Μόνο «μέσον» δεν βάζουν οι καταναλωτές πλέον για να αποκτήσουν σύντομα μια τηλεφωνική σύνδεση, καθώς οι τεράστιες καθυστερήσεις που καταγράφονται θυμίζουν εποχές άλλων δεκαετιών, με τον μέσο χρόνο αναμονής να φτάνει τις 40 μέρες.
Ωστόσο και να θέλουν να παραπονεθούν οι καταναλωτές για την ποιότητα των δικτύων και των υπηρεσιών θα δουν τους παρόχους να καθυστερούν ακόμα περισσότερο.
Είναι χαρακτηριστικό πως στο α’ εξάμηνο του 2025 χρειάζονται τουλάχιστον 40 ημέρες για να ενεργοποιηθεί μια νέα σύνδεση, με τους ρυθμούς των παρόχων να έχουν επιβραδυνθεί έναντι της περσινής χρονιάς, σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (EETT).
Υπενθυμίζουμε πως το 2024 οι καταναλωτές χρειάζονταν περίπου 33 ημέρες για μια νέα σύνδεση κατά μέσο όρο.
Το ζήτημα δεν αναμένεται να εξομαλυνθεί άμεσα, καθώς παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν στο BD ότι οι καθυστερήσεις συνδέονται άμεσα με τη μεγάλη επιβάρυνση του κατασκευαστικού κλάδου, αλλά και με τη ραγδαία επέκταση των δικτύων οπτικών ινών.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν, η Ελλάδα βρίσκεται σήμερα σε μια περίοδο έντονης οικοδομικής δραστηριότητας, με μεγάλα έργα όπως το Ελληνικό, πλήθος ιδιωτικών επενδύσεων και παράλληλα την ανάπτυξη των υποδομών FTTH.
Τονίζουν πως οι παραγωγικές δυνατότητες της αγοράς είναι συγκεκριμένες, με αποτέλεσμα η κατάσταση να εκτιμάται ότι θα εξισορροπηθεί μετά το 2027, όταν θα έχουν ολοκληρωθεί τα μεγαλύτερα κατασκευαστικά έργα.
Την εικόνα επιβαρύνει και η αυξανόμενη ζήτηση για ευρυζωνικές συνδέσεις οπτικής ίνας, καθώς η υλοποίηση μιας σύνδεσης FTTH είναι χρονοβόρα διαδικασία. Από τη στιγμή που απαιτείται αυτοψία και μελέτη από τον εργολάβο, έως την εκτέλεση των έργων και την τελική ενεργοποίηση, μεσολαβεί συχνά μεγάλο χρονικό διάστημα.
Οι μεγαλύτερες δυσκολίες εντοπίζονται κυρίως στις πολυκατοικίες, όπου απουσιάζει η απαραίτητη υποδομή. Ωστόσο, αφού ολοκληρωθεί η αρχική εγκατάσταση, οι χρόνοι ενεργοποίησης για τους επόμενους συνδρομητές μειώνονται αισθητά.
Με τον... αραμπά στα μεγάλα αστικά κέντρα
Ειδικότερα, η Vodafone πραγματοποίησε 58.277 νέες συνδέσεις στο πρώτο εξάμηνο του 2025 σε όλη την επικράτεια, με τον χρόνο στο 95% των περιπτώσεων να είναι στις 40 ημέρες και τη μέση τιμή να πέφτει στη μία εβδομάδα.
Η Nova, είναι ο μοναδικός πάροχος που έχει καταγράψει αύξηση νέων συνδέσεων έναντι του αντίστοιχου περσινού εξαμήνου, έχει επιβραδύνει τους ρυθμούς. Ειδικότερα ,έχοντας προσθέσει 66.909 νέες συνδέσεις, στο 95% των περιπτώσεων χρειάστηκε 46,95 ημέρες και τη μέση τιμή να είναι επίσης μια εβδομάδα.
Η Cosmote Telekom, καταφέρνοντας να γράψει περίπου όσες νέες συνδέσεις έχουν γράψει μαζί οι δύο ανταγωνιστές, με 118.799 νέες συνδέσεις, έχει χρόνο σύνδεσης στο 95% των περιπτώσεων στις 44,55 ημέρες, με τη μέση τιμή να πέφτει στις 5,55 ημέρες.
Ακόμα και στα μεγάλα αστικά κέντρα η σύνδεση μιας νέας γραμμής αποτελεί μια μικρή… «Οδύσσεια», καθώς στην Αττική η Vodafone χρειάστηκε έως και 47 ημέρες, ο ΟΤΕ 50,49 ημέρες, ενώ στη Nova παίρνει πλέον σχεδόν τον διπλάσιο χρόνο έναντι της περσινής χρονιάς (35,13 ημέρες), καθώς χρειάζεται 54 ημέρες.
Αντίστοιχα, στην Κ. Μακεδονία, η Vodafone χρειάστηκε 33 ημέρες, ο ΟΤΕ 47,5 ημέρες και η Nova 40,18 ημέρες, ενώ στην Κρήτη για μια νέα σύνδεση Vodafone χρειάστηκαν έως και 34 ημέρες, για ΟΤΕ 30,56 ημέρες, ενώ η Nova χρειάστηκε 48,9 ημέρες.
Η Ήπειρος αντιθέτως φαίνεται να είναι η πιο «τυχερή» περιοχή για όσους επιλέγουν Vodafone με τον χρόνο σύνδεσης να είναι από στις 25 ημέρες. Αντίστοιχα η Στερεά Ελλάδα προτείνεται για όσους επιλέγουν Nova καθώς χρειάζονται 25,75 ημέρες, ενώ κοντά είναι και οι χρόνοι του ΟΤΕ στην ίδια περιοχή φτάνοντας τις 27,6 ημέρες.
Αντιθέτως, η Vodafone χρειάζεται 49 ημέρες για να ενεργοποιήσει μια νέα σύνδεση στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, ενώ ο ΟΤΕ που καταγράφει και εκείνος με την σειρά του στην ίδια περιοχή τους υψηλότερους χρόνους, απαιτούνται 56,47 ημέρες. Ακόμα χειρότερη η κατάσταση στην Πελοπόννησο, καθώς όσοι επιλέγουν Nova θα χρειαστεί να περιμένουν μέχρι και 72 ημέρες.
Οι περιπέτειες με την ποιότητα των υπηρεσιών
Δεν είναι όμως μόνο οι νέες συνδέσεις που απαιτούν χρόνο να προχωρήσουν, καθώς οι καταναλωτές χρειάζονται πολλές φορές ακόμα και τον υπερδιπλάσιο χρόνο για να επιλύσουν σοβαρά προβλήματα που έχουν με τους παρόχους.
Εκτός από τις καθυστερήσεις στην αποκατάσταση βλαβών και τα παράπονα για την ποιότητα του δικτύου, οι πάροχοι καταγράφουν πολύ αργούς χρόνους ανταπόκρισης και σε περιπτώσεις αμφισβήτησης πωλήσεων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΕΤΤ αν και η πλειοψηφία των παραπόνων επιλύονται εντός 10 ημερών, ο ΟΤΕ χρειάζεται από 7 ημέρες έως και περίπου 74 ημέρες για να λύσει ένα πρόβλημα αναφορικά με αμφισβήτηση πώλησης, με το 58,63% των περιπτώσεων να κλείνει στις πρώτες 10 μέρες.
Η Nova χρειάζεται από 1,89 ημέρες έως και περίπου 12 ημέρες με το 94% των περιπτώσεων να επιλύεται εντός 10 ημερών, ενώ η Vodafone χρειάζεται από μία ημέρα έως και 13 ημέρες με το 94% να επιλύεται εντός 10 ημερών.
Στις χρεώσεις, ο ΟΤΕ χρειάζεται έως και 27,78 ημέρες για να λύσει το πρόβλημα, με το 87% να επιλύεται εντός 10 ημερών, ενώ η Vodafone το λύνει σε 6 ημέρες ενώ η Nova μπορεί να χρειαστεί έως και 9 ημέρες.
Για τα παράπονα αναφορικά με την ποιότητα του διαδικτύου η Nova καταγράφει εντυπωσιακούς ρυθμούς ανταπόκρισης, καθώς λύνει όλα τα προβλήματα εντός της ημέρας που της αναφέρονται. Αντιθέτως, ο ΟΤΕ μπορεί να χρειαστεί έως και 47 ημέρες, με το 61,46% να λύνεται εντός 10 ημερών, ενώ η Vodafone έως και 9 ημέρες.
Αντίστοιχα για τα παράπονα που αφορούν την ποιότητα των τηλεφωνικών δικτύων, η Nova διατηρεί το όριο της 1 ημέρας, ενώ ο ΟΤΕ μπορεί να χρειαστεί έως και 20 ημέρες περίπου με το 86,51% να λύνεται εντός 10 ημερών. Από την πλευρά της η Vodafone χρειάζεται περίπου 18 ημέρες για να λύσει το πρόβλημα, με το 86,68% να επιλύεται εντός 10 ημερών.
Μεγαλύτερη ταλαιπωρία περιμένει πάντως τους καταναλωτές που αναφέρουν βλάβες, με τους χρόνους αποκατάστασης να διαφοροποιούνται σημαντικά μεταξύ των παρόχων, ενώ μεγάλες διαφορές καταγράφονται και στον αριθμό βλαβών που παρουσίασε κάθε δίκτυο. Ειδικότερα, η Nova προχωρά σε αποκατάσταση της βλάβης εντός μιας ημέρας, ενώ δεν παρουσιάζονται στοιχεία για τη Vodafone που ωστόσο χρειάζεται έως 15,36 ημέρες για λοιπές καθυστερήσεις.
Από την πλευρά του ο ΟΤΕ μπορεί να χρειαστεί από 17 έως και 133 ημέρες, με το 48,28% να επιλύεται εντός 10 ημερών.