ΓΔ: 2023.8 1.43% Τζίρος: 229.50 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Λιμάνι Ραφήνας Ελλάδα
Φωτο: Shutterstock

ΔΕΔΔΗΕ: Σχέδιο σύνδεσης πλοίων με ηλεκτρικό ρεύμα στα λιμάνια από ξηράς

Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, η Ελλάδα έως το 2030, θα πρέπει να παρέχει την απαιτούμενη ηλεκτρική ενέργεια για τα ελλιμενισμένα πλοία, στα λιμάνια που περιλαμβάνονται στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών.

Επτά μελέτες για τον εξηλεκτρισμό των πλοίων κατά τη διάρκεια του ελλιμενισμού στα λιμάνια Πειραιά, Ηγουμενίτσας, Ραφήνας, Βόλου, Θεσσαλονίκης, Λαυρίου και Ηρακλείου έχουν ήδη ολοκληρωθεί και αποτελούν τη βάση για την επιτάχυνση του σχεδίου του ΔΕΔΔΗΕ για την εφαρμογή της ηλεκτροδότησης από ξηράς (cold ironing) στα ελληνικά λιμάνια.

Στο ζήτημα αναφέρθηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Διαχειριστή, Αναστάσιος Μάνος, μιλώντας στο συνέδριο Slide2Open Shipping Finance 2025 που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, επισημαίνοντας - σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση - τη δέσμευση του ΔΕΔΔΗΕ να πρωτοστατήσει στο εγχείρημα το οποίο, όπως είπε, θα μειώσει τις εκπομπές και θα ενισχύσει τις υποδομές της χώρας. Ανέφερε επιπλέον ότι η πρωτοβουλία αυτή έχει ήδη την καταρχήν έγκριση των Υπουργείων Ενέργειας και Περιβάλλοντος, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, η Ελλάδα έως το 2030, θα πρέπει να παρέχει την απαιτούμενη ηλεκτρική ενέργεια για τα ελλιμενισμένα πλοία, στα λιμάνια που περιλαμβάνονται στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών. Το σκεπτικό είναι ότι λαμβάνοντας υπόψη πως η ηλεκτρική ενέργεια στην ξηρά μπορεί να προέρχεται από πιο φιλικές προς το περιβάλλον πηγές ενέργειας όπως οι ΑΠΕ, η κάλυψη των ενεργειακών αναγκών των πλοίων κατά τον ελλιμενισμό τους, με διασύνδεση με το ηλεκτρικό δίκτυο μέσω των κατάλληλων υποδομών και η παύση λειτουργίας των μηχανών τους, θεωρείται ως η πλέον αποτελεσματική μέθοδος για ελαχιστοποίηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τα πλοία στην ευρύτερη περιοχή των λιμένων και των αστικών ζωνών που τα περιβάλλουν.

Το αναπτυξιακό πρόγραμμα του ΔΕΔΔΗΕ περιλαμβάνει την εκπόνηση μελετών για όλα τα λιμάνια του κύριου και του συμπληρωματικού δικτύου το αμέσως επόμενο διάστημα. Σε αυτά, εκτός από τα 7 λιμάνια για τα οποία έχουν ήδη εκπονηθεί μελέτες, περιλαμβάνονται επιπλέον τα λιμάνια Πάτρας, Ελευσίνας, Καβάλας, Καλαμάτας, Κατακόλου, Κέρκυρας, Κυλλήνης, Μυκόνου, Μυτιλήνης, Νάξου, Πάρου, Ρόδου, Σαντορίνης, Σκύρου, Σύρου, Χαλκίδας, Χανίων και Χίου.

 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Πράσινα» τιμολόγια: Εκτίναξη τιμών έως 26% και στροφή στα «μπλε»

Οι καταναλωτές παίρνουν... μεταγραφή από τα "πράσινα" στα "μπλε" τιμολόγια που ξεκινούν από 0,088 λεπτά του ευρώ. Αντιθέτως οι χρεώσεις στα πράσινα είναι τον Νοέμβριο αυξημένες 25% σε σχέση με τον Οκτώβριο.
Λογαριασμός ρεύματος
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Φόβοι για αυξήσεις στα τιμολόγια ρεύματος Νοεμβρίου μετά το ράλι της χονδρικής

Ανησυχία για τα τιμολόγια Νοεμβρίου με φόντο τις συνεχείς αυξήσεις των τιμών χονδρικής. Που οφείλονται οι ανισορροπίες ανάμεσα σε Κεντρική Ευρώπη και Βαλκάνια και ο ρόλος της Αυστρίας.
Υψηλή τάση πυλώνες ρεύματος
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εξαγωγές ρεύματος: Κέρδος 500 εκατ. στο ισοζύγιο, 9/10 μέρες εξαγωγές

Οι ελληνικές εξαγωγές ηλεκτρικής ενέργειας έφτασαν φέτος τα 550 εκατ. ευρώ, 25 φορές πάνω από το 2023. Η χώρα έγινε για πρώτη φορά καθαρός εξαγωγέας ηλεκτρισμού, βελτιώνοντας το εμπορικό ισοζύγιο και την ενεργειακή της θέση.
Ηλεκτρικό ρεύμα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η παραγωγή ΑΠΕ αυξάνεται αλλά το ρεύμα παραμένει ακριβό για τους καταναλωτές

Παρά την εντυπωσιακή διείσδυση των ΑΠΕ, οι καταναλωτές εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν υψηλές τιμές ηλεκτρικού ρεύματος λόγω ασταθούς αγοράς και ελλείψεων στις υποδομές αποθήκευσης. Ποια είναι τα "κλειδιά" για φθηνότερο ρεύμα.