ΓΔ: 1440.5 -0.42% Τζίρος: 16.35 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 13:23:44 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Στο ΕΣΠΑ η επέκταση του οδικού άξονα Ιωάννινα - Κακαβιά, ύψους 290 εκατ.

Το έργο, συνολικού μήκους 69,5 χιλιομέτρων το οποίο αφορά στην κατασκευή του οδικού άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά από την συμβολή της Ιόνιας Οδού με την Εγνατία (Α/Κ Εγνατίας) μέχρι την Κακαβιά.

Στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ΕΣΠΑ «Μεταφορές 2021 – 2027» εντάχθηκε η κατασκευή του έργου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «Επέκταση Ιόνιας Οδού: τμήμα Ιωάννινα – Κακαβιά», προϋπολογισμού 289.257.632,88 ευρώ.

Το έργο, συνολικού μήκους 69,5 χιλιομέτρων το οποίο αφορά στην κατασκευή του οδικού άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά από την συμβολή της Ιόνιας Οδού με την Εγνατία (Α/Κ Εγνατίας) μέχρι την Κακαβιά και τα ελληνοαλβανικά σύνορα, συμπεριλαμβανομένων και όλων των απαιτούμενων υποστηρικτικών δράσεων (απαλλοτριώσεις, μετατοπίσεις – αποκαταστάσεις δικτύων ΟΚΩ και συνδέσεις με αυτά και αρχαιολογικές έρευνες και εργασίες) περιλαμβάνει δύο τμήματα:

Τμήμα 1: Ιωάννινα – Καλπάκι: Με αρχή τον ανισόπεδο κόμβο Εγνατίας και πέρας το τέλος του ανισόπεδου κόμβου Καλπακίου και συνολικό μήκος 46,40 χιλιόμετρα επί νέας χάραξης. Στο τμήμα περιλαμβάνονται έξι ανισόπεδοι κόμβοι.
Τμήμα 2: Καλπάκι – Κακαβιά: Με αρχή το πέρας του ανισόπεδου κόμβου Καλπακίου και πέρας τον μεθοριακό σταθμό Κακαβιάς και συνολικό μήκος 23,11 χιλιόμετρα, όπου προβλέπεται η αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού.

Όπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση, πρόκειται για ένα έργο Εθνικού Επιπέδου και ένα από τα εμβληματικά έργα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Η κατασκευή του είναι ζωτικής σημασίας για την Π.Ε. Ιωαννίνων και την ευρύτερη περιοχή, καθώς με την ολοκλήρωσή του αναμένεται να εξοικονομηθεί ο χρόνος μετακίνησης των οχημάτων αλλά και να μειωθεί ο αριθμός των ατυχημάτων.

Παράλληλα, θα επιλυθούν προβλήματα προσβασιμότητας και συνδεσιμότητας των γεωγραφικά απομονωμένων και δυσπρόσιτων περιοχών της ευρύτερης Π.Ε. Ιωαννίνων, που είναι ωστόσο ιδιαίτερα σημαντική για την περιφερειακή οικονομία, αλλά και σε σημαντικούς πόλους παροχής υπηρεσιών υγείας, όπως το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ιωαννίνων, εκπαίδευσης, όπως το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, και εργασίας, όπως η Βιομηχανική Περιοχή.

Ακόμα, αποτελεί τον σύνδεσμο με την Αλβανία και κατ’ επέκταση με τις άλλες χώρες των Νοτιοδυτικών Βαλκανίων (Βοσνία – Ερζεγοβίνη, Κροατία και Σλοβενία), που είναι αναπτυσσόμενες οικονομίες και πεδίο δραστηριοποίησης των ελληνικών εταιριών, ενώ εξυπηρετεί και το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων καθώς και τον κύριο και έντονο όγκο της κυκλοφορίας προς τις παραλιακές περιοχές της Αλβανίας και τα Τίρανα.

Επιπροσθέτως, με δεδομένο ότι το έργο αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) συνδέοντας το σύνολο της Δυτικής Ελλάδας με τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας και της Πάτρας (κόμβοι του ΔΕΔ-Μ), η ένωσή του με την Ιόνια και την Εγνατία Οδό θα προσφέρει τις μέγιστες μεταφορικές δυνατότητες ανθρώπων και αγαθών τόσο στη Ήπειρο όσο και στη λοιπή Ελλάδα ενισχύοντας έτσι την τοπική κοινωνία και αναδεικνύοντας την Ήπειρο ως σημαντικό κόμβο στη Δυτική Ελλάδα.

Υπενθυμίζεται ότι για το έργο έχει εκδοθεί η απόφαση έγκρισης των δικαιολογητικών του προσωρινού αναδόχου. Στην παρούσα φάση, έχει προχωρήσει η απόφαση κατακύρωσης και ανάθεσης της υπόψη σύμβασης, έχει ολοκληρωθεί ο προ-συμβατικός έλεγχος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ενώ έχει ενημερωθεί και η Βουλή των Ελλήνων. Ο χρόνος ολοκλήρωσης και παράδοσης του έργου είναι 54 μήνες από την υπογραφή της Σύμβασης, η οποία εκτιμάται ότι θα πραγματοποιηθεί εντός του φθινοπώρου.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

businessdaily-Papathanasis
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Παπαθανάσης: Στο ΕΣΠΑ το Πρόγραμμα «ΔΙΑΤΗΡΩ» για τον Δημόσιο Τομέα

Στο πλαίσιο της εκδοθείσας πρόσκλησης δύνανται να ενταχθούν πράξεις προϋπολογισμού 70 εκατ. και αφορά σε έργα ανακαίνισης και λειτουργικής επανένταξης κτιρίων του Δημοσίου με μεγάλη αρχιτεκτονική αξία.
Christos Staikouras, Xristos Staikouras
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε τρία χρόνια όλα τα λεωφορεία θα είναι αντιρρυπαντικής τεχνολογίας

Ο υπουργός Μεταφορών σε ημερίδα στη Θεσσαλονίκη αναφέρθηκε για τις αλλαγές που έχουν γίνει σε μικρό χρονικό διάστημα στις συγκοινωνίες της πόλης η οποία σε λιγότερο από τρεις μήνες θα διαθέτει έναν νέο σύγχρονο μέσο, το μετρό.
businessdaily-Papathanasis
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στο ΕΣΠΑ ο ψηφιακός μετασχηματισμός του Δήμου Παπάγου - Χολαργού

H δράση δρομολογείται στο πλαίσιο του Προγράμματος «Ψηφιακός Μετασχηματισμός 2021-2027» και χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, με τη δημόσια δαπάνη να ανέρχεται στα 1.235.007 ευρώ. 
Kalymnos, Kalimnos, Tourism, Tourismos
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σύμβαση 11,94 εκατ. για κατασκευή νέας αποβάθρας στο λιμάνι της Καλύμνου

Με το έργο θα απελευθερωθεί ένα σημαντικό τμήμα του παραλιακού μετώπου της πόλης της Καλύμνου από την κυκλοφοριακή κίνηση το οποίο, θα αποδώσει στην πόλη ένα πιο ελκυστικό, αστικό περιβάλλον.