ΓΔ: 1392.17 -0.39% Τζίρος: 30.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 12:28:30 DATA
Φώτο: Shutterstock

Ανακάμπτουν οι πωλήσεις γαλακτομικών προϊόντων

Ανακάμπτει η αγορά γαλακτομικών προϊόντων στην Ελλάδα που δεν έμεινε ανεπηρέαστη από την οικονομική κρίση της τελευταίας δεκαετίας και καταγράφει πλέον μικρή άνοδο στις πωλήσεις.

Ήπια άνοδο στις πωλήσεις γαλακτοκομικών το 2018 διαπιστώνει μελέτη της Infobank Hellastat ΑΕ. Σύμφωνα με την μελέτη, η αγορά των γαλακτοκομικών προϊόντων δεν έμεινε ανεπηρέαστη από την οικονομική ύφεση των τελευταίων ετών.

Οι βασικότεροι λόγοι που συνέβαλαν στη μείωση της εγχώριας κατανάλωσης, ήταν η σταδιακή συρρίκνωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών, η αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ και η κατάρρευση του δικτύου καταστημάτων της Μαρινόπουλος.

Ωστόσο, το 2018 ο κλάδος άρχισε να παρουσιάζει μία σταθερότητα, σημειώνοντας μικρή άνοδο, η οποία φαίνεται να συνεχίζει και το 2019. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen, ο συνολικός τζίρος του κλάδου των γαλακτοκομικών προϊόντων από τα σούπερ μάρκετ- συμπεριλαμβανομένων και των καταστημάτων της Lidl - ανήλθε στα 1,648 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας οριακή αύξηση σε σχέση με το 2017. Επίσης, ανοδικά κινήθηκαν οι πωλήσεις και το πρώτο πεντάμηνο του 2019, αγγίζοντας περίπου τα 627 εκατ. ευρώ.

Τα έσοδα στο συγκεκριμένο κλάδο είναι πολλά περισσότερα, αν αναλογιστεί κανείς τις πωλήσεις σε χώρους εστίασης, αλλά και σε μικρότερα καταστήματα λιανικής πώλησης (mini market, αρτοποιεία κ.α.). Για το λόγο αυτό, αρκετές βιομηχανίες τροφίμων έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να διευρύνουν την προϊόντική τους βάση, εισχωρώντας στην αγορά των γαλακτοκομικών προϊόντων.

Η βιομηχανία γαλακτοκομικών προϊόντων αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους κλάδους της εγχώριας βιομηχανίας τροφίμων, καθώς περιλαμβάνει μερικές από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες ειδών διατροφής της χώρας. Μάλιστα, συνιστά έναν εξαιρετικά ανθεκτικό κλάδο, δεδομένου ότι τα γαλακτοκομικά προϊόντα εντάσσονται στα βασικά είδη διατροφής των Ελλήνων καταναλωτών. Επιπλέον, πολλές εταιρείες που ασχολούνται με την παραγωγή γαλακτοκομικών προϊόντων, επενδύουν συνεχώς στην αναβάθμιση του παραγωγικού τους εξοπλισμού, αλλά και στη δημιουργία νέων προϊόντων, προκειμένου να ανταποκριθούν στις εκάστοτε καταναλωτικές ανάγκες.

Στη μελέτη της IBHS αναλύονται οι οικονομικές καταστάσεις 99 επιχειρήσεων παραγωγής γαλακτοκομικών προϊόντων. Όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα, ο κύκλος εργασιών το 2017 αυξήθηκε κατά 4,6% στα 2,04 δισ. ευρώ από 1,95 δισ. ευρώ 2016. Τα ΚΠΤΦΑ αυξήθηκαν σημαντικά κατά 34,7% στα 175,88 εκατ. ευρώ από 130,61 εκατ. ευρώ το 2016. Τα ΚΠΦ σημείωσαν μεγαλύτερη άνοδο κατά 59%, αγγίζοντας τα 110,14 εκατ. ευρώ, από 69,25 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος. Τα περιθώρια EBITDA και EBT διαμορφώθηκαν στο 6,8% και 2,5% αντίστοιχα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Προς παράταση δεσμεύσεων για το γάλα σε ΔΕΛΤΑ-ΜΕΒΓΑΛ

Τάξη στην αγορά νωπού αγελαδινού γάλακτος και ασπίδα προστασίας στους παραγωγούς καλείται να βάλει η Επιτροπή Ανταγωνισμού αξιολογώντας την αποτελεσματικότητα της δέσμευσης για την ελάχιστη εγγυημένη τιμή παραγωγού.
Skrekas-Kostas
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πρόστιμο 561.000 ευρώ στη FrieslandCampina για το βρεφικό γάλα

Μετά από τους σχετικούς ελέγχους σε πλήθος κωδικών, διαπιστώθηκε ότι η εταιρεία σε εννέα (9) από αυτούς, μεταξύ αυτών και κωδικοί που αντιστοιχούν σε προϊόντα βρεφικού γάλακτος πέτυχε μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους.