ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
alkool-pota-alcohol
Φώτο: Shutterstock

Στα πρόθυρα κατάρρευση οι εταιρείες αλκοολούχων ποτών λόγω πανδημίας

Με βάση μάλιστα πρόβλεψη του ΙΟΒΕ ο αντίκτυπος της πανδημίας στον κλάδο των αλκοολούχων ποτών αναμένεται να προκαλέσει μείωση της συνεισφοράς του στο ΑΕΠ κατά 1 δισ. ευρώ.

Μακρύς είναι ο δρόμος για την αναπλήρωση των απωλειών στον κλάδο των αλκοολούχων ποτών από την πανδημία του κορονοϊού. Όπως εξηγεί μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Σοφίκα Παπανικολάου, Γενική Διευθύντρια της ΕΝΕΑΠ (Ένωση Επιχειρήσεων Αλκοολούχων Ποτών) «οι επιχειρήσεις του κλάδου βρίσκονται σήμερα σε ιδιαίτερα δυσχερή θέση - αν όχι αδιέξοδο - καθώς προσπαθούν να επιβιώσουν και να ανασυνταχθούν μέσα σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες αγοράς και με αδυναμία πρόβλεψης ακόμη και για το άμεσο μέλλον». 

Αποκαλυπτικά για το μέγεθος των απωλειών είναι τα στοιχεία της ΕΝΕΑΠ. Συγκεκριμένα, στο κανάλι του χονδρεμπορίου - το οποίο αποτελεί και τον κύριο προμηθευτή του καναλιού επιτόπιας κατανάλωσης - το 2020 καταγράφηκε πτώση πωλήσεων κατά -49%. Το πρώτο δίμηνο, η πτώση των πωλήσεων συνεχίστηκε με τον ίδιο ρυθμό (-52%) στο κανάλι του χονδρεμπορίου σε σχέση με το προηγούμενοέτος.

Για το σύνολο της εφετινής χρονιάς η κ. Παπανικολάου εκτιμά ότι «θα κριθεί ξεκάθαρα από τη συνολική απόδοση της οικονομίας, από τα κυβερνητικά μέτρα στήριξης της εστίασης και βεβαίως από την πορεία του τουρισμού στη χώρα» και συμπληρώνει: «Πάντως, η πληροφόρηση που λαμβάνουμε από την αγορά (εστίαση, τουρισμός) μέχρι τώρα δε μας δίνει μεγάλα περιθώρια αισιοδοξίας και για το 2021». Με βάση μάλιστα πρόβλεψη του ΙΟΒΕ (Ο κλάδος των αλκοολούχων ποτών στην Ελλάδα, Νοέμβριος 2020), ο αντίκτυπος της πανδημία ς στον κλάδο των αλκοολούχων ποτών αναμένεται να προκαλέσει μείωση της συνεισφοράς του στο ΑΕΠ κατά 1 δισ. ευρώ όπως επίσης και απώλειες σε κρατικά έσοδα από φορολογία της τάξης των 380 εκατ. 

Την ίδια ώρα, ισχυρό πλήγμα δέχεται ο κλάδος από την υψηλή φορολογία που πλήττει τις επιχειρήσεις του κλάδου. Όπως αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ.Παπανικολάου «η υψηλή φορολογία αποτελεί τροχοπέδη στην ανάπτυξη όχι μόνο των επιχειρήσεων αλκοολούχων ποτών, αλλά όλης της εφοδιαστικής τους αλυσίδας. Ειδικά όταν μιλάμε για το κανάλι HoReCa, που τόσο κομβικό ρόλο έχει στην εθνική οικονομία, καταλαβαίνουμε τη σημασία που έχει για τους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται σε αυτό να ανακουφιστούν από υπερβολικά φορολογικά βάρη» και προσθέτει: «θεωρούμε κρίσιμο να μειωθεί ο ΦΠΑ αλκοολούχων στην εστίαση, μέτρο που θα στηρίξει την επανεκκίνηση και την ανταγωνιστικότητα των συναφών επιχειρήσεων. Και, φυσικά, πάγια θέση μας είναι η προσαρμογή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης των αλκοολούχων ποτών στον μέσο όρο της ΕΕ, η οποία εκτός των υπόλοιπων οφελών που θα έχει, θα μειώσει και σημαντικά το κόστος πρώτων υλών στηρίζοντας την επανεκκίνηση και την κερδοφορία του κλάδου HoReCa, περιορίζοντας παράλληλα τα κίνητρα για λαθρεμπόριο».

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης της Σοφίκας Παπανικολάου, Γενικής Διευθύντριας της ΕΝΕΑΠ- Ένωση Επιχειρήσεων Αλκοολούχων Ποτών στη Μαρία Τσιβγέλη για το Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων. 

Ερ: Πώς διαμορφώθηκαν οι πωλήσεις των αλκοολούχων ποτών το 2020 (σε όλα τα κανάλια διανομής) λόγω της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων; Πώς κινήθηκε το εξάμηνο και ποια είναι η εκτίμησή σας για το 2021;

Απ: Τα αλκοολούχα ποτά ανήκουν στις κατηγορίες προϊόντων που υπέστησαν ισχυρό πλήγμα από τις επιπτώσεις της πανδημίας καθώς περισσότερο από το 60% του συνολικού όγκου πωλήσεών τους διακινείται από τα σημεία επιτόπιας κατανάλωσης (μπαρ, καφέ μπαρ, εστιατόρια, ξενοδοχεία κ.α.). Το παρατεταμένο διάστημα των περιορισμών στη λειτουργία αυτών των σημείων σε συνδυασμό με την καθίζηση του τουρισμού οδήγησαν αντίστοιχα σε κατάρρευση τις πωλήσεις των αλκοολούχων ποτών το 2020. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα συγκεντρωτικά στοιχεία πωλήσεων της Ένωσης Επιχειρήσεων Αλκοολούχων Ποτών (ΕΝΕΑΠ), που περιλαμβάνει τις μεγαλύτερες εταιρείες εισαγωγής και διακίνησης αλκοολούχων ποτών σε ποσοστό 80% στη χώρα, στο κανάλι του χονδρεμπορίου - το οποίο αποτελεί και τον κύριο προμηθευτή του καναλιού επιτόπιας κατανάλωσης - το 2020 καταγράφηκε πτώση πωλήσεων κατά -49%.Ταυτόχρονα, οι πωλήσεις στο κανάλι της λιανικής πώλησης (super markets) παρέμειναν σταθερές σε σχέση με το 2019.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κλάδος αλκοολούχων ποτών είχε ήδη συρρικνωθεί στο ήμισυ των συνολικών πωλήσεών του κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης που προηγήθηκε, παρουσιάζοντας σημεία ανάκαμψης από το 2018 και μετά. Μία ανάκαμψη ωστόσο που ανακόπηκε απότομα εξαιτίας των επιπτώσεων της πανδημίας COVID19.  Ως αποτέλεσμα, οι επιχειρήσεις του κλάδου βρίσκονται σήμερα σε ιδιαίτερα δυσχερή θέση - αν όχι αδιέξοδο - καθώς προσπαθούν να επιβιώσουν και να ανασυνταχθούν μέσα σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες αγοράς και με αδυναμία πρόβλεψης ακόμη και για το άμεσο μέλλον. 

Αυτό μας φέρνει και στο 2021 οπότε σε ό,τι αφορά το 1οδίμηνο, η πτώση των πωλήσεών μας συνεχίστηκε με τον ίδιο ρυθμό (-52%) στο κανάλι του χονδρεμπορίου σε σχέση με το προηγούμενο έτος, καθώς το αντίστοιχο δίμηνο του 2020 τα σημεία επιτόπιας κατανάλωσης παρέμεναν ανοικτά. Ωστόσο, στη συνέχεια είδαμε μία σημαντική ώθηση στις πωλήσεις η οποία όμως προέκυψε λόγω της ανάγκης της αγοράς για ανατροφοδότηση μετά από μια μακρά περίοδο κατά την οποία τα σημεία επιτόπιας κατανάλωσης παρέμεναν κλειστά. Επομένως το φαινόμενο αξιολογείται ως πρόσκαιρο και σε καμία περίπτωση δεν προδιαγράφει την εξέλιξη της χρονιάς, η οποία θα κριθεί ξεκάθαρα από τη συνολική απόδοση της οικονομίας, από τα κυβερνητικά μέτρα στήριξης της εστίασης και βεβαίως από την πορεία του τουρισμού στη χώρα. Πάντως, η πληροφόρηση που λαμβάνουμε από την αγορά (εστίαση, τουρισμός) μέχρι τώρα δε μας δίνει μεγάλα περιθώρια αισιοδοξίας και για το 2021.

Με βάση μάλιστα πρόβλεψη του ΙΟΒΕ (Ο κλάδος των αλκοολούχων ποτών στην Ελλάδα, Νοέμβριος 2020), ο αντίκτυπος της πανδημίας στον κλάδο των αλκοολούχων ποτών αναμένεται να προκαλέσει μείωση της συνεισφοράς του στο ΑΕΠ κατά 1 δισ. ευρώ όπως επίσης και απώλειες σε κρατικά έσοδα από φορολογία της τάξης των 380 εκατ. ευρώ.
 
Ερ:  Πώς κρίνετε τα μέτρα που έλαβε η κυβέρνηση προς την κατεύθυνση ενίσχυσης των επιχειρήσεων του κλάδου που επλήγησαν; Θεωρείτε ότι κινήθηκαν προς την σωστή κατεύθυνση για την δυναμική και ασφαλή επανεκκίνηση του κλάδου;

Απ: Τα σημεία επιτόπιας κατανάλωσης συγκαταλέγονται στις επιχειρήσεις που επλήγησαν βαρύτερα από την πανδημία. Οι επιχειρήσεις του κλάδου της εστίασης και ευρύτερα της φιλοξενίας - που για τα αλκοολούχα ποτά αποτελούν εξαιρετικά σημαντικό κρίκο της εφοδιαστικής αλυσίδας - έχουν δείξει όλο αυτό το διάστημα υποδειγματική συνέπεια στην προσπάθεια εφαρμογής των μέτρων υγειονομικής προστασίας που ορθώς επιβλήθηκαν για την προφύλαξη της δημόσιας υγείας και την ανάσχεση της μετάδοσης του ιού. Οι οικονομικές ενέσεις που έλαβαν από την Πολιτεία ήταν απολύτως αναγκαίες και απαραίτητη προϋπόθεση για να μπορέσουν να ανοίξουν ξανά και να υποδεχτούν πελάτες από την Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό, να συνεχίσουν να προσφέρουν εργασία αλλά και προστιθέμενη αξία στο τουριστικό προϊόν της χώρας.

Ωστόσο, θεωρούμε ότι η λήψη αποφάσεων και ο αναπτυξιακός σχεδιασμός που θα διασφαλίσει τη βιωσιμότητα όχι μόνο κατά την επανεκκίνηση αλλά και σε βάθος χρόνου είναι αναγκαίο να συμπεριλαμβάνουν και τη φωνή όλης της αλυσίδας αξίας του καναλιού HoReCa. Έτσι, και καθώς πιστεύουμε ότι ο μόνος δρόμος με προοπτική περνά μέσα από τη συνεννόηση και τη συνεργασία, θεωρούμε απαραίτητο η κυβέρνηση να συμπεριλάβει στο τραπέζι του διαλόγου και τις επιχειρήσεις, τους εργαζόμενους και τους φορείς που δραστηριοποιούνται στον κλάδο. Είναι αυτοί, άλλωστε, που έχουν τη γνώση, την εμπειρία και - όπως έμπρακτα έχουν αποδείξει - την υπευθυνότητα να μιλήσουν για τις ανάγκες τους, την εφαρμοσιμότητα των μέτρων και την προοπτική του κλάδου, ενώ παραμένουν αφοσιωμένοι στην ποιότητα και την ασφάλεια των υπηρεσιών που προσφέρουν. 

Στο πλαίσιο αυτό, έχουμε καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις στους αρμόδιους Κυβερνητικούς φορείς με στόχο την ταχύτερη ανάκαμψη και μακροπρόθεσμη βιώσιμη και υγιή ανάπτυξη της νόμιμης επιχειρηματικότητας και τη στήριξη των εργαζομένων.

Ερ: Ποια είναι η θέση της Ένωσης Επιχειρήσεων Αλκοολούχων Ποτών τόσο για την υψηλή φορολογία των αλκοολούχων ποτών όσο και για το λαθρεμπόριο που πλήττουν τις επιχειρήσεις του κλάδου; Ποιες παρεμβάσεις κρίνονται απαραίτητες από την πλευρά της κυβέρνησης;

Απ: Η Ελλάδα συγκαταλέγεται στις χώρες της ΕΕ με τον υψηλότερο Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης. Παρ' ότι ο ΕΦΚ εμφανίζεται ως ένα φορολογικό μέτρο για την προστασία της δημόσιας υγείας, είναι γεγονός ότι μέχρι σήμερα έχει εισπρακτικό χαρακτήρα. Ωστόσο τα στοιχεία μας δείχνουν ότι ο τόσο υψηλός ΕΦΚ αποτυγχάνει και στις δύο αποστολές του: Τόσο σε αυτήν που αφορά την ενίσχυση των δημοσίων εσόδων όσο και αναφορικά με τη δημόσια υγεία. Ένας από τους πλέον σημαντικούς παράγοντες που συμβάλλουν σε αυτήν την αποτυχία είναι, φυσικά, το λαθρεμπόριο, το οποίο ενδυναμώνεται - ή για την ακρίβεια πριμοδοτείται - από την υψηλή φορολογία.

Το παράνομο εμπόριο αλκοολούχων ποτών στη χώρα μας αναφέρεται κυρίως σε εισαγωγές αυθεντικών προϊόντων από τις γειτονικές χώρες χωρίς την καταβολή του αναλογούντος ΕΦΚ ενώ βέβαια κατ' επέκταση μεγάλο μέρος αυτών των ποσοτήτων διακινούνται διαφεύγοντας και του ΦΠΑ. Αυτό θα συνεχίσει να συμβαίνει όσο η χώρα μας επιβαρύνει τα προϊόντα με ειδικό φόρο έως και 4,5 φορές υψηλότερο από τα γειτονικά κράτη και όσο το μερίδιο της φορολογίας επί των αλκοολούχων ποτών ξεπερνά το 55% της τιμής τους. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του ΙΟΒΕ, το κράτος το 2019 εισέπραξε 291 εκατ. ευρώ από τον ΕΦΚ αλκοολούχων ποτών, ωστόσο οι υπολογιζόμενες απώλειες από το παράνομο εμπόριο ανέρχονται σε 31 εκατ. ευρώ ετησίως μόνον από τα αλκοολούχα ποτά εκτός από τα χύμα αποστάγματα διήμερων παραγωγών (τσίπουρο/τσικουδιά)  όπου το πρόβλημα είναι οξύτερο. Παράλληλα, υπάρχουν ακόμη σημαντικότερες απώλειες από τον ΦΠΑ καθώς σύμφωνα με την εμπειρία του κλάδου η κύρια ποσότητα των παρανόμως διακινούμενων ποτών διοχετεύεται στην επιτόπια αγορά, και εκτιμάται πως οι απώλειες ΦΠΑ κυμαίνονται από 28 έως 45 εκατ. ευρώ ετησίως. 

Επιπλέον, δεν πρέπει να αγνοούμε ότι το κόστος των πρώτων υλών για τα σημεία επιτόπιας κατανάλωσης - και ειδικότερα για τα 35 χιλιάδες και πλέον σημεία που εμπορεύονται κυρίως αλκοολούχα ποτά- αποτελεί εξαιρετικά σημαντικό μέρος των εξόδων μιας τέτοιας επιχείρησης. Συνεπώς, η υψηλή φορολογία αποτελεί τροχοπέδη στην ανάπτυξη όχι μόνο των επιχειρήσεων αλκοολούχων ποτών, αλλά όλης της εφοδιαστικής τους αλυσίδας. Ειδικά όταν μιλάμε για το κανάλι HoReCa, που τόσο κομβικό ρόλο έχει στην εθνική οικονομία, καταλαβαίνουμε τη σημασία που έχει για τους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται σε αυτό να ανακουφιστούν από υπερβολικά φορολογικά βάρη. 

Έτσι, οι επιχειρήσεις αλκοολούχων ποτών έχουμε συμφωνήσει και με όλη την αλυσίδα αξίας ένα σύνολο προσωρινών και μόνιμων θέσεων γύρω από τη φορολογία. Αρχικά, θεωρούμε κρίσιμο να μειωθεί ο ΦΠΑ αλκοολούχων στην εστίαση, μέτρο που θα στηρίξει την επανεκκίνηση και την ανταγωνιστικότητα των συναφών επιχειρήσεων. Και, φυσικά, πάγια θέση μας είναι η προσαρμογή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης των αλκοολούχων ποτών στον μέσο όρο της ΕΕ, η οποία εκτός των υπόλοιπων οφελών που θα έχει, θα μειώσει και σημαντικά το κόστος πρώτων υλών στηρίζοντας την επανεκκίνηση και την κερδοφορία του κλάδου HoReCa, περιορίζοντας παράλληλα τα κίνητρα για λαθρεμπόριο.

Μάλιστα, σε πρόσφατη ημερίδα που διοργάνωσε η Ελληνική Αστυνομία και το Συντονιστικό Επιχειρησιακό Κέντρο με τη συμμετοχή του κλάδου αλκοολούχων ποτών με θέμα: «Παράνομη διακίνηση & Διάθεση αλκοολούχων ποτών στην εσωτερική αγορά», το σύνολο των φορέων αναγνώρισαν το ρόλο της υψηλής φορολογίας στη διόγκωση του λαθρεμπορίου και συνέτειναν στο ότι αποτελεί ισχυρό κίνητρο λαθρεμπορικών πράξεων στον τομέα των αλκοολούχων ποτών.

Ερ: Η αναστολή λειτουργίας των καταστημάτων εστίασης είχε αυξήσει την κατανάλωση αλκοόλ στο σπίτι, σύμφωνα με έρευνες. Η τάση αυτή άλλαξε με το άνοιγμα της εστίασης, ωστόσο έχει επανέλθει στα προ πανδημίας επίπεδα;

Απ: Ως ΕΝΕΑΠ έχουμε μία συνεπή και διαχρονική δέσμευση και δράση σχετικά με το ζήτημα της υπεύθυνης κατανάλωσης. Είναι γεγονός πως δεν έχουμε λάβει γνώση σχετικά με την ύπαρξη εμπεριστατωμένης έρευνας αναφορικά με αλλαγές στις συνήθειες κατανάλωσης οινοπνευματωδών ποτών στη χώρα μας. Ίσως αναφέρεστε σε ευρωπαϊκές ή διεθνείς έρευνες. Πάντως όπως ανέφερα και προηγουμένως τη χρονιά που πέρασε οι πωλήσεις μέσω των super markets, τα οποία τροφοδοτούν τηνοικιακή κατανάλωση παρέμειναν σταθερές. Παράλληλα, παρακολουθούμε και την ειδησεογραφία αναφορικά με την ανάλυση των λυμάτων σύμφωνα με την οποία δεν αναφέρεται αύξηση στην κατανάλωση οινοπνευματωδών ποτών. 

Ερ:  Πρόσφατα ξεκινήσατε μια εκστρατεία σε σύμπραξη με τον ΣΕΑΟΠ και φορείς του τουρισμού και της εστίασης με το «σύνθημα» #EimasteEtoimoi, Κρατήστε μας Θέση! Τι σας ώθησε στη συγκεκριμένη κίνηση και ποιος είναι ο στόχος της πρωτοβουλίας;

Απ: O ευρύτερος τομέας HoReCa αποτελεί το σημαντικότερο κανάλι για τον κλάδο αλκοολούχων ποτών και συνεισφέρει περισσότερο από 60% των πωλήσεών του καθώς περισσότερες από 80 χιλιάδες επιχειρήσεις HORECA συμπεριλαμβάνουν το εμπόριο αλκοολούχων ποτών στη δραστηριότητά τους. Ως σημαντικός εταίρος της εφοδιαστικής αλυσίδας του κλάδου εστίασης και φιλοξενίας, ακούμε και στηρίζουμε με κάθε δυνατό τρόπο τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε αυτόν, συμβάλλοντας καθοριστικά στην εθνική οικονομία και την απασχόληση. 
Τον Μάιο του 2021, η Ένωση Επιχειρήσεων Αλκοολούχων Ποτών (ΕΝΕΑΠ) και ο Σύνδεσμος Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων Αλκοολούχων Ποτών (ΣΕΑΟΠ) δημιούργησαν και παρουσίασαν την καμπάνια «#EimasteEtoimoi, Κρατήστε μας Θέση!», την οποία  στηρίζουν η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων (ΠΟΞ), η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εστιατόρων & Συναφών Επαγγελμάτων (ΠΟΕΣΕ), η Ένωση BartendersΕλλάδος (Hellenic Bartenders Association - HBA), το σωματείο BARECA, ο θεσμός του Athens Bar Show, , καθώς και ηπρωτοβουλία FiloxeniaMoU του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΞΕΕ).

Η καμπάνια αποτελεί προέκταση της Ευρωπαϊκής εκστρατείας επικοινωνίας «#WeStandReady, Countus in!» του spiritsEurope, του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου των Παραγωγών Αλκοολούχων Ποτών. Σκοπός της πρωτοβουλίας είναι να προωθήσει τον διάλογο με την Πολιτεία και όλους τους αρμόδιους φορείς, για ένα βιώσιμο μέλλον στον πλέον δυναμικό και ζωτικό κλάδο της ελληνικής οικονομίας και έναν από τους πιο αγαπημένους της ελληνικής κοινωνίας - τον κλάδο της εστίασης και της φιλοξενίας. Ταυτόχρονα, η εκστρατεία επιδιώκει να δώσει «θέση» στο τραπέζι του διαλόγου σε κάθε επαγγελματία του κλάδου, μέσα από τις δράσεις της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Μαζί με τους συμμάχους μας σε αυτή την πρωτοβουλία, έχουμε δεσμευτεί να υποστηρίζουμε τη «διασκέδαση με ασφάλεια», με ειδικό σχεδιασμό για το ξεχωριστό περιβάλλον της φιλοξενίας. Επιζητούμε τον διάλογο με την Πολιτεία με θετική ατζέντα και προτάσεις που συνάδουν με τη φιλοσοφία του Σχεδίου Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητας (RRF). Συγκεκριμένα, όπως προανέφερα, έχουμε διαμορφώσει ένα σύνολο από βραχυπρόθεσμες και μόνιμες παρεμβάσεις που προωθούν την υγιή επιχειρηματικότητα στον κλάδο. Μεταξύ αυτών, τα κυριότερα είναι η μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση, η προσαρμογή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης των αλκοολούχων ποτών στον μέσο όρο της ΕΕ, η διατήρηση των προγραμμάτων στήριξης της απασχόλησης με μεσοπρόθεσμο ορίζοντα, ο σχεδιασμός χρηματοδοτικών προγραμμάτων ειδικά για τις ανάγκες του κλάδου φιλοξενίας και εστίασης, κ.ά.

Ερ:   Ποια είναι η συνολική επίπτωση του κλάδου στην εφοδιαστική αλυσίδα και πόσους εργαζόμενους απασχολεί;

Απ: Με βάση τα στοιχεία του ΙΟΒΕ για το 2019, η συνολική επίδραση της εφοδιαστικής αλυσίδας αλκοολούχων ποτών στην ελληνική οικονομία αποτυπώνεται σε 105.000 επιχειρήσεις οι οποίες πωλούν αλκοολούχα ποτά. Περισσότεροι από 66.000 εργαζόμενοι πλήρους 12μηνης απασχόλησης αναλογούν στην οικονομική δραστηριότητα που σχετίζεται με την εμπορία αλκοολούχων ποτών, εκ των οποίων οι 56.000 αναλογούν αποκλειστικά στο κανάλι HORECA. Η συνολική επίδραση του κλάδου αλκοολούχων ποτών στο ΑΕΠ της χώρας το 2019 ξεπέρασε τα 2,3 δισ. ευρώ, ενώ το κράτος εισέπραξε την ίδια χρονιά συνολικά 517 εκατ. ευρώ σε φόρους και εισφορές από την οικονομική δραστηριότητα που αφορά στην εμπορία αλκοολούχων ποτών. Ειδικότερα μέσω του καναλιού HoReCa, το εμπόριο αλκοολούχων ποτών συνέβαλε στο ΑΕΠ 1,9 δισ. ευρώ και στα κρατικά ταμεία  430 εκατ. ευρώ μέσω φόρων και εισφορών. Εδώ αξίζει να σημειώσουμε πως με τον όρο αλκοολούχα ποτά αναφερόμαστε στα ποτά με περιεκτικότητα σε αιθυλική αλκοόλη άνω του 15% (ούζο, τσίπουρο, ουίσκι, βότκα, τζιν κ.α.), ενώ η συνολικότερη κατηγορία προσδιορίζεται ως οινοπνευματώδη ποτά καθώς περιλαμβάνει το κρασί και την μπύρα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΙΟΒΕ: Σε αρνητικό πληθωρισμό τα τυποποιημένα τρόφιμα τον Μάιο

Η ελληνική βιομηχανία τροφίμων και ποτών αναδεικνύεται ως σημαντικός κλάδος για την ελληνική μεταποίηση και ευρύτερη οικονομία και κατέχει την πρώτη θέση σε αξία παραγωγής στη μεταποιητική βιομηχανία.
digital transformation-texnologia
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επιτάχυνση της ψηφιοποίησης για τις ελληνικές εταιρείες λόγω πανδημίας

Σε έρευνα της Παγκόσμιας Τράπεζας, η οποία παρουσιάστηκε από το ΙΟΒΕ, καταγράφεται σημαντική επίπτωση για τα οικονομικά μεγέθη των επιχειρήσεων αλλά και για την απασχόληση λόγω των προβλημάτων που δημιούργησε η πανδημία.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΙΟΒΕ: Η βιομηχανία έδειξε αντοχές στην κρίση

Μικρότερο είναι το αποτύπωμα της πανδημικής κρίσης στη μεταποίηση σε σύγκριση με τους υπολοίπους βασικούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας. Σε αυτό καταλήγει το ΙΟΒΕ θέτοντας και τις απαραίτητες παραμέτρους για επανεκκίνηση της οικονομίας.