Στρατηγική προτεραιότητα της Πειραιώς είναι η αύξηση της χρηματοδότησης στην ελληνική οικονομία, προωθώντας τη βιώσιμη ανάπτυξη και με διαφοροποίηση των πηγών εσόδων της τράπεζας επεσήμανε ο Χρήστος Μεγάλου στην παρέμβασή του στο Roadshow του Χρηματιστηρίου στο Λονδίνο.
Η Πειραιώς αναμένει αύξηση των δανείων κατά 10% το 2024, λόγω της ισχυρής ζήτησης για επιχειρηματικά δάνεια, €2,1 δισ. καθαρά έσοδα από τόκους (NII) και καθαρό επιτοκιακό περιθώριο (ΝΙΜ) 2,7%, μεταξύ των υψηλότερων στην Ε.Ε.
Όπως επισημάνθηκε η διατήρηση του ΝΙΜ είναι σημαντική κατά τη διάρκεια ενός κύκλου μείωσης των επιτοκίων και consensus ότι η ΕΚΤ θα τα περιορίσει στο 2% ή ακόμα χαμηλότερα μέχρι το τέλος του 2025.
«Για το 2025 ο στόχος είναι να συνεχίσουμε να αυξάνουμε το χαρτοφυλάκιο δανείων μας, αξιοποιώντας την ισχυρή ζήτηση από επιχειρήσεις, όπως και τα κεφάλαια που προέρχονται από το RRF ενώ παράλληλα εργαζόμαστε εντατικά για την αναθέρμανση των εργασιών λιανικής», σημείωσε.
Προσέθεσε ότι «οι σταθεροί όγκοι νέων δανείων, τα αυξανόμενα έσοδα από χαρτοφυλάκια σταθερού εισοδήματος και οι στρατηγικές αντιστάθμισης κινδύνου που εφαρμόζονται την κατάλληλη στιγμή, μπορούν να μετριάσουν μεγάλο μέρος των επιπτώσεων από τη μείωση των επιτοκίων». Γενικότερα, αναμένεται ομαλοποίηση του NIM από τα τρέχοντα υψηλά επίπεδα με ένα βιώσιμο επίπεδο να διαμορφώνεται γύρω στο 2,3%-2,4%.
«Στοχεύουμε σε καθαρή πιστωτική επέκταση €10 δισ. τα επόμενα τέσσερα χρόνια και ενίσχυση των καθαρών εσόδων από προμήθειες στο 0,9% επί του ενεργητικού, μέσω οργανικής ανάπτυξης και στρατηγικών πρωτοβουλιών», επεσήμανε ο Χρήστος Μεγάλου. Για την χρηματιστηριακή αξία της Πειραιώς εκτίμησε ότι τα μεγέθη της δικαιολογούν να διαπραγματεύεται πιο κοντά στον μέσο όρο των ευρωπαϊκών τραπεζών που είναι μια φορά η λογιστική αξία.
Σύμφωνα με τη στρατηγική μας, αξιολογούμε στρατηγικές ευκαιρίες με στόχο την προώθηση της ανάπτυξης και την εκτέλεση του επιχειρηματικού μας σχεδίου, διαφοροποιώντας τις ροές εσόδων, δήλωσε.
Ο Χρήστος Μεγάλου εξήγησε ότι «επιδιώκουμε την πραγματική κατανόηση των αναγκών που έχουν οι πελάτες, όπως αυτές εξελίσσονται με τις νέες γενιές και το μακροοικονομικό περιβάλλον. Αυτό δεν αφορά μόνο τη δημιουργία ή την προώθηση προϊόντων ή υπηρεσιών αλλά έχει να κάνει με τη διαμόρφωση της εμπειρίας του πελάτη, φυσικής ή ψηφιακής».