Η σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) και η κατασκευή του δυτικού προαστιακού σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης συγκέντρωσε το ενδιαφέρον τεσσάρων επενδυτικών σχημάτων που εκδήλωσε ενδιαφέρον στον διαγωνισμό που διενεργεί η ΕΡΓΟΣΕ.
Τα σχήματα ΑΚΤΩΡ -Μυτιληναίος, AVAX -Alstom, τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και την Ιntrakat έχουν εκφράσει το ενδιαφέρον τους για τα δύο έργα που αποτελούν μέρος από το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων στην ιστορία της χώρας, όπου θα διασυνδεθούν τα μεγάλα λιμάνια της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο και ενισχύουν τη διασυνοριακή σιδηροδρομική σύνδεση με την υπόλοιπη νοτιοανατολική Ευρώπη.
Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου ανέρχεται σε 53,5 εκατ. ευρώ (πλην ΦΠΑ), ενώ ο ανάδοχος που θα επιλεγεί θα αναλάβει τη μελέτη και κατασκευή:
- ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΤΟΥ 6ου ΠΡΟΒΛΗΤΑ ΛΙΜΕΝΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: Περιλαμβάνει κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής για τη δυτική σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου Προβλήτα του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) με την υφιστάμενη Σιδηροδρομική Γραμμή που συνδέει το Σταθμό Διαλογής Θεσσαλονίκης με τον Εμπορικό Σταθμό και τον Λιμένα. Το έργο αφορά σε μονή σιδηροδρομική γραμμή.
- ΔΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: Περιλαμβάνει την ανάπτυξη δικτύου δυτικού προαστιακού σιδηροδρόμου στη Θεσσαλονίκη επί υφισταμένων σιδηροδρομικών γραμμών ή/και νέων τμημάτων γραμμών.
Όπως έχει αναφέρει η ΕΡΓΟΣΕ τα έξι σιδηροδρομικά έργα, τα οποία έχουν επιλεγεί και δημοπρατήθηκαν με Ανταγωνιστικό Διάλογο:
- αποτελούν σημαντικά σχεδιαζόμενα έργα για την ολοκλήρωση της εθνικής σιδηροδρομικής υποδομής,
- είναι δημόσια έργα στρατηγικής σημασίας για τη χώρα, που επιτρέπουν τη σύνδεση κύριων λιμένων με το σιδηροδρομικό δίκτυο και ενισχύουν τη διασυνοριακή σιδηροδρομική σύνδεση με τα Βαλκάνια και τη νοτιοανατολική Ευρώπη,
- αποτελούν τμήμα ή διασυνδέονται με τον σιδηροδρομικό διάδρομο Orient/East-med του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών και περιλαμβάνονται στο σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την προγραμματική περίοδο 2021-2027.
Με την ολοκλήρωσή τους αναμένεται να επιτευχθεί η αναβάθμιση του κύριου σιδηροδρομικού άξονα της χώρας, με κύρια χαρακτηριστικά τη βελτίωση της ασφάλειας, την αύξηση αξιοπιστίας του σιδηροδρόμου και κατά συνέπεια την προσέλκυση μεγαλύτερου μεταφορικού έργου σε σχέση με τα οδικά μέσα.