ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: ΑΠΕ

Χρ. Σταϊκούρας: Εντός Σεπτεμβρίου τα πρώτα κονδύλια από το SURE

Με τα σημερινά δεδομένα, αλλά και με τις πολύ υψηλές αβεβαιότητες, δεν έχουμε λόγους να αλλάξουμε την εκτίμηση που είχαμε κάνει στα τέλη Απριλίου, είπε αναφερόμενος στο ποσοστό της ύφεσης για το 2020.

«Δεν έχουμε λόγους να αλλάξουμε την εκτίμηση που είχαμε κάνει στα τέλη Απριλίου», ανέφερε ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, μιλώντας για την ύφεση της οικονομίας στο σύνολο του 2020, που τοποθετείται στο 8%. 

«Με τα σημερινά δεδομένα, αλλά και με τις πολύ υψηλές αβεβαιότητες, δεν έχουμε λόγους να αλλάξουμε την εκτίμηση που είχαμε κάνει στα τέλη Απριλίου. Όλοι οι αναλυτές συγκλίνουν ότι δεν πρέπει να γίνει αναθεώρηση», είπε χαρακτηριστικά, μιλώντας στο Θέμα FM. 

Παράλληλα, ανακοίνωσε ότι εντός του Σεπτεμβρίου θα εκταμιευθούν τα πρώτα κονδύλια από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα SURE, το οποίο εγκρίθηκε για 15 κράτη-μέλη, με το ποσό για τη χώρα να είναι 2,7 δισ. ευρώ. Ενώ, για το Ταμείο Ανάκαμψης είπε πως «η κυβέρνηση λειτουργεί μεθοδικά για να υποβάλει το πρόγραμμα τον Οκτώβριο, με έγκριση τον Ιανουάριο, για να ξεκινήσει η εκταμίευση πόρων μέσα στο α' εξάμηνο».

Όσον αφορά τις μειώσεις φόρων είπε πως θα υπάρξουν προβλέψεις για μειώσεις φόρων, αλλά όχι με την έννοια των εξαγγελιών, αλλά με την έννοια των υλοποιήσεων. Ωστόσο, πρόσθεσε ότι σε κάθε περίπτωση «ίσως είναι η πιο δύσκολη κατάρτιση προϋπολογισμού την τελευταία δεκαετία».

Επίσης, ο υπουργός ανέφερε ότι «εμείς ως χώρα έχουμε επιλέξει να κινηθούμε σε τρεις άξονες»:

  • «Τις μειώσεις φόρων με μόνιμο και παροδικό χαρακτήρα. Μέχρι την αρχή της κρίσης υλοποιήσαμε ότι είχαμε υποσχεθεί σε μόνιμες μειώσεις φόρων. Μέσα στην υγειονομική κρίση κάναμε μια σειρά παροδικών μειώσεων φόρων σε καφέ, μεταφορές, προκαταβολή φόρου. Στη Θεσσαλονίκη, αυτό που θέλουμε να κάνουμε είναι η χώρα να προχωρήσει σε μόνιμες και παροδικές μειώσεις, ανάλογα με την εξέλιξη της υγειονομικής κρίσης
  • Η πολιτεία πρέπει να έχει πόρους για να στηρίξει εργαζόμενους και επιχειρήσεις, άρα αύξηση δαπανών.
  • Τους πόρους για να ενισχύσουμε την αποτρεπτική ισχύ των Ενόπλων Δυνάμεων».
Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στα 3 δισ. ευρώ το κόστος της βασικής γραμμής του μετρό της Θεσσαλονίκης

«Το άλλο Σάββατο, στις 30/11, παραδίδουμε στην κοινωνία ένα υπερσύγχρονο μετρό, με 13 σταθμούς μήκους 9,6 χλμ που θα εξυπηρετεί σε ημερήσια βάση περίπου 250.000 συμπατριώτες μας» είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΟΑΣΘ: Έφτασαν τα πρώτα 15 από τα συνολικά 41 καινούρια λεωφορεία

Τα 15 λεωφορεία που επιθεώρησε ο κ. Σταϊκούρας, ο οποίος συνοδευόταν από τη Γενική Γραμματέα Μεταφορών Δέσποινα Παληαρούτα, είναι καινούργια και, μαζί με ακόμα 26, θα κυκλοφορήσουν για πρώτη φορά στους δρόμους της Θεσσαλονίκης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σταϊκούρας: Το καλοκαίρι του 2027 η παράδοση του άξονα Μπράλος – Άμφισσα

«Πρόκειται για έναν οδικό άξονα που εξυπηρετεί πλήθος διατοπικών και ευρύτερων μετακινήσεων από την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα προς περιοχές της Δυτικής και Νότιας χώρας» επισήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΟΑΣΘ: Σε 0,60 λεπτά το εισιτήριο από τον Δεκέμβριο και για έξι μήνες

«Από την 1η Ιανουαρίου του 2025 τα μισά λεωφορεία του ΟΑΣΘ θα είναι νέα οχήματα - δηλαδή ανανέωση του στόλου κατά 50% μέσα σε ενάμιση έτος» ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.