ΓΔ: 2024.44 0.44% Τζίρος: 200.05 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Φωτο: Shutterstock

Μέτρα στήριξης της ναυτιλίας προωθεί το υπουργείο Ναυτιλίας

Στον πυρήνα των νέων μέτρων η άρση αντικινήτρων και ο εξορθολογισμός διαδικασιών που σχετίζονται με την επιλογή της ελληνικής σημαίας.

Δέσμη νέων μέτρων που έχουν ως στόχο τους τόσο την ανάσχεση της διαρροής των πλοίων από το Εθνικό Νηολόγιο προς νηολόγια εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, όσο και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ποντοπόρου ναυτιλίας προωθεί το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Σκοπός, αφενός η ενδυνάμωση του οικονομικού οφέλους και του κοινωνικού μερίσματος για τη χώρα και την ελληνική κοινωνία και αφετέρου η ενίσχυση της απασχόλησης των Ελλήνων ναυτικών, επισημαίνει το υπουργείο στην ανακοίνωσή του, αναφέροντας ότι «δεκατέσσερα ολόκληρα χρόνια μετά την προηγούμενη νομοθετική ρύθμιση, με τεράστιες και συνεχείς αλλαγές στις διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές, η κυβέρνηση, συνεπής στις δεσμεύσεις της, προχωρά στον απαραίτητο εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας της ελληνικής ναυτιλίας».

Τα νέα μέτρα, στον πυρήνα των οποίων βρίσκεται η άρση αντικινήτρων και ο εξορθολογισμός διαδικασιών που σχετίζονται με την επιλογή της ελληνικής σημαίας, θα ενσωματωθούν στο υφιστάμενο σταθερό και συνταγματικά κατοχυρωμένο θεσμικό πλαίσιο νηολόγησης ποντοπόρων πλοίων. Τα μέτρα παρέχουν μεγαλύτερη ευελιξία στους όρους απασχόλησης πληρωμάτων, αντανακλούν βέλτιστες διεθνείς πρακτικές στο καθεστώς φορολογίας αλλοδαπών πληρωμάτων και προάγουν τη ναυτική εκπαίδευση.

Όπως τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης: «Μολονότι η ελληνική πλοιοκτησία διατηρεί την παγκόσμια πρωτοκαθεδρία της, σήμερα μόνο το 16,7% της ελληνόκτητης χωρητικότητας φέρει την ελληνική σημαία. Αυτό έχει δυσμενείς συνέπειες τόσο για την εικόνα της χώρας, όσο και για τη ναυτική απασχόληση και ναυτιλιακή τεχνογνωσία.

Η δέσμη μέτρων που ανακοινώνουμε σήμερα», επεσήμανε, «στοχεύει στην αντιστροφή της εικόνας αυτής. Θέτουμε νέες βάσεις ανάπτυξης της ναυτιλίας μας, που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες συνθήκες. Θέλω στο σημείο αυτό να ευχαριστήσω την ηγεσία των Υπουργείων Οικονομικών και Ανάπτυξης και Επενδύσεων, καθώς και τη Διοίκηση του Ν.Α.Τ. για την εποικοδομητική συνεργασία.

Οι πρώτες αντιδράσεις των κοινωνικών εταίρων στα μέτρα ανταγωνιστικότητας ήταν ιδιαίτερα θετικές. Επιδίωξή μας είναι να δώσουμε νέα πνοή στο ελληνικό νηολόγιο, με την εγγραφή νέων ελληνόκτητων ποντοπόρων πλοίων, ώστε να ανακόψουμε μια πτωτική πορεία πάνω από 30 ετών. Σήμερα πάνω από 4.000 ελληνόκτητα πλοία φέρουν σημαία άλλη από την ελληνική.

Θέλουμε να περάσουμε στους Έλληνες πλοιοκτήτες ένα ισχυρό μήνυμα ότι η ελληνική κυβέρνηση είναι κοντά τους, ακούει τις ανάγκες τους και ότι η γαλανόλευκη, με τα ποιοτικά χαρακτηριστικά και την ευελιξία που παρέχει μέσα από τα νέα μέτρα, αποτελεί την πιο αξιόπιστη επιλογή. Προσδοκούμε στην θετική ανταπόκριση της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας, πλοιοκτησίας και ναυτεργασίας, ώστε σε μία εποχή προκλήσεων να επιτευχθεί και αυτός ο εθνικός στόχος», κατέληξε ο κ. Πλακιωτάκης.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Βασίλης Κικίλιας Βουλή
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κικίλιας: Ενίσχυση συνεργασίας Ελλάδας–Αιγύπτου σε ναυτιλία και ενέργεια

Σε θετικό κλίμα η συνάντηση του Βασίλη Κικίλια με τον Αιγύπτιο Υπουργό Πετρελαίου Karim Badawi στο Κάιρο, με επίκεντρο τη συνεργασία Ελλάδας–Αιγύπτου σε ναυτιλία και ενεργειακά έργα.
Παράκτιο πλοίο ΛΣ 910
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σειρά περιστατικών και διακομιδών κατέγραψε το Λιμενικό σε όλη τη χώρα

Θάνατος 86χρονου στη Ρόδο, μηχανικές βλάβες πλοίων σε Χίο και Καβάλα, διασώσεις σε Χαλκίδα και Σκιάθο, καθώς και έξι διακομιδές ασθενών, περιλαμβάνονται στα περιστατικά του τελευταίου 24ώρου.
Ρυμουλκό στο λιμάνι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Συλλήψεις διακινητών στη Γαύδο και επιχειρήσεις του Λιμενικού σε όλη τη χώρα

Δύο 18χρονοι συνελήφθησαν στη Γαύδο για διακίνηση 143 αλλοδαπών, ενώ το Λιμενικό πραγματοποίησε διασώσεις σε Οινουσσές και Σύβοτα και μετέφερε ασθενείς από νησιά σε νοσοκομεία.
Βασίλης Κικίλιας
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Β. Κικίλιας: Η ναυτιλία χρειάζεται διεθνείς κανόνες, όχι τιμωρητικά μέτρα

Ο Β. Κικίλιας δήλωσε πως η ναυτιλία χρειάζεται διεθνείς κανόνες αποδεκτούς από όλους και όχι τιμωρητικούς μηχανισμούς, ενώ η Ελλάδα στηρίζει διαχρονικά τον ΙΜΟ και προτείνει βελτιώσεις στο πλαίσιο μηδενικών εκπο