Καθοριστική αναμένεται να είναι η επόμενη χρονιά για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, καθώς σύμφωνα με τον υφιστάμενο προγραμματισμό, το κατασκευαστικό έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2025. Επιπλέον, στο τελευταίο τρίμηνο του έτους, αναμένεται να επιλεγεί ο ανάδοχος για την προμήθεια του εξοπλισμού αεροναυτιλίας, ένα σημαντικό ορόσημο για την πρόοδο του αεροδρομίου.
Το νέο αεροδρόμιο, όταν τεθεί σε λειτουργία, θα αποτελέσει το δεύτερο μεγαλύτερο στη χώρα. Προβλέπεται ότι το 2027 θα πραγματοποιηθούν οι πρώτες δοκιμαστικές πτήσεις, ανοίγοντας τον δρόμο για την έναρξη της κανονικής λειτουργίας του διεθνούς αερολιμένα Καστελίου.
Όπως σημείωσε πρόσφατα ο Srinivas Bommidala, πρόεδρος του Ομίλου GMR, ενός εκ των μετόχων του Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης-ΔΑΗΚ, το αεροδρόμιο φιλοδοξεί να εξελιχθεί σε αεροπορικό hub για ολόκληρη την περιοχή, με υψηλή επιβατική κίνηση καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Είναι ενδεικτικό ότι μόνο τον Νοέμβριο, το αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» στο Ηράκλειο κατέγραψε αύξηση επιβατών κατά 9,2%, φτάνοντας τους 245.969 σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι.
Το έργο κατασκευάζεται από την ΤΕΡΝΑ, τον κατασκευαστικό βραχίονα του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, και βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο, με την πρόοδο να ξεπερνά το 65%. Οι φέροντες οργανισμοί του πύργου ελέγχου, του αεροσταθμού και των περισσότερων κτιρίων έχουν ολοκληρωθεί. Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται επίσης ο πύργος ελέγχου και το terminal επτά επιπέδων, συνολικής επιφάνειας 93.000 τ.μ.
Η υλοποίηση της νέας οδικής σύνδεσης με τον ΒΟΑΚ έχει φτάσει σε ποσοστό άνω του 85%, με εξαίρεση ένα τμήμα όπου κατασκευάζεται σήραγγα τριών χιλιομέτρων. Ο διάδρομος προσγείωσης-απογείωσης μήκους 3,2 χιλιομέτρων έχει ολοκληρωθεί, ενώ η τοποθέτηση του ραντάρ στο Λόφο Παπούρα εξαρτάται από την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας. Αν και το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο έχει εγκρίνει τις εργασίες εγκατάστασης του ραντάρ, ο Δήμος Μινώα Πεδιάδας έχει προσφύγει στο ΣτΕ ζητώντας την ακύρωση των σχετικών υπουργικών αποφάσεων.
Το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων:
- Έναν διάδρομο προσγείωσης-απογείωσης μήκους 3.200 μέτρων, κατηγορίας ICAO 4E
- Παράλληλο τροχόδρομο ίσου μήκους και οκτώ συνδετήριους τροχόδρομους
- Χώρο στάθμευσης αεροσκαφών με δυνατότητα εξυπηρέτησης διαφόρων κατηγοριών
- Κτίριο αεροσταθμού επτά επιπέδων, συνολικής επιφάνειας 93.000 τ.μ.
- Πύργο ελέγχου 4.850 τ.μ. και ύψους 44 μέτρων
- Δέκα κτίρια/εγκαταστάσεις για τις λειτουργικές ανάγκες του αεροδρομίου
- Χώρους στάθμευσης και εξυπηρέτησης για 1.378 οχήματα, 206 μοτοσυκλέτες, 168 ταξί και 96 λεωφορεία
- Εμπορική ζώνη επιφάνειας 400 στρεμμάτων
- Κλειστό αυτοκινητόδρομο σύνδεσης με τον ΒΟΑΚ, μήκους περίπου 18 χιλιομέτρων
- Αρτηρία σύνδεσης με την οδό Αρκαλοχωρίου-Βιάννος, μήκους 6 χιλιομέτρων
- Περιμετρική οδό Καστελίου 1,5 χιλιομέτρου και εξωτερικό περιμετρικό δίκτυο συνολικού μήκους 20 χιλιομέτρων
Πηγή: ΤΕΡΝΑ