Φυσικό αέριο από τον αγωγό ΤΑΡ θα αρχίσει να προμηθεύεται η χώρα, μέσω της ΔΕΠΑ, έως το τέλος του χρόνου, επισημαίνει ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης σε δηλώσεις του με τις οποίες χαιρετίζει την ολοκλήρωση της προετοιμασίας του αγωγού στο ελληνικό έδαφος και τη θέση του σε δυνατότητα εμπορικής λειτουργίας.
«Αναμένουμε με μεγάλη προσμονή την έναρξη της παράδοσης εμπορικών ποσοτήτων αερίου στην ελληνική αγορά και συγκεκριμένα στη ΔΕΠΑ στο πλαίσιο του υφιστάμενου συμβολαίου παροχής αερίου από το πεδίο Shah Deniz μέχρι το τέλος του έτους», δήλωσε ο κ. Χατζηδάκης.
Με αυτές τις εμπορικές παραδόσεις θα υλοποιηθεί για πρώτη φορά η στρατηγική του Νοτίου Διαδρόμου Φυσικού Αερίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης μέσω της Ελλάδας η οποία -σε συνδυασμό με άλλα έργα όπως ο ελληνο-βουλγαρικός αγωγός φυσικού αερίου IGB και ο Σταθμός Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (FSRU) της Αλεξανδρούπολης- αναδεικνύεται στο σημαντικότερο διαμετακομιστικό κόμβο μεταφοράς εναλλακτικών πηγών φυσικού αερίου της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, υποστήριξε ο υπουργός Ενέργειας.
«Υποστηρίξαμε εξαρχής τον ΤΑΡ ως τη βέλτιστη επιλογή για το Ευρωπαϊκό σκέλος του Νότιου Διαδρόμου, εκτιμώντας την αξία όδευσης μιας διεθνούς ενεργειακής υποδομής σε ελληνικό έδαφος. Μιας υποδομής που με τη διαχρονική στήριξη της ελληνικής πολιτείας έγινε πραγματικότητα. Είναι σημαντικό να υπενθυμίσουμε ότι η επιλογή της όδευσης του Νοτίου Διαδρόμου μέσω της Ελλάδος και του ΤΑΡ έγινε από την κοινοπραξία του Shah Deniz τον Ιούνιο του 2013 επί κυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας με πρωθυπουργό τον Αντώνη Σαμαρά.
Με την έναρξη εμπορικής λειτουργίας του ΤΑΡ, το στρατηγικό όραμα της Ε.Ε. για προμήθεια φυσικού αερίου από εναλλακτική πηγή πραγματώνεται, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην επίτευξη των βασικών ευρωπαϊκών στόχων για ενεργειακή ασφάλεια και διαφοροποίηση των πηγών ενέργειας», πρόσθεσε.
Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, ο κ. Χταζηδάκης σημείωσε ότι η μελλοντική σύνδεση του ΤΑΡ με τον υπό κατασκευή Διασυνδετήριο Αγωγό Ελλάδας-Βουλγαρίας (IGB), αναμένεται να συμβάλλει περαιτέρω στη διαφοροποίηση και ασφάλεια του ενεργειακού εφοδιασμού της χώρας, ενώ τα τρία -ήδη κατασκευασμένα και σε αναμονή- σημεία διασύνδεσης του αγωγού σε Κοζάνη, Καστοριά και Πέλλα, θα συνδράμουν στο σχέδιο μελλοντικής επέκτασης του εθνικού δικτύου φυσικού αερίου σε περιοχές με υψηλή ενεργειακή ζήτηση και ανάγκες, όπως η Βόρεια Ελλάδα.