Η πανδημία και οι έκτακτες συνθήκες που δημιούργησε επηρέασαν σε μεγάλο βαθμό τον τρόπο που λειτουργούν οι εταιρείες σήμερα ενθαρρύνοντας νέους τρόπους εργασίας. Η τηλεργασία αποδείχθηκε κομβική κατά την περίοδο της πανδημίας, ωστόσο οι εργαζόμενοι δεν μοιάζουν να την προτιμούν ως την ιδανική λύση και προκρίνουν ένα υβριδικό μοντέλο εργασίας που θα στηρίζεται τόσο στη φυσική παρουσία στο γραφείο όσο και την ευελιξία που προσφέρει η τεχνολογία.
Σε έρευνα που πραγματοποίησε η Blueground στην Ελλάδα, οι περισσότεροι εκ των ερωτηθέντων απάντησαν πως ιδανικότερο θεωρούν το υβριδικό μοντέλο εργασίας (συνδυασμό τηλεργασίας και εργασίας από το γραφείο), καθώς τους προσφέρει ευελιξία και παράλληλα τους βοηθά να διατηρούν στενή επαφή με τους συνεργάτες τους.
Συγκεκριμένα, το 70% των εργαζομένων βρίσκει την ύπαρξη ευελιξίας πολύ σημαντική, σε σχέση με άλλα εργασιακά προνόμια, με το 46% των ερωτηθέντων να ακολουθεί ήδη υβριδικό μοντέλο και το 64% να θεωρεί πως αυτό θα είναι και το μοντέλο που θα ακολουθήσουν και μετά το τέλος της πανδημίας.
Επίσης, σχεδόν 8 στους 10 δηλώνουν πως σε επόμενη επαγγελματική ευκαιρία θα προτιμούσαν το υβριδικό μοντέλο εργασίας, εκ των οποίων το 42% θα έβρισκε ιδανική τη δυνατότητα παρουσίας στο γραφείο για πάνω από το 50% του συνολικού χρόνου εργασίας εβδομαδιαίως.
Επιπλέον, το 87% των ερωτηθέντων θεωρεί την επαγγελματική εμπειρία στο εξωτερικό πολύ σημαντική, με το 77% να δηλώνει πρόθυμο να μετακομίσει σε άλλη χώρα για επαγγελματικό λόγο, εκ των οποίων το 55% και για μεγάλο χρονικό διάστημα (πάνω από χρόνο).
Τον περασμένο μήνα, εξάλλου, μελέτη της Accenture έδειξε πως το 40% των εργαζομένων αισθάνεται ότι μπορεί να είναι παραγωγικό και υγιές δουλεύοντας από οπουδήποτε - είτε εξ αποστάσεως, είτε από το γραφείο ή συνδυάζοντας και τα δύο – καθώς το υβριδικό μοντέλο εργασίας εξελίσσεται.
Ωστόσο, πρόκληση αποτελεί η εύρεση ενός υβριδικού μοντέλου εργασίας κατάλληλου για όλες τις γενιές, καθώς το 74% των Gen Zers επιθυμεί να δουλεύει περισσότερο με συναδέλφους δια ζώσης, ποσοστό υψηλότερο σε σχέση με τους Gen Xers (66%) και τους Baby Boomers (68%).
Αξίζει να σημειωθεί πως οι προσπάθειες των εταιρειών για την οικοδόμηση ενός ανθεκτικού ανθρώπινου δυναμικού, το οποίο είναι παραγωγικό και υγιές δουλεύοντας από οπουδήποτε, μεταφράζονται και σε σημαντικά οικονομικά οφέλη: Το 63% των εταιρειών με υψηλή αύξηση εσόδων έχει ήδη ενεργοποιήσει μοντέλα παραγωγικότητας και εργασίας από οπουδήποτε για τους ανθρώπους τους, οι οποίοι έχουν την επιλογή να εργάζονται εξ αποστάσεως ή από το γραφείο. Στον αντίποδα, το 69% των εταιρειών με αρνητική ή μηδενική ανάπτυξη εξακολουθεί να επικεντρώνεται στην τοποθεσία που οι άνθρωποι θα εργαστούν, προωθώντας αποκλειστικά είτε την εργασία από το σπίτι είτε από το γραφείο.