ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: Shutterstock

Επανέκδοση 10ετούς: Σε ιστορικό χαμηλό το κόστος δανεισμού, ξεπέρασαν τα 18 δισ. οι προσφορές 

Ξένα χαρτοφυλάκια και θεσμικοί επενδυτές κάλυψαν το μεγαλύτερο μέρος της έκδοσης, όπως τόνισε ο υπ. Οικονομικών, με το επιτόκιο να διαμορφώνεται περίπου στο 1,2%.

Την απόλυτη ικανοποίησή του για την πορεία της επανέκδοσης του 10ετούς ομολόγου εξέφρασε ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, καθώς το κόστος δανεισμού για το ελληνικό δημόσιο διαμορφώθηκε σε ιστορικό χαμηλό, ενώ ταυτόχρονα υπήρξε καταιγισμός προσφορών, που ξεπέρασαν κατά πολύ τον στόχο που είχε τεθεί από το ΥΠΟΙΚ.

Βάσει των στοιχείων που υπάρχουν έως αυτή τη στιγμή και τα οποία επιβεβαίωσε ο κ. Σταϊκούρας, το επιτόκιο διαμορφώθηκε περίπου στο 1,2%, ενώ οι συνολικές προσφορές άγγιξαν τα 18 δισ. ευρώ, με τον ΟΔΔΗΧ να έχει θέσει ως στόχο την άντληση 2,5 δισ. ευρώ. 

Ο υπουργός Οικονομικών υπογράμμισε ότι αυτή η εικόνα επιβεβαιώνει ότι η διεθνής επενδυτική κοινότητα έχει εμπιστοσύνη στην ελληνική οικονομία, προσθέτοντας ότι η ζήτηση προήλθε κυρίως από ξένα χαρτοφυλάκια και θεσμικούς επενδυτές

Υπενθυμίζεται ότι ως Joint Lead Managers για την έκδοση διενήργησαν οι Barclays, Citi, IMI-Intesa Sanpaolo, Morgan Stanley, Nomura και Societe Generale. 

Σταϊκούρας: Το χαμηλότερο επιτόκιο διαχρονικά, ανεξαρτήτως διάρκειας έκδοσης

Στην ανακοίνωσή του ο κ. Σταϊκούρας υπογραμμίζει ότι: «Σήμερα, η Ελλάδα κατέγραψε άλλη μία σημαντική επιτυχία στον στίβο των αγορών. Για 3η φορά μετά το ξέσπασμα της πανδημίας του κορονοϊού, η διεθνής επενδυτική κοινότητα επιβεβαίωσε την εμπιστοσύνη της στην ελληνική οικονομία.

Η χώρα δανείστηκε, με το χαμηλότερο κόστος που έχει επιτευχθεί ποτέ στις εκδόσεις ομολόγων του Ελληνικού Δημοσίου. Συγκεκριμένα, μέσω της έκδοσης 10ετούς ομολόγου, άντλησε 2,5 δισ. ευρώ, με επιτόκιο περίπου στο 1,2%. Το χαμηλότερο επιτόκιο διαχρονικά, ανεξαρτήτως διάρκειας έκδοσης. Επίσης, πολύ σημαντική είναι η μεγάλη ζήτηση και η καλή ποιότητα της σημερινής έκδοσης. Αυτή καλύφθηκε, στη συντριπτική πλειοψηφία της, από ξένα χαρτοφυλάκια και θεσμικούς επενδυτές. Γι’ αυτούς τους λόγους, συγχαίρω θερμά τον ΟΔΔΗΧ για τη μεθοδική και σοβαρή δουλειά του.

Όλα τα παραπάνω συνιστούν ισχυρή έμπρακτη απόδειξη ότι οι αγορές αναγνωρίζουν το συνεκτικό οικονομικό σχέδιο της κυβέρνησης και την αποτελεσματική εφαρμογή του για την αντιμετώπιση των δυσμενών οικονομικών και κοινωνικών συνεπειών  της πανδημίας.

Και επικροτούν την ολιστική στρατηγική που χαράσσει για την ταχύτερη δυνατή ανάταξη της οικονομίας, ώστε η χώρα να επιτύχει ισχυρή, βιώσιμη και κοινωνικά δίκαιη ανάπτυξη. Αυτή είναι η μεγάλη πρόκληση που έχουμε μπροστά μας.

Έχουμε συναίσθηση ότι οι δυσκολίες είναι πολλές και μεγάλες, αλλά είναι στο χέρι μας να τις υπερβούμε. Και θα τις ξεπεράσουμε, με πίστη στις δυνάμεις μας, με μεθοδικότητα και σκληρή δουλειά».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

staikouras
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σταϊκούρας: Τι αλλάζει για το ΤΧΣ, πώς θα πουληθούν οι μετοχές τραπεζών

Ο υπουργός Οικονομικών τόνισε πως θα υπάρξει ένα πιο ευέλικτο διοικητικό όργανο και το Ταμείο θα κληθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα να δρομολογήσει την απο-επένδυσή του από τις τράπεζες όπου διατηρεί ακόμα συμμετοχή.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χρ. Σταϊκούρας για 15ετές ομόλογο: Στόχος ένα επιτόκιο χαμηλότερο του 1,91%

Θα είναι «ένα ακόμα δείγμα της εμπιστοσύνης των αγορών στην ελληνική οικονομία», τόνισε ο υπ. Οικονομικών, ενημερώνοντας την επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής για την έξοδο της χώρας στις αγορές.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στα 3 δισ. ευρώ το κόστος της βασικής γραμμής του μετρό της Θεσσαλονίκης

«Το άλλο Σάββατο, στις 30/11, παραδίδουμε στην κοινωνία ένα υπερσύγχρονο μετρό, με 13 σταθμούς μήκους 9,6 χλμ που θα εξυπηρετεί σε ημερήσια βάση περίπου 250.000 συμπατριώτες μας» είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΟΑΣΘ: Έφτασαν τα πρώτα 15 από τα συνολικά 41 καινούρια λεωφορεία

Τα 15 λεωφορεία που επιθεώρησε ο κ. Σταϊκούρας, ο οποίος συνοδευόταν από τη Γενική Γραμματέα Μεταφορών Δέσποινα Παληαρούτα, είναι καινούργια και, μαζί με ακόμα 26, θα κυκλοφορήσουν για πρώτη φορά στους δρόμους της Θεσσαλονίκης.