Την επόμενη κίνησή του, μετά την επίσημη εκδήλωση ενδιαφέροντος για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, τον Οκτώβριο, έκανε ο ιταλικός κολοσσός της ναυπηγικής και αμυντικής βιομηχανίας, Fincantieri, προχωρώντας στην υποβολή πρότασης προς το υπουργείο Άμυνας για τη συμμετοχή του στο εξοπλιστικό πρόγραμμα του Πολεμικού Ναυτικού.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Business Daily, η Fincantieri μπήκε επισήμως στη διεκδίκηση της προμήθειας τριών κορβετών στο Πολεμικό Ναυτικό, υποβάλλοντας σχετική πρόταση. Επίσης, υπέβαλε πρόταση για τον εκσυγχρονισμό των τεσσάρων παλαιών φρεγατών, τύπου MEKO, αναλαμβάνοντας τη δέσμευση για παραγωγή στην Ελλάδα και, ειδικότερα, στα Ναυπηγεία Ελευσίνας, που βρίσκονται σε διαδικασία διάσωσης από την αμερικανική Onex.
Όπως όλα δείχνουν, η πλευρά του ιταλικού ομίλου συνδέει πλέον ευθέως τη συμμετοχή του στο επιχειρηματικό σχήμα που θα αναλάβει τη διάσωση των ναυπηγείων με την ανάληψη σημαντικού κατασκευαστικού έργου για το αμυντικό σκέλος των Ναυπηγείων Ελευσίνας, ώστε να γίνει δυνατή η βιώσιμη λειτουργία τους και η αποπληρωμή των υψηλών χρεών που βαρύνουν από το παρελθόν τα ναυπηγεία.
Το «μπαλάκι» βρίσκεται πλέον στην πλευρά της κυβέρνησης, που καλείται να σταθμίσει από τη μία το γεγονός ότι οι επιτελείς του υπουργείου Άμυνας έχουν εκδηλώσει προτίμηση για τις γαλλικές κορβέτες Gowind, για τις οποίες έγιναν συζητήσεις παράλληλα με τις διαπραγματεύσεις για τις φρεγάτες Belhara, χωρίς όμως να έχουν ολοκληρωθεί, και, από την άλλη, την ανάγκη, που έχει αναγνωρίσει και ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης, να υπάρξει συμμετοχή των Ναυπηγείων Ελευσίνας στο εξοπλιστικό πρόγραμμα του Ναυτικού, ώστε να καταστούν οικονομικά βιώσιμα.
Υπενθυμίζεται ότι η υποβολή στο δικαστήριο του σχεδίου διάσωσης των ναυπηγείων από την Onex αρχικά προγραμματιζόταν να γίνει ως το τέλος του Σεπτεμβρίου, αλλά αυτό ως τώρα δεν έχει καταστεί δυνατόν, καθώς παραμένει, μεταξύ άλλων, ανοικτό το θέμα της πιθανής συμμετοχής του στα εξοπλιστικά προγράμματα. Τα ναυπηγεία βαρύνονται με χρέη περίπου 430 εκατ. ευρώ από τη διαχείριση της περιόδου Ταβουλάρη.
Το ενδιαφέρον της Fincantieri για τα ναυπηγεία ανακοινώθηκε στις 21 Οκτωβρίου, όταν είχε έλθει στην Αθήνα ο αντιπρόεδρος και γενικός διευθυντής ναυπηγήσεων του ομίλου Fincantieri, κ. Giuseppe Giordo. Σε δηλώσεις του, είχε τονίσει: «Είναι ένα σημαντικό βήμα στην ελληνο -ιταλική επιχειρηματική συνεργασία. Στόχος μας είναι να συμβάλλουμε ώστε να δημιουργηθεί στην Ελλάδα μία από τις καλύτερες ναυπηγικές βιομηχανίες παγκοσμίως».
Η Fincantieri έχει έδρα την Τεργέστη και συγκαταλέγεται στα μεγαλύτερα ευρωπαϊκά ναυπηγεία. Στόχος της είναι να εισφέρει κεφάλαια για το εγχείρημα διάσωσης των ναυπηγείων, δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στο αμυντικό κομμάτι. Ο όμιλος, μετά την εξαγορά της Vard το 2013, διπλασιάστηκε σε μέγεθος και σήμερα είναι ο τέταρτος μεγαλύτερος στον κόσμο. Η Fincantieri κατασκευάζει εμπορικά και στρατιωτικά σκάφη. Έχει αναλάβει το πρόγραμμα φρεγατών του αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού και το υλοποιεί στα ναυπηγεία της στις ΗΠΑ.