ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Korkidis-EBEP
Φωτο: ΑΠΕ

Β. Κορκίδης: Το ΕΒΕΠ υπέρ των δίκαιων αναπτυξιακών και επενδυτικών όρων

Το άρθρο του προέδρου του ΕΒΕΠ & ΠΕΣ Αττικής στο οποίο και τονίζει ότι το ΕΒΕΠ ήταν, είναι και θα είναι υπέρ του ελεύθερου και δίκαιου ανταγωνισμού.

Με άρθρο του στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Βασίλης Κορκίδης, Πρόεδρος ΕΒΕΠ & ΠΕΣ Αττικής αναφέρεται στη σημασία των επενδύσεων καθώς όπως τονίζει «κάθε επένδυση σημαίνει νέες θέσεις εργασίας. Και νέες θέσεις εργασίας σημαίνουν ότι αφ' ενός ενδυναμώνεται ο παραγωγικός ιστός»

Ολόκληρο το άρθρο του Β. Κορκίδη: 

Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς ήταν είναι και θα είναι υπέρ του ελεύθερου και δίκαιου ανταγωνισμού «free and fair competition» σε όλο το εύρος των επιχειρηματικών και επιχειρησιακών δραστηριοτήτων. Εξ αυτού είναι προφανές ότι η εξαίρεση, που πιθανώς στοχεύει στη ενίσχυση των περιφερειών, από τις κρατικές ενισχύσεις του Κεντρικού, Βόρειου και Νότιου τομέα της Περιφέρειας Αττικής, δημιουργεί δεδομένα δύο ταχυτήτων και συνεπώς αλλοιώνει τους δίκαιους όρους ανταγωνισμού. Το γεγονός αυτό θα επιφέρει σημαντικές επιπτώσεις στην ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας. Για τον λόγο αυτό, το Επιμελητήριο Πειραιά, παρά το γεγονός ότι δεν έχει αρμοδιότητα ευθύνης στις υπό εξαίρεση περιοχές, πρότεινε ότι πρέπει να γίνει μια εκ των προτέρων διάγνωση των αναμενόμενων επιπτώσεων και διαμόρφωση προτάσεων δέσμης δράσεων, ως αντιστάθμιση στις νέες συνθήκες.

Ενδεικτικά επισημαίνεται ότι, θα μπορούσε να ζητηθεί αύξηση του ορίου ενισχύσεων του Κανόνα De Μinimis αλλά και νέα προγράμματα για την Αττική με προηγούμενη κοινοποίηση για παροχή έγκρισης στην Κοινότητα. Ακόμη, προτάθηκε από το Επιμελητήριο να δίνεται η δυνατότητα στις επιχειρήσεις να εξαντλούν τα όρια του Χάρτη Περιφερειακών Ενισχύσεων ανεξαρτήτως κινήτρου και όχι στο 80% όπως αποτυπώνεται στον νέο νόμο, καθώς τα υπόλοιπα κράτη-μέλη αναμένεται πως δεν θα προβούν σε μείωση των σχετικών ποσοστών ενίσχυσης, κάτι που θα έχει ως συνέπεια, να αναθεωρηθούν ειλημμένες αποφάσεις επενδυτών για επαγγελματική δραστηριότητα στην χώρα μας.

Ο διαχωρισμός οφείλεται στο κριτήριο του «κατά κεφαλήν εισοδήματος» στους τρεις τομείς της Περιφέρειας Αττικής, αλλά ενέχει επίσης τον κίνδυνο να δοθεί εσφαλμένο μήνυμα στους εν δυνάμει ενδιαφερόμενους να επενδύσουν στις επιχειρήσεις που είναι εγκατεστημένες στους υπό εξαίρεση τομείς με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται. Δεν πρέπει να διαλάθει της προσοχής μας ότι στις υπό εξαίρεση ζώνες, που έχουν ενταχθεί στις πυρόπληκτες και πλημμυροπαθείς περιοχές της Αττικής, θα πρέπει να παρασχεθεί η δυνατότητα χορήγησης του κινήτρου της επιχορήγησης σε όλες τις επιχειρήσεις και όχι μόνο στις μικρές ώστε να είναι εφικτή η ανάκαμψη της οικονομικής δραστηριότητας στις περιοχές αυτές μέσω ειδικού καθεστώτος ενισχύσεων.

Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι κάθε επένδυση σημαίνει νέες θέσεις εργασίας. Και νέες θέσεις εργασίας σημαίνουν ότι αφ' ενός ενδυναμώνεται ο παραγωγικός ιστός, αφ' ετέρου δε, ισχυροποιείται η εγχώρια ικανότητα σε μία περίοδο όπου αποτελεί ζητούμενο. Ο νέος αναπτυξιακός νόμος θεραπεύει παθογένειες του παρελθόντος και δεν περιορίζει την συμμετοχή των μικρών επιχειρήσεων. Αναμένεται μάλιστα να δώσει νέα χαρακτηριστικά στις επενδύσεις, στην ανάπτυξη, στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, στην ανάπτυξη και δυναμική των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και να επαναφέρει μια νέα εποχή «brain gain».

Δεδομένου ότι η επιχειρηματικότητα είναι έννοια πολυδιάστατη, με δυναμικό αντίκρισμα στην οικονομική ζωή της χώρας το πλαίσιο του νόμου θα επιτρέψει σε όλη την επιχειρηματική κοινότητα χωρίς αποκλεισμούς, επαναλαμβάνω χωρίς αποκλεισμούς, να σχεδιάσει, να αναπτύξει και να υλοποιήσει τις πρωτοβουλίες της με σύγχρονες μορφές επενδύσεων σε δυναμικούς τομείς της ελληνικής οικονομίας.

Σε αυτή την κρίσιμη περίοδο η ισχυροποίηση της ανάπτυξης της οικονομίας της χώρας μας με την δημιουργία ενός ταχύτερου και ευέλικτου φιλοεπενδυτικού περιβάλλοντος με βασικό άξονα την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας είναι κάτι περισσότερο από απαραίτητη. Ενίσχυσης που έχουν ανάγκη όλες οι επιχειρήσεις. Άλλωστε στην κυκλική οικονομία δεν υπάρχουν παρακάμψεις ενώ ενίοτε οι «φυγόκεντρες δυνάμεις» μπορεί να αποδειχθούν λανθασμένες στην οικονομική γεωγραφία της ανάπτυξης και των επενδύσεων.

 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής: Έγκριση 833 έργων ύψους 1,62 δισ. το 2024

Τονίζοντας την προτεραιότητα της Διοίκησης του σε έργα για την ενίσχυση της ανθεκτικότητας της Αττικής ο κ. Πατούλης ανακοίνωσε ότι στο νέο ΠΕΠ 2021-2027 έχει προβλεφθεί η χρηματοδότηση έργων αντιπλημμυρικής προστασίας εκτιμώμενου προϋπολογισμού 150 εκατ.
Απορρίματα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Διαγωνισμοί 1 δισ. ευρώ για την κυκλική οικονομία στην Περιφέρεια Αττικής

Σύμφωνα με τον Περιφερειάρχη Αττικής, το νέο σύστημα διαχείρισης απορριμμάτων της Αττικής θα περιλαμβάνει τουλάχιστον 13 μονάδες επεξεργασίας απορριμάτων και θα υπάρξουν πολλαπλές δυνατότητες ανακύκλωσης για τους πολίτες.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Πράσινο φως» από Κομισιόν για επενδύσεις 1,6 δισ. στην Αττική

Το Περιφερειακό Πρόγραμμα που ενέκρινε η Κομισιόν περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, δράσεις για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, της έρευνας και της καινοτομίας καθώς και για δράσεις εξοικονόμησης ενέργειας.
ergasia-symfwnia-douleies
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πώς μπορούν να ανοίξουν 30.000 θέσεις εργασίας σε τρεις περιφέρειες

Η δημιουργία επιχειρηματικών πάρκων σε Αχαΐα, Ηλεία και Αιτωλοακαρνανία θα μπορούσε να στοιχίσει μέχρι και 54 εκατ. ευρώ δημιουργώντας πολλαπλασιαστικά οφέλη για τους κατοίκους των περιοχών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων το Οικολογικό Πάρκο Φαλήρου

Το συνολικό ύψος της επένδυσης φθάνει στα 200 εκατ. ευρώ, ενώ σύμφωνα με τον Περιφερειάρχη Αττικής, κ. Γ. Πατούλη «στόχος είναι να γίνει η Αττική μία  Περιφέρεια πρότυπο με ανθρώπινο πρόσωπο και απολύτως λειτουργική για τους πολίτες της»