ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φωτο: Shutterstock

Ανοίγουν το επόμενο καλοκαίρι οι τρεις νέοι σταθμοί μετρό στον Πειραιά

Ξεπερνιούναι οι καθυστέρησεις στο έργο και η κοινοπραξία υπό την ΑΒΑΞ προγραμματίζει την ολοκλήρωσή τους σε ένα χρόνο. Αναμένονται εξαγγελίες του Κ. Καραμανλή για τη «στοιχειωμένη» γραμμή του τραμ προς Φάληρο.

Για δεύτερη φορά μέσα σε λίγους μήνες, ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής επισκέπτεται σήμερα τα έργα του μετρό στο τμήμα Χαϊδάρι – Πειραιά της γραμμής 3, που κατά το παρελθόν είχαν παρουσιάσει σημαντική καθυστέρηση και, εκτός απροόπτου, θα παραδοθούν στα μέσα του 2022.

Στο μετρό, η κοινοπραξία υπό την ΑΒΑΞ προχωρά κανονικά τις εργασίες και προγραμματίζεται η ολοκλήρωση του έργου και η λειτουργία του μετρό το επόμενο καλοκαίρι. Τότε θα λειτουργήσουν και οι τρεις νέοι σταθμοί, «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο», οπότε και θα πραγματοποιούνται περίπου 50.000 πρόσθετες επιβιβάσεις ημερησίως συνολικά στο δίκτυο του μετρό. Παράλληλα θα μειωθούν κατά περίπου 52 τόνους ημερησίως οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) με αντίστοιχη μείωση περίπου 8.800 αυτοκινήτων που κυκλοφορούν ημερήσια στην πόλη.

Ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γ. Καραγιάννης είχε δηλώσει πριν από λίγες ημέρες πως «υπολογίζουμε ότι θα έχουμε περίπου 20 χιλιάδες αυτοκίνητα λιγότερα στους δρόμους της πόλης, γεγονός που θα αφήσει ένα θετικό αποτύπωμα και στο περιβάλλον. Επίσης ο Πειραιάς θα γίνει ένα ιδιαίτερα σημαντικό συγκοινωνιακό κέντρο για όλα τα μέσα μεταφοράς (πλοίο, μετρό, σύνδεση με αεροδρόμιο, τραμ, προαστιακός σιδηρόδρομος, λεωφορεία) και θα παρέχει πρόσθετες αναπτυξιακές δυνατότητες σε όλη την Αττική».

Ο κ. Καραμανλής αναμένεται σήμερα να ανακοινώσει τα νεότερα για το πότε επιτέλους θα λειτουργήσει η γραμμή του τραμ στο τμήμα μετά το Φάληρο, που έχει κατασκευαστεί αλλά παραμένει ανενεργή με διάφορες αφορμές.

Επιπλέον, αναμένεται να επαναλάβει πως θα προχωρήσει το έργο των 130 εκατ. ευρώ για την υπογειοποίηση του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου στο τμήμα Νέο Φάληρο – Πειραιάς, με την προσθήκη ενός νέου σταθμού στα Καμίνια. Πρόκειται για σχέδιο που ανακοινώνεται επί χρόνια χωρίς να προχωράει, αλλά τώρα υπάρχει πίεση για την προώθησή του, αφού μπορεί να συνδεθεί με ευρύτερα σχέδια αναπλάσεων στην περιοχή.

Για το τραμ, στο υπουργείο Υποδομών υποστηρίζουν πως το φυσικό αντικείμενο του έργου έχει ολοκληρωθεί και είναι έτοιμο να παραδοθεί σε πιλοτική εμπορική λειτουργία. Πρώτα, όμως, η Τροχαία Πειραιά πρέπει επιτρέψει τη διέλευση στη δεξιά λωρίδα της οδού Ομηρίδου Σκυλίτση, στο διατηρητέο κτίριο που είχε πάρει φωτιά προ μηνών.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι συμμαχίες κατασκευαστικών με funds για τη μεγάλη «μάχη» της Αττική Οδού

Έντονο ενδιαφέρον για τη σύμβαση παραχώρησης που αναμένεται να φέρει στο κράτος έσοδα 2,5 με 3 δισ. ευρώ. Πώς διαμορφώνονται τα σχήματα ελληνικών και ξένων εταιρειών που θα μπουν στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αττική Οδός: Το επιχειρηματικό παρασκήνιο πίσω από τις εικόνες χάους

Η διοίκηση του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ δεν έχει προλάβει να διαχειριστεί την απώλεια στελεχών που δημιούργησε η κόντρα με την πλευρά Καλλιτσάντση, αλλά και η προηγούμενη διαμάχη της τελευταίας με την πλευρά Μπόμπολα – Κούτρα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Υπογραφές για τη γραμμή 4 του μετρό, ποια έργα παίρνουν σειρά

Τελειώνει η πολύχρονη περιπέτεια με τη σύμβαση του 1,5 δισ. ευρώ, ποιες είναι οι πρώτες εργασίες που θα γίνουν. Προωθούνται διαγωνισμοί για έργα του προαστιακού σιδηροδρόμου, το 2022 για τη γραμμή 2 του μετρό.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αναπτύσσουν ταχύτητα τα μεγάλα έργα επέκτασης μετρό και προαστιακού

Έτοιμη η σύμβαση για το τμήμα Άλσος Βεΐκου – Γουδή της νέας γραμμής 4 του μετρό, προκηρύσσεται διαγωνισμός για το τμήμα της γραμμής 2 προς το Ίλιο. Τρεις διαγωνισμοί για τον προαστιακό.