ΓΔ: 1446.11 -0.66% Τζίρος: 9.35 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:07:33 DATA

Ποια είναι η... βασίλισσα των θωρακισμένων από το Ισραήλ που θέλει την ΕΛΒΟ

Η ισραηλινή Plasan, με θυγατρικές στις ΗΠΑ και τη Γαλλία, έχει κατασκευάσει περισσότερα από ειδικά προσαρμοσμένα οχήματα και μπορεί να συμπράξει με άλλες εταιρείες του αμυντικού τομέα του Ισραήλ.

Έχει την έδρα της σε ένα χωριό του Βόρειου Ισραήλ και διαθέτει θυγατρικές στις ΗΠΑ την Γαλλία. Απασχολεί 1300 άτομα εκ των οποίων τα 650 στις ΗΠΑ και 180 στη Γαλλία. Είναι η εταιρεία Plasan, η οποία θεωρείται η βασίλισσα των θωρακισμένων οχημάτων, έχοντας κατασκευάσει περισσότερα από 30.000 ειδικά προσαρμοσμένα οχήματα για πολλές εθνικές αγορές, και είναι ένας από τους βασικούς διεκδικητές της ΕΛΒΟ.

Είναι η εταιρεία που ουσιαστικά αποτυπώνει ένα μεγάλο κομμάτι από τις δυνατότητες συνεργασίας στον τομέα της άμυνας μεταξύ Ελλάδας και Ισραήλ, που, μαζί με τον ρόλο της Τουρκίας και τη γεωστρατηγική σημασία του αγωγού φυσικού αερίου East Med, βρέθηκαν στην πρώτη γραμμή ενδιαφέροντος της κατ’ ιδίαν συνάντησης του Κυριάκου Μητσοτάκη και του ομολόγου του Μπενιαμίν Νετανιάχου, αλλά και στις συνομιλίες των αντιπροσωπειών.

Η  Plasan Sasa, κατασκευάστρια οχημάτων θωρακισμένου τύπου, με βάση το σχέδιο που φέρεται να έχει για την ΕΛΒΟ, μπορεί να συμπράξει με ισραηλινές εταιρείες που έχουν τεχνογνωσία στα ηλεκτρονικά συστήματα όπως η Elbit Systems ή και η Rafael Advanced Defence Systems. Άλλωστε το πρόγραμμα του πρωθυπουργού στην πρόσφατη επίσκεψη στο Ισραήλ περιελάμβανε συνάντηση με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Elbit Systems, η οποία είναι μια από τις μεγαλύτερες ισραηλινές εταιρείες στον αμυντικό τομέα.

Η Plasan φαίνεται πως κινείται με γνώμονα τις μελλοντικές συμβάσεις των ενόπλων δυνάμεων και σωμάτων ασφαλείας για όλα τα θωρακισμένα οχήματα αλλά και στα σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα πολέμου. Άλλωστε, το σχέδιο της Plasan περιλαμβάνει για την Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων επέκταση των δραστηριοτήτων της στην κατασκευή σύγχρονων ηλεκτρονικών συστημάτων πολέμου, για την υλοποίηση του οποίου σε βάθος χρόνου οι επενδύσεις μπορεί να φθάσουν έως και 1 δισ. ευρώ, όπως έχει αναφέρει το Business Daily.

Η καταξίωση της Plasan με τις θυγατρικές Plasan North America, Inc., Plasan Carbon Composites, Inc., και Plasan US Defense Composite Structures είναι σημαντική και η θωράκιση που διαθέτει χρησιμοποιείται ευρέως στα οχήματα MRAP του αμερικανικού στρατού. Επίσης η Plasan έχει κάτω  από την ομπρέλα της και την  Tortech Nano Fibers που ιδρύθηκε το 2010 ως κοινοπραξία μεταξύ της Plasan Sasa Ltd (Ισραήλ) και της Q-Flo Ltd (Η.Β.), μιας εταιρείας από το Πανεπιστήμιο του Cambridge του Ηνωμένου Βασιλείου.

Χρησιμοποιώντας την βασική τεχνολογία για την παραγωγή νανοσωλήνων άνθρακα που αναπτύχθηκε από την Q-Flo, η Tortech αναπτύσσει μια κατοχυρωμένη με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας διαδικασία για την κατασκευή εξαιρετικά μακράς στρώσης CNT μη υφασμένων για ένα ευρύ φάσμα εμπορικών και αμυντικών εφαρμογών.

Οι επιστρώσεις CNT της Tortech διαθέτουν ένα συνδυασμό μοναδικών ιδιοτήτων όπως υψηλή ηλεκτρική και θερμική αγωγιμότητα, εξαιρετική θωράκιση, σε συνδυασμό με χαμηλό βάρος και χημική αντοχή. Έχουν εφαρμογή στον κλάδο της αεροδιαστημικής, της ενέργειας, της τεχνολογίας του νερού και της άμυνας.

Η Plasan Sasa, που ιδρύθηκε το 1985, αναπτύσσει, κατασκευάζει και συναρμολογεί ειδικά κατασκευασμένα συστήματα θωράκισης οχημάτων και σχέδια με θωράκιση πλαισίου, καθώς και πρόσθετα κιτ προστασίας πανοπλίας για ελαφρά στρατιωτικά τακτικά φορτηγά και APC [Wheeled & Tracked], για σταθερά και αεροσκάφη περιστροφικής πτέρυγας, εμπορικά οχήματα και είναι σημαντικός προμηθευτής παγκοσμίως.

Η εταιρεία πωλεί επίσης σε αστυνομικές και συνοριακές δυνάμεις σε όλο τον κόσμο. Ένα ειδικό όχημα που κατασκευάστηκε για τη στρατιωτική αστυνομία του Σάο Πάολο, ικανό να μεταφέρει 24 άνδρες και εξοπλισμένο με ημερήσια και νυκτερινά συστήματα όρασης χρησιμοποιήθηκε κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων στη Βραζιλία.

Οι καινοτομίες της Sasa περιλαμβάνουν κιτ καμπίνας οχήματος, σασί και θωράκιση κύτους για την προστασία προσωπικού και εξοπλισμού σε οχήματα MaxxPro, MRAP (Mine Resistant and Ambush Protected) και M-ATV (all-εδάφους).

Να σημειωθεί ότι η ισραηλινή αμυντική βιομηχανία θεωρείται από τις πλέον εξελιγμένες και έχει παρουσιάσει ιδιαίτερα αξιόλογα οπλικά συστήματα τα οποία έχουν δοκιμαστεί σε πολεμικές επιχειρήσεις με επιτυχία. Μάλιστα κάποια από αυτά διαθέτουν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τεχνολογικής εξέλιξης.

Η διαδικασία πώλησης και οι «μνηστήρες»

Πάντως, στη διαδικασία για την πώληση της ΕΛΒΟ, που αναμένεται να μπει στην τελική φάση τον Αύγουστο, αναμένεται να εκδηλωθεί επενδυτικό ενδιαφέρον από πολλές πλευρές. Επί ελληνικού εδάφους, πληροφορίες αναφέρουν ότι ο όμιλος Πετρόπουλου έχει συζητήσει και καταλήξει να συνεργαστεί με τον όμιλο Κουιμτζή, ο οποίος φέρει μαζί του και συνεργασία με αμερικανικές εταιρείες.

Υπενθυμίζεται ότι αρχικό, άτυπο ενδιαφέρον για την ΕΛΒΟ έχουν εκδηλώσει επτά επενδυτές στους οποίους περιλαμβάνονται εκτός των προαναφερομένων η ιταλική Ferrovie dello Stato στον όμιλο της οποίας ανήκει και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η γερμανική Krauss-Maffei Wegmann (KMW), η νοτιοαφρικανική Paramount Group, η Intracom Defence, ο ινδικός όμιλος Tata Group, αλλά και ο πολωνικός όμιλο Solaris. Μένει βέβαια να επιβεβαιωθεί και με κατάθεση δεσμευτικών προσφορών το όποιο ενδιαφερον, καθώς τόσο η Γερμανική όσο και η Ιταλική συμμετοχή αλλά και αυτή της Tata Group, βάζουν στο τραπέζι σημαντικό ανταγωνισμό για τους ισραηλινούς.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Plakiotakis
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Τρέχουν» οι ιδιωτικοποιήσεις λιμανιών, ποιοι είναι οι ισχυροί «μνηστήρες»

Μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον «βλέπει» ο Γ. Πλακιωτάκης, καθώς η αμερικανική ONEX «χτυπάει» Αλεξανδρούπολη και Καβάλα ενώ ο όμιλος Γκριμάλντι έχει στο στόχαστρο Ηγουμενίτσα και Πάτρα.
elvo
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύριο οι οικονομικές προσφορές για τη διάσωση της ΕΛΒΟ

Περισσότερα από πέντε επενδυτικά σχήματα έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την ΕΛΒΟ, που βρίσκεται από το 2014 σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης, αλλά η νέα προσπάθεια διάσωσης γίνεται σε δυσμενές οικονομικό περιβάλλον.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αποκρατικοποιήσεις: Λίγες νέες, πολλές παλιές για είσπραξη 2,44 δισ.

Τι περιλαμβάνει ο σχεδιασμός της κυβέρνησης για τις πωλήσεις μετοχών και την αξιοποίηση ακινήτων το 2020. Πώς επιχειρείται η αναβίωση της παραχώρησης του Ιππικού Κέντρου στο Μαρκόπουλο.