Για δεύτερη φορά μέσα σε λίγους μήνες, ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής επισκέπτεται σήμερα τα έργα του μετρό στο τμήμα Χαϊδάρι – Πειραιά της γραμμής 3, που κατά το παρελθόν είχαν παρουσιάσει σημαντική καθυστέρηση και, εκτός απροόπτου, θα παραδοθούν στα μέσα του 2022.
Στο μετρό, η κοινοπραξία υπό την ΑΒΑΞ προχωρά κανονικά τις εργασίες και προγραμματίζεται η ολοκλήρωση του έργου και η λειτουργία του μετρό το επόμενο καλοκαίρι. Τότε θα λειτουργήσουν και οι τρεις νέοι σταθμοί, «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο», οπότε και θα πραγματοποιούνται περίπου 50.000 πρόσθετες επιβιβάσεις ημερησίως συνολικά στο δίκτυο του μετρό. Παράλληλα θα μειωθούν κατά περίπου 52 τόνους ημερησίως οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) με αντίστοιχη μείωση περίπου 8.800 αυτοκινήτων που κυκλοφορούν ημερήσια στην πόλη.
Ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γ. Καραγιάννης είχε δηλώσει πριν από λίγες ημέρες πως «υπολογίζουμε ότι θα έχουμε περίπου 20 χιλιάδες αυτοκίνητα λιγότερα στους δρόμους της πόλης, γεγονός που θα αφήσει ένα θετικό αποτύπωμα και στο περιβάλλον. Επίσης ο Πειραιάς θα γίνει ένα ιδιαίτερα σημαντικό συγκοινωνιακό κέντρο για όλα τα μέσα μεταφοράς (πλοίο, μετρό, σύνδεση με αεροδρόμιο, τραμ, προαστιακός σιδηρόδρομος, λεωφορεία) και θα παρέχει πρόσθετες αναπτυξιακές δυνατότητες σε όλη την Αττική».
Ο κ. Καραμανλής αναμένεται σήμερα να ανακοινώσει τα νεότερα για το πότε επιτέλους θα λειτουργήσει η γραμμή του τραμ στο τμήμα μετά το Φάληρο, που έχει κατασκευαστεί αλλά παραμένει ανενεργή με διάφορες αφορμές.
Επιπλέον, αναμένεται να επαναλάβει πως θα προχωρήσει το έργο των 130 εκατ. ευρώ για την υπογειοποίηση του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου στο τμήμα Νέο Φάληρο – Πειραιάς, με την προσθήκη ενός νέου σταθμού στα Καμίνια. Πρόκειται για σχέδιο που ανακοινώνεται επί χρόνια χωρίς να προχωράει, αλλά τώρα υπάρχει πίεση για την προώθησή του, αφού μπορεί να συνδεθεί με ευρύτερα σχέδια αναπλάσεων στην περιοχή.
Για το τραμ, στο υπουργείο Υποδομών υποστηρίζουν πως το φυσικό αντικείμενο του έργου έχει ολοκληρωθεί και είναι έτοιμο να παραδοθεί σε πιλοτική εμπορική λειτουργία. Πρώτα, όμως, η Τροχαία Πειραιά πρέπει επιτρέψει τη διέλευση στη δεξιά λωρίδα της οδού Ομηρίδου Σκυλίτση, στο διατηρητέο κτίριο που είχε πάρει φωτιά προ μηνών.