ΓΔ: 1435.81 0.86% Τζίρος: 61.49 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: ΑΠΕ

Οδηγίες για την επιδότηση αγοράς ηλεκτρικού οχήματος

Ανοίγει στις 24 Αυγούστου η πλατφόρμα για τις αιτήσεις. Ο προϋπολογισμός της δράσης αρκεί για να επιδοτηθούν περί τα 15.000 αυτοκίνητα (ΙΧ, Ταξί) και 12.500 δίκυκλα (ποδήλατα, σκούτερ). Πρόκειται δηλαδή για 27.500 ωφελούμενους.

Διευκρινίσεις και οδηγίες για την επιδότηση της αγοράς ηλεκτρικού οχήματος (αυτοκινήτου, σκούτερ ή ποδήλατου) δίνει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας με ερωτήσεις - απαντήσεις καθώς και με τον Οδηγό του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» ενόψει της έναρξης υποβολής αιτήσεων συμμετοχής στη δράση, σε μια εβδομάδα (από τις 24 Αυγούστου).

Μεταξύ άλλων, σε ό,τι αφορά τα Ι.Χ. διευκρινίζεται πως η επιδότηση υπολογίζεται επί της πραγματικής λιανικής τιμής προ φόρων, αφού αφαιρεθούν τυχόν εκπτώσεις που κάνει ο πωλητής. Επίσης, δεν επιδοτείται ο πρόσθετος εξοπλισμός αλλά μόνο η τιμή του βασικού μοντέλου, ενώ δεν επιδοτούνται οι τόκοι σε περίπτωση αγοράς με διακανονισμό. Σε περίπτωση leasing, ο μισθωτής οφείλει στο τέλος της χρονομίσθωσης να αγοράσει το όχημα, ενώ σε περίπτωση αγοράς οφείλει να το κρατήσει στην κατοχή του για τουλάχιστον τρία χρόνια.

Σύμφωνα με τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστή Χατζηδάκη, ο προϋπολογισμός της δράσης αρκεί για να επιδοτηθούν περί τα 15.000 αυτοκίνητα (ΙΧ και Ταξί) και 12.500 δίκυκλα (ποδήλατα και σκούτερ). Πρόκειται δηλαδή για 27.500 ωφελούμενους.

Σημειώνεται ότι ο νόμος προσφέρει και ένα σημαντικό κίνητρο σε πολλούς ιδιώτες που θέλουν να αποκτήσουν ένα νέο αυτοκίνητο, αλλά δυσκολεύονται να καλύψουν τα τεκμήρια εισοδήματος. Ο νέος νόμος προβλέπει την εξαίρεση της δαπάνης αγοράς επιβατικού αυτοκινήτου ιδιωτικής χρήσης μηδενικών ρύπων με λιανική τιμή προ φόρων έως 50.000 ευρώ από τον υπολογισμό της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης και της δαπάνης απόκτησης περιουσιακών στοιχείων. Επίσης, τα φορολογικά κίνητρα που προβλέπει ο νέος νόμος για τη μακροχρόνια μίσθωση ή αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων από τις επιχειρήσεις είναι αρκετά ελκυστικά.

Ποιους αφορά η δράση

1. Φυσικά πρόσωπα, τα οποία μπορούν να αγοράσουν ή να μισθώσουν μέσω σύμβασης μακροχρόνιας μίσθωσης αμιγώς ηλεκτρικό όχημα ΙΧ. Επιπλέον έχουν την δυνατότητα να επιλέξουν εναλλακτικά την αγορά ηλεκτρικού δικύκλου ή τρικύκλου καθώς και ηλεκτρικού ποδηλάτου. Το οικολογικό bonus που προβλέπεται για αυτή την κατηγορία είναι:

  • Για αγορά ή μίσθωση αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος Λιανικής Τιμής Προ Φόρων έως 30.000€ , η επιδότηση αναλογεί στο 20% της αξίας και με μέγιστο ποσό τις 6.000€.
  • Για την αγορά ή μίσθωση αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος Λιανικής Τιμής Προ Φόρων από 30.001€ έως και 50.000€ η επιδότηση διαμορφώνεται στο 15% της αξίας και με μέγιστο ποσό τις 6.000€
  • Για την αγορά δικύκλου ή τρικύκλου το οικολογικό bonus αναλογεί στο 20% της αξίας με μέγιστο ποσό τα 800€
  • Για την αγορά ηλεκτρικού ποδηλάτου τέλος, δίνεται ποσοστό 40% επί της αξίας και με μέγιστο ποσό τα 800€

Τα φυσικά πρόσωπα έχουν επίσης την δυνατότητα, εφόσον το επιλέξουν, να επιδοτηθούν με 500€ για την αγορά έξυπνου οικιακού φορτιστή υπό την προϋπόθεση ότι θα τεκμαίρεται η δυνατότητα τους να τον εγκαταστήσουν σε ιδιόκτητο ή μισθωμένο σημείο στην κύρια κατοικία τους.

Ειδικές κατηγορίες που δικαιούνται επιπλέον επιδότησης είναι οι πολύτεκνοι και τα Άτομα με Αναπηρίες, οι οποίοι λαμβάνουν επιπλέον 1.000€ για την αγορά αυτοκινήτου ή 500 ευρώ για την αγορά δικύκλου,τρικύκλου και ποδηλάτου.

Τέλος, δίνεται προαιρετικά η δυνατότητα απόσυρσης παλαιού οχήματος το οποίο έχει ταξινομηθεί στην Ελλάδα από την 1.1.2013 και πίσω ενώ βρίσκεται στην ιδιοκτησία του αιτούντος τουλάχιστον από την 1η Ιανουαρίου 2020. Η απόσυρση αυτοκινήτου επιβραβεύεται με 1.000€ ενώ αυτή του δικύκλου με 400€ .

Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στο γεγονός ότι οι ωφελούμενοι δεν μπορούν να επιδοτηθούν μεμονωμένα για την αγορά φορτιστή ή για την απόσυρση, αλλά μόνον εφόσον επιλέξουν να αγοράσουν ή να μισθώσουν ηλεκτρικό όχημα, ενώ εξαιρούνται της απόσυρσης τα ποδήλατα.

2. Η δεύτερη κατηγορία είναι αυτή των ιδιοκτητών Επιβατικών Δημοσίας Χρήσης-ΤΑΞΙ οχημάτων. Για τη συγκεκριμένη κατηγορία προβλέπεται οικολογικό Bonus:

  • Για την αγορά ή μίσθωση αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος, σε ποσοστό έως 25% επί της Λιανικής Τιμής Προ Φόρων, με μέγιστη τιμή τις 50.000€ και μέγιστο ποσό επιδότησης τις 8.000€
  • Για την αγορά ή μίσθωση υβριδικού plug in οχήματος χαμηλών εκπομπών (έως 50γρ/χλμ) με ποσοστό 15% επί της Λιανικής Τιμής Προ Φόρων, με μέγιστη τιμή τις 50.000€ και μέγιστο ποσό επιδότησης τις 5.500€
  • Και για τις δυο παραπάνω κατηγορίες είναι υποχρεωτική η απόσυρση παλαιού οχήματος ταξί ,με ημερομηνία ταξινόμησης την 1.1.2013 και πίσω, και η οποία επιβραβεύεται με 2.500€. Έτσι το μέγιστο ποσό οικολογικού Bonus διαμορφώνεται στις 10.500€ ή στις 8.000€ για υβριδικό όχημα.

Ειδικές κατηγορίες που δικαιούνται επιπλέον επιδότησης είναι οι πολύτεκνοι και τα Άτομα με Αναπηρίες, οι οποίοι λαμβάνουν επιπλέον 1.000€

3. Η τρίτη κατηγορία αφορά τις νομικές οντότητες ανεξαρτήτως μορφής (ατομική, ΑΕ, ΙΚΕ, ΕΕ,ΟΕ, ΕΠΕ, ΚΟΙΝΣΕΠ) και μεγέθους (πολύ μικρή, μικρή, μεσαία και μεγάλη επιχείρηση). Για την συγκεκριμένη κατηγορία παρέχεται η δυνατότητα επιλογής έως τριών οχημάτων ή έως έξι (6) εφόσον η εταιρία διαθέτει δραστηριότητα σε νησιωτικό Δήμο. Η επιλογή των οχημάτων γίνεται από τις παρακάτω κατηγορίες:

  • Αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, Λιανικής Τιμής Προ Φόρων έως 50.000€ , με ποσοστό 15% και μέγιστο ποσό οικολογικού bonus τις 5.500€
  • Ηλεκτρικά δίκυκλα ή τρίκυκλα, με ποσοστό 20% επί της αξίας τους και μέγιστο ποσό τα 800€
  • Αμιγώς ηλεκτρικά επαγγελματικά οχήματα μάζας έως 3,5 τόνων, με ποσοστό 15% επί της Λιανικής Τιμής Προ Φόρων (μέγιστη αξία οι 50.000€) και μέγιστο ποσό τις 5.500€
  • Υβριδικά plug in επαγγελματικά οχήματα (χαμηλών ρύπων έως 50γρ/χλμ) μάζας έως 3,5 τόνων, με ποσοστό 15% επί της Λιανικής Τιμής Προ Φόρων (μέγιστη αξία οι 50.000€) και μέγιστο ποσό τις 4.000€

Η επιλογή των οχημάτων μπορεί να γίνει συνδυαστικά από τις τρείς κατηγορίες ή και από μια από αυτές. Δίνεται επιπλέον η δυνατότητα απόσυρσης ενός αυτοκινήτου και ενός δικύκλου, με ποσό 1.000€ και 400€ αντίστοιχα.

Τονίζεται ότι για κάθε μια από τις παραπάνω τρεις κατηγορίες ωφελούμενων δίνεται η δυνατότητα υποβολής μιας αίτησης ανά ΑΦΜ. Η δαπάνη του ΦΠΑ δεν είναι επιλέξιμη. Η διαδικασία υποβολής περιλαμβάνει δυο στάδια, αυτό της υποβολής του αιτήματος συμμετοχής και αυτό της καταβολής του οικολογικού bonus.

Αναλυτικά, στην διεύθυνση είναι ανηρτημένος ο οδηγός του προγράμματος, η λίστα με τα αυτοκίνητα που είναι επιλέξιμα για επιδότηση και οι τιμές τους, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, κ.α.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κινούμαι Ηλεκτρικά: Παράταση στις αιτήσεις, μεγαλώνει ο προϋπολογισμός

Αυξάνεται ο προϋπολογισμός της δράσης στα 65 εκατ. ευρώ και παράλληλα, παρέχεται η δυνατότητα μεταφοράς αδιάθετων πόρων από μία κατηγορία οχημάτων σε άλλη, για την οποία οι πόροι έχουν εξαντληθεί.
electric cars-ilektrika-autokinita
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε ισχύ το πρόγραμμα «Φορτίζω παντού», οι προϋποθέσεις συμμετοχής

Δικαιούχοι της δράσης είναι εμπορικές εταιρείες και ατομικές επιχειρήσεις, συνεταιρισμοί, συμπράξεις, κοινοπραξίες που ασκούν εμπορική δραστηριότητα, δημόσιες και Δημοτικές επιχειρήσεις.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανοίγει η πλατφόρμα για την επιδότηση 22.500 ευρώ για «πράσινα» ταξί

Η δράση του υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας ύψους 40 εκατ. ευρώ στοχεύει να αντικαταστήσει περίπου 2.000 παλιά και ρυπογόνα ταξί με αμιγώς ηλεκτρικά στο πλαίσιο της προώθησης της ηλεκτροκίνησης.
electric cars-ilektrika-autokinita
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε δοκιμαστική λειτουργία η πλατφόρμα του «Κινούμαι Ηλεκτρικά»

Το πρόγραμμα, με προϋπολογισμό 50 εκατ. ευρώ, είναι μια πρωτοβουλία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας που στοχεύει στην προώθηση της ηλεκτροκίνησης και την υποστήριξη της βιώσιμης κινητικότητας.
electric cars-ilektrika-autokinita
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κατά 30% αυξάνεται η επιδότηση για τον β' κύκλο του «Κινούμαι Ηλεκτρικά»

Το μέγιστο ποστό επιδότησης για αγορά αυτοκινήτου από φυσικά πρόσωπα αυξάνεται στα 8.000 ευρώ από 6.000 ευρώ που ήταν πριν, ενώ για δίκυκλα ή τρίκυκλά στα 3.000 ευρώ. Τον Απρίλιο ξεκινά ο β' κύκλος.