ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φωτο: Shutterstock

Μαίνεται ο «εμφύλιος» του υπ. Υποδομών με το ΤΑΙΠΕΔ για την Αττική Οδό

«Σέρνονται» οι διαδικασίες την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης και τα μεγάλα έργα επεκτάσεων, καθώς στην κυβέρνηση δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμη αν έχει τον τελευταίο λόγο το ΤΑΙΠΕΔ ή το υπουργείο Υποδομών.

Η νέα διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ θα αναλάβει να βγάλει το φίδι από την τρύπα για την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού καθώς και για τις επεκτάσεις του οδικού άξονα. Προς το παρόν, οι διαδικασίες καθυστερούν, καθώς βρίσκεται σε εξέλιξη σκληρή κόντρα μεταξύ του υπουργείου Υποδομών και του ΤΑΙΠΕΔ που έχει αναλάβει να σχεδιάσει το νέο διαγωνισμό για την παραχώρηση του οδικού άξονα, αφού η σημερινή σύμβαση λήγει τον Οκτώβριο του 2024.

Η νέα σύμβαση παραχώρησης έχει συμπεριληφθεί στα προς αξιοποίηση περιουσιακά στοιχεία του ΤΑΙΠΕΔ, όπως αναφέρονται στο τελευταίο σχέδιο αξιοποίησης περιουσιακών στοιχείων (Asset Development Plan - ADP). Όμως, τόσο για την επιλογή των συμβούλων, όσο και για τον σχεδιασμό του νέου διαγωνισμού υπάρχουν πολύμηνες καθυστερήσεις, με αποτέλεσμα αρκετοί να θεωρούν πως θα επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες που φέρνουν το υπουργείο Υποδομών να επιδιώκει να αναλάβει αυτό τόσο τους διαγωνισμούς για τις επεκτάσεις, όσο και το διαγωνισμό για την κύρια σύμβαση παραχώρησης, δηλαδή του βασικού άξονα.

 Ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής έχει ανακοινώσει πως θα δημοπρατήσει ως ξεχωριστό δημόσιο έργο την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης μέχρι τον κόμβο Καλυφτάκη της Εθνικής Οδού. Πρόκειται για μία από τις σημαντικότερες επεκτάσεις της Αττικής Οδού, καθώς θα περιορίσει τον κυκλοφοριακό φόρτο στο τμήμα μεταξύ της Λεωφόρου Κηφισίας και της Εθνικής Οδού. Στο υπουργείο, αν και εκκρεμούν ορισμένες μελέτες, θεωρούν πως ο διαγωνισμός για το έργο των 3,8 χιλιομέτρων και των 300 εκατ. ευρώ μπορεί να προκηρυχθεί φέτος.

Στην αγορά κατασκευών αναρωτιούνται αν υπάρχει τελικά ενιαίος σχεδιασμός για τις επεκτάσεις και αν θα δοθούν κάποιες από αυτές μαζί με τη νέα σύμβαση της Αττικής Οδού, ώστε να προχωρήσει επιτέλους κάποιο από τα κρίσιμα έργα στο Λεκανοπέδιο. Τα τελευταία είκοσι χρόνια προκηρύχθηκαν δύο φορές, χωρίς σοβαρές μελέτες, οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, αλλά και τις δύο φορές οι διαγωνισμοί ακυρώθηκαν.

Κρίσιμα έργα θεωρούνται η επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού μέχρι την Λεωφόρο Βουλιαγμένης αλλά και η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης. Ο κ. Καραμανλής είχε επίσης ανακοινώσει πως η επέκταση μέχρι την Βουλιαγμένης θα γίνει ως ξεχωριστό δημόσιο έργο, αλλά στη συνέχεια οι εξαγγελίες ξεχάστηκαν.

Ο χρόνος για την προετοιμασία της νέας σύμβασης αρχίζει να πιέζει, με δεδομένο πως θα απαιτηθούν αρκετοί μήνες για την επιλογή των υποψηφίων και για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού. Για να προχωρήσει, όμως, πρέπει πρώτα να αποφασίσουν στην κυβέρνηση ποιος έχει πραγματικά τον τελευταίο λόγο. Το ΤΑΙΠΕΔ ή το υπουργείο Υποδομών.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γιατί βγαίνει προς πώληση η Αττική Οδός χωρίς τις τρεις επεκτάσεις

«Κλείδωσε» η απόφαση της κυβέρνησης να μην περιληφθούν στη σύμβαση παραχώρησης που θα βγει σε διαγωνισμό από το ΤΑΙΠΕΔ οι υποχρεώσεις κατασκευής επεκτάσεων σε Λαύριο, Ραφήνα, Λ. Βουλιαγμένης. Στόχος το υψηλό τίμημα, ακόμη και 2 δισ. ευρώ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι συμμαχίες κατασκευαστικών με funds για τη μεγάλη «μάχη» της Αττική Οδού

Έντονο ενδιαφέρον για τη σύμβαση παραχώρησης που αναμένεται να φέρει στο κράτος έσοδα 2,5 με 3 δισ. ευρώ. Πώς διαμορφώνονται τα σχήματα ελληνικών και ξένων εταιρειών που θα μπουν στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ.
Attiki Odos
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επεκτάσεις Αττικής Οδού: Στο τραπέζι και η σήραγγα Αργυρούπολης

Η Lamda Development συμφώνησε με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να χρηματοδοτήσει τις μελέτες για την οδική σύνδεση του Ελληνικού με την Αττική Οδό και το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Θέμα λίγων μηνών ο διαγωνισμός για την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης

Το αργότερο στις αρχές του 2022 προκηρύσσεται ο διαγωνισμός για την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, η οποία διαχωρίζεται από τις υπόλοιπες επεκτάσεις της Αττικής Οδού. Θολό τοπίο για τη χρηματοδότηση.