ΓΔ: 1393.04 -0.33% Τζίρος: 19.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:45:00 DATA
Φώτο: Shutterstock

Ξεπερνά τα 250 εκατ. ευρώ ο τζίρος από τα σνακ στην Ελλάδα

Σχεδόν 4% η αύξηση του όγκου πωλήσεων στα σνακ το 2019, ενώ ταχεία ανάπτυξη πωλήσεων καταγράφουν οι μπάρες δημητριακών. Αντίθετα, σοβαρή μείωση σημειώνεται στην κατανάλωση γάλακτος.

Περισσότερα τυποποιημένα σνακ αλλά λιγότερο γάλα κατανάλωσαν πέρυσι οι εγχώριοι καταναλωτές, εξέλιξη που αναδεικνύει ότι οι διατροφικές συνήθειες αλλάζουν και στην Ελλάδα.

Με βάση τα στοιχεία της εταιρείας IRI, το 2019 περί τα 35 εκατ. τυποποιημένα σνακ, αξίας άνω των 250 εκατ. ευρώ καταναλώθηκαν στην εγχώρια αγορά, επίδοση η οποία ωστόσο αφορά μονάχα στα οργανωμένα σημεία λιανικής.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας IRI το 2019 οι κατηγορία των σνακ που περιλαμβάνει: κράκερ, αλμυρά, μπισκότα, πατατάκια-γαριδάκια, κρουασάν, μπάρες δημητριακών διατήρησε τον τζίρο της στα 251 εκατ. ευρώ (αύξηση 0,71 εκατ. ευρώ έναντι του 2018), ωστόσο σε όρους όγκου πωλήσεων εμφάνισε αύξηση 3,85%.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η δυναμική της αγοράς των σνακ είναι ακόμα ισχυρότερη από όσο καταγράφεται στην έρευνα, καθώς δεν περιλαμβάνονται στοιχεία από τη μικρή λιανική, όπου πραγματοποιείται σημαντικός τζίρος στις λεγόμενες κατηγορίες αυθόρμητης κατανάλωσης.

Σε κάθε περίπτωση, ενδεικτική είναι η τάση που καταγράφεται στα σούπερ μάρκετ, όπου, όπως προκύπτει από τα στοιχεία, οι εγχώριοι καταναλωτές «μασουλάνε» περί τα 70 εκατ. ευρώ σε πατατάκια και γαριδάκια, ενώ οι μπάρες δημητριακών προσεγγίζουν τους τζίρους που κάνουν τα κρουασάν, ήτοι περί τα 35 εκατ. ευρώ.

Ενδιαφέρον έχει επίσης ότι η κατηγορία στις μπάρες δημητριακών κατάφερε να ενισχύσει τον όγκο πωλήσεων κατά 35% στην διετία 2017 -2019, με την περσινή χρονιά να διαμορφώνεται σε 2,33 εκατ. τεμάχια, εξέλιξη που αποτελεί απόρροια της φερόμενης στροφής σε πιο υγιεινές επιλογές από πλευράς καταναλωτών.

Και ενώ η τάση του «snacking» φέρεται να ενδυναμώνεται, η κατανάλωση γάλακτος συνεχίζει να εμφανίζει σημαντικές απώλειες σε έσοδα αλλά, κυρίως, σε όγκους.

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, η κατηγορία του γάλακτος την περσινή χρονιά κατέγραψε υποχώρηση κατά 2,9% στην αξία πωλήσεων και σε όρους όγκου κατά 5,5%. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι στο «φρέσκο» γάλα ο τζίρος το 2019 διαμορφώθηκε σε 112 εκατ. ευρώ και στο παστεριωμένο στα 118 εκατ. ευρώ. Μια βασική παράμετρος που αποτελεί «απειλή» για την γαλακτοβιομηχανία είναι η αυξανόμενη στροφή των καταναλωτών στα φυτικά γαλακτοκομικά και δη σε αυτά που υποκαθιστούν το γάλα.

Αξίζει να επισημανθεί ότι ανοδική πορεία της βιομηχανίας των σνακ, δεν αποτελεί μονάχα εγχώριο φαινόμενο. Εκτιμάται ότι ο παγκόσμιος τζίρος της αγοράς των σνακ υπερβαίνει τα 115 δισ. δολάρια και προβλέπεται ότι έως το 2021 θα ξεπεράσει τα 133 δισ. δολάρια.

Οι λόγοι που «ανθίζουν» οι πωλήσεις των προϊόντων που ανήκουν στην ευρύτερη κατηγορία αποτυπώθηκαν σε παγκόσμια έρευνα που παρουσίασε στα τέλη της περσινής χρονιάς η Mondelez International, η οποία έχει παρουσία στην Ελλάδα (μέσα από τα σήματα Παυλίδης, merenda, τσιχλοκαραμέλες κτλ.).

Σύμφωνα με την έρευνα αυτή, έξι στους δέκα ενηλίκους σε όλο τον κόσμο (59%) λένε ότι προτιμούν να τρώνε πολλά μικρά γεύματα καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, σε αντίθεση με λίγα και μεγαλύτερα γεύματα. Το ποσοστό αυτό αυξάνεται σε 70% στις νεότερες γενιές καταναλωτών. Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, η πλειονότητα των ανθρώπων εκτιμά ότι τα σνακ είναι εξίσου σημαντικά για την ψυχική (71%) και συναισθηματική (70%) ευεξία όπως είναι και η σωματική ευεξία.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ψωνίζουμε περισσότερα τρόφιμα αλλά... με ταχύτητα αστραπής

Μεγάλες αλλαγές φέρνει η πανδημία στη λιανική τροφίμων: οι καταναλωτές έκαναν 82 εκατ. λιγότερες επισκέψεις σε καταστήματα, μείωσαν το χρόνο παραμονής, αλλά αύξησαν κατά 400 εκατ. ευρώ τις αγορές τους.