υπ’ αρ. 4179/346/21.1.2000 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και ΔημοσίωνΈργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β’ 182) ή μεταγενέστερες τροποποιητικές αυτής,

αβ) ύψους χιλίων (1.000) ευρώ, εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 5a και Euro 5b, όπως αυτές ορίζονται στον Κανονισμό (ΕΚ) υπ’ αρ. 715/2007 της 20ης Ιουνίου 2007 (L 171) και στον Κανονισμό (ΕΚ) υπ’ αρ. 692/2008 της 18ης Ιουλίου 2008 (L 199),

β) απαγορεύεται η ταξινόμηση, εφόσον υπάγονται εκ κατασκευής στις προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 3, 2 και 1, όπως αυτές ορίζονται στην υπ’ αρ. 28433/2448/2.7.1992 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β’ 542) και στην υπ’ αρ. 6765/511/3.3.1995 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β’ 194) ή μεταγενέστερες τροποποιητικές αυτών, ή εφόσον δεν υπάγονται σε προδιαγραφές ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων (Euro) συμβατικής τεχνολογίας και για τα οποία δεν αποδεικνύονται οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Άρθρο 3

Μεταβατική διάταξη περιβαλλοντικού τέλους οχημάτων

Δεν καταλαμβάνονται από την υποχρέωση καταβολής του περιβαλλοντικού τέλους της υποπερ. αβ’ της περ. α’ των παρ. 1 και 2 του άρθρου 5 του ν. 4710/2020 (Α’ 142), τα οχήματα που υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων «Euro 5b», για τα οποία έχει υποβληθεί κατά τη δημοσίευση του παρόντος Δήλωση Άφιξης Οχήματος (Δ.Α.Ο.) ή δηλωτικά εισαγωγής.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

electric cars-ilektrika-autokinita
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Eπιδοτείται η αντικατάσταση συμβατικών οχημάτων με ηλεκτρικά στην Αστυπάλαια

Η απόσυρση των παλιών οχημάτων είναι προαιρετική, με εξαίρεση τα ταξί για τα οποία είναι υποχρεωτική, ενώ ο συνολικός προϋπολογισμός της δράσης ανέρχεται σε 9 εκατομμύρια ευρώ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σδούκου: Δυναμικά τιμολόγια για χαμηλότερες χρεώσεις ρεύματος

Στις προτεραιότητες της ενεργειακής πολιτικής, όπως ανέφερε η υφυπουργός, περιλαμβάνονται ακόμη η ανάπτυξη της αποθήκευσης ενέργειας όπου έχει τεθεί στόχος για μονάδες ισχύος 5,4 μεγαβάτ ως το 2030.
energeia_revma
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΥΠΕΝ: Με το net-billing ο καταναλωτής αποζημιώνεται για περίσσεια ενέργεια

«Μέσω του net-billing η ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ενισχύει περαιτέρω την αυτοκατανάλωση και την αξιοποίηση φθηνής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) από πολίτες και επιχειρήσεις» τονίζει το ΥΠΕΝ.
businessdaily-Skylakakis-Theodoros
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σκυλακάκης: Οι τιμές ρεύματος θα είναι περίπου στα επίπεδα Ιανουαρίου

Ο υπουργός χαρακτήρισε υπερβολικό τον ισχυρισμό για αυξήσεις 20 - 25% στα τιμολόγια, ενώ παράλληλα υπενθύμισε στους πολίτες ότι υπάρχουν χαμηλότερες τιμές στα μπλε και τα κίτρινα τιμολόγια.